Η ισπανική κυβέρνηση απαιτεί από την Airbnb να μπλοκάρει σχεδόν 66.000 παράνομες τουριστικές διαφημίσεις

Πηγή Φωτογραφίας: freepik, Η ισπανική κυβέρνηση απαιτεί από την Airbnb να μπλοκάρει σχεδόν 66.000 παράνομες τουριστικές διαφημίσεις
Η αντιπαράθεση μεταξύ του ισπανικού Υπουργείου Κοινωνικών Δικαιωμάτων, Κατανάλωσης και Ατζέντας 2030 και της Airbnb κλιμακώθηκε σε νέο επίπεδο με τη δικαστική έγκριση που υποστηρίζει την αφαίρεση 65.935 αγγελιών που θεωρούνται παράνομες. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Μαδρίτης (TSJM) απέρριψε την έφεση της πλατφόρμας κατά της πρώτης από τις τρεις αποφάσεις που εξέδωσε το υπουργείο, η οποία αφορούσε 5.800 αγγελίες για τουριστικές κατοικίες στην Ανδαλουσία, τη Μαδρίτη, την Καταλονία, τη Βαλένθια, τις Βαλεαρίδες Νήσους και τη Χώρα των Βάσκων.
Κατά την έρευνά του, το Υπουργείο, με επικεφαλής τον Pablo Bustinduy, εντόπισε πολλαπλές παρατυπίες στις αγγελίες ολοκληρωμένων κατοικιών που προορίζονταν για τουριστική χρήση. Οι παραβάσεις που εντοπίστηκαν περιλαμβάνουν την παράλειψη της υποχρεωτικής άδειας ή του αριθμού μητρώου σε αρκετές αυτόνομες κοινότητες, την έλλειψη σαφήνειας ως προς το αν οι ιδιοκτήτες είναι ιδιώτες ή επαγγελματίες, καθώς και την δόλια χρήση αριθμών αδειών που δεν έχουν εκδοθεί από τις αρμόδιες αρχές.
Οι πρακτικές αυτές, σύμφωνα με τον Υπουργό Καταναλωτή, παραβιάζουν τα θεμελιώδη δικαιώματα των καταναλωτών και ενθαρρύνουν τη μη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Ψεύτικες άδειες και ανώνυμοι ιδιοκτήτες: ένα διπλό πρόβλημα
Ένα από τα βασικά σημεία που επισημαίνει η Υπηρεσία Καταναλωτών είναι η έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τη νομική φύση των ιδιοκτητών. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τον καθορισμό του κατά πόσον οι ενοικιαστές προστατεύονται ως καταναλωτές. “Το γεγονός ότι μεγάλοι διαχειριστές τουριστικών διαμερισμάτων εμφανίζονται ως ιδιώτες όχι μόνο παραβιάζει τους κανονισμούς, αλλά τους επιτρέπει επίσης να αποφεύγουν υποχρεώσεις όπως η προσφορά υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών για την αντιμετώπιση παραπόνων”, καταγγέλλει το Υπουργείο.
Επιπλέον, η αναγραφή ψευδών ή άκυρων αριθμών αδειών στις διαφημίσεις αποτελεί σαφή απειλή για τους καταναλωτές, οι οποίοι ενδέχεται να παραπλανηθούν σχετικά με τη νομιμότητα του συμβεβλημένου καταλύματος. Σύμφωνα με την Consumo, αυτού του είδους η πρακτική μπορεί να είναι παραπλανητική, θέτοντας σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη στην τουριστική αγορά.
Ένα δικαστικό προηγούμενο που ενισχύει την υπουργική δράση
Η απόφαση του TSJM σηματοδοτεί ένα σημαντικό προηγούμενο στη σταυροφορία του Υπουργείου κατά των παράτυπων διαφημίσεων στις πλατφόρμες τουριστικής μίσθωσης. Μέχρι σήμερα, η Γενική Διεύθυνση Καταναλωτικών Υποθέσεων έχει εκδώσει τρία ψηφίσματα με τα οποία καλεί την Airbnb να αφαιρέσει τις 65.935 παράνομες αγγελίες. Αν και η πλατφόρμα άσκησε αρχικά έφεση κατά των αποφάσεων αυτών, η δικαστική έγκριση ενισχύει τη θέση του Υπουργείου, το οποίο έχει ήδη ζητήσει από την ευρωπαϊκή θυγατρική της Airbnb, που εδρεύει στην Ιρλανδία, να μπλοκάρει τις εν λόγω διαφημίσεις.
Η σύγκρουση δεν θέτει μόνο τη ρύθμιση του τουριστικού τομέα στο επίκεντρο της συζήτησης, αλλά και τον ρόλο εταιρειών όπως η Airbnb στη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους τοπικούς κανονισμούς. Η νομική μάχη συνεχίζεται, αλλά αυτή η πρώτη δήλωση του TSJM αποτελεί ώθηση για τη στρατηγική για τις καταναλωτικές υποθέσεις και μια πρόσθετη πρόκληση για την τεχνολογική πλατφόρμα.
Πηγή: euronews.com
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας