Πολιτική

Μητσοτάκης: Οσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν-Γκρίνια για τους δήμους

Μητσοτάκης: Οσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν-Γκρίνια για τους δήμους

Πηγή Φωτογραφίας: [378382] ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2024 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες, αλλά και της εσωτερικής αξιολόγησης δημόσιων υπαλλήλων για το 2024

Σε εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες και των αποτελεσμάτων της εσωτερικής αξιολόγησης δημόσιων υπαλλήλων για το 2024 μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Πριν από έναν μήνα ανακοινώσαμε την απόφασή μας να δώσουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν κράτος και αυτοδιοίκηση. Όλα αυτά έχουν έναν και μόνο στόχο πως το δημόσιο θα γίνεται καλύτερο. Η ανταπόκριση ξεπέρασε και τις δικές μας προσδοκίες. 65.000 πολίτες πήραν μέρος στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση που έγινε ποτέ. Ένας καθρέφτης των υπηρεσιών. Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα να μετουσιωθούν σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες και έτσι να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς. Όπως φάνηκε από τα στοιχεία, δεν έχουμε ιδιαίτερες γεωγραφικές διαφορές στην αξιολόγηση. Αντιμετωπίζονται κάποια ειδικά θέματα όπως το οδικό δίκτυο στα νησιά μας και ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η βαθμολόγηση της Λέσβου. Οι πολίτες μας είπαν πράγματα που υποψιαζόμασταν. Οι καθυστερήσεις στην Κτηματογράφηση παίρνουν χαμηλό βαθμό, αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα με την ψηφιοποίηση. Θετικά αξιολογείται το gov.gr. Κλείνει τα 5 χρόνια και δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης στην πρωτοβουλία που αναλάβαμε», ανέφερε, στην αρχή της ομιλίας του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Μεγάλη αποδοχή των ψηφιακών εισιτηρίων σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ, θέμα επίκαιρο αυτές τις ημέρες. Η εικόνα στη Θεσσαλονίκη είναι οριζόντια καλύτερη λόγω μετρό και θα γίνει ακόμα καλύτερη όταν γίνει η επέκταση προς Καλαμαριά. Πρέπει να προβληματίσει τους δημάρχους η κακή κατάσταση δρόμων και πεζοδρομίων και η αντιμετώπιση των συνανθρώπων μας με αναπηρία. Μεγάλη διαβάθμιση επίσης διαπιστώνεται μεταξύ των δήμων. Υπάρχουν πρωταθλητές αλλά και ουραγοί. Οι τοπικοί άρχοντες να ανασκουμπωθούν, γιατί όταν έρθει η ώρα του λογαριασμού οι πολίτες δεν θα μείνουν αδιάφοροι. Μας προβληματίζει ο χαμηλός βαθμός στις πολεοδομίες και αναμένεται δραστική παρέμβαση από την κυβέρνηση για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται οι άδειες δόμησης. Το σύστημα έχει φτάσει στα όριά του και πρέπει να αναμορφωθεί ριζικά», τόνισε στη συνέχεια ο πρωθυπουργός.

Παρακολουθείτε την εκδήλωση:

«Πρέπει να γίνει πολλή δουλειά ακόμα και όσον αφορά στους υπαλλήλους γκρεμίζονται στερεότυπα. Μπορούμε να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο κράτος με αξιοκρατία και στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας είναι η μέτρηση και η αξιολόγηση. Ό,τι δεν μετριέται δεν μπορεί να αξιολογηθεί. Αυτό αποτελεί το σημείο αναφοράς όλων των πρωτοβουλιών μας. Όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στο δημόσιο ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Και ζητούν και να μην ελέγχονται γι’ αυτά. Το κράτος είναι στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του. Αν συγκριθούν τα στοιχεία του 2019 με του 2024 με τον παλιό νόμο το 97% των δημοσίων υπαλλήλων κρινόντουσαν ως άριστοι ή πολύ επαρκείς. Ουσιαστικά δεν υπήρχε καμία αξιολόγηση, Για πρώτη φορά θέσαμε μετρήσιμους στόχους.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι αξιοποιούμε και την τεχνητή νοημοσύνη. Με την καινούρια νομοθεσία μετά τη δεύτερη επεξεργασία των στοιχείων οι υπάλληλοι υψηλής απόδοσης από 54.000 που ήταν άριστοι υποχώρησαν στους 15.000 στο 9% του συνόλου. Υπήρχαν και 1.390 χαμηλής απόδοσης και έχουμε και απολύσεις υπαλλήλων για αποδεδειγμένη παράβαση των καθηκόντων τους. Όχι επειδή συστηματικά και επίμονα και προκλητικά απέδιδαν πολύ κάτω του μέσου όρου.

Η κυβέρνηση για αυτό θέλει να θέσει σε διαβούλευση την αναθεώρηση του άρθρου 103 όχι με τιμωρητική διάθεση αλλά για να συνδέσουμε την αξιολόγηση με τη στοχοθεσία. Να μπορεί, όταν κάποιος υπολείπεται των στόχων, το κράτος να τον απομακρύνει.

Είναι επίσης η πρώτη φορά που θεσπίστηκαν και δίνονται μπόνους. 29 εκατομμύρια δόθηκαν την τελευταία χρονιά. Πρέπει ο υπάλληλος που ξεπερνάει τους στόχους να βλέπει την αναγνώριση της προσπάθειας και ηθικά και οικονομικά», τόνισε, σε δηλώσεις του, ο πρωθυπουργός.

«Έχουμε χρέος ως κράτος τους καλύτερους να τους επιβραβεύουμε. Θα συνεχίζουμε τις διαδικασίες αξιολόγησης για υπηρεσίες αιχμής. Όταν οι πολίτες βγαίνουν από τα νοσοκομεία, να μας λένε την εμπειρία τους από τις υπηρεσίες υγείας. Θα μας λένε σε πρώτο χρόνο τι πήγε καλά και τι όχι. Στόχος είναι να γινόμαστε καλύτεροι. Το κράτος μας θυμώνει πολλές φορές, αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι μπορούμε να το αλλάξουμε. Θυμόσαστε τον ΕΦΚΑ πώς ήταν πριν με τις συντάξεις. Η ΔΥΠΑ έχει κάνει βήματα προόδου, το gov.gr και άλλα εκπλήσσουν ευχάριστα τους πολίτες. Θα το ξαναπώ, κλείνοντας, ότι όλα όσα έγιναν δεν προέκυψαν τυχαία, χρειαζόταν συστηματική δουλειά. Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος και ειλικρίνεια. Είδαμε πράγματα που μας άρεσαν και άλλα που δεν μας άρεσαν».

Οι υπηρεσίες με τις περισσότερες αξιολογήσεις

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Η βαθμολόγηση κρατικών υπηρεσιών

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Πολύ θετική ήταν αξιολόγηση τις περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Πρωτιά για τις υπεύθυνες δηλώσεις του Gov.gr

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Για το Κτηματολόγιο οι χαμηλότερες αξιολογήσεις υπήρξαν εκεί που σημειώνονται οι περισσότερες εκκρεμότητες ενώ το ίδιο ίσχυσε για τις υπηρεσίες απονομής ασύλου. Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες όπου υπάρχει μετρό, δόθηκαν θετικές αξιολογήσεις.

Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο οι περισσότεροι έδωσαν υψηλές βαθμολογίες στην αξιολόγηση.

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Αξιολόγηση στις υπηρεσίες τοπικής αυτοδιοίκησης,

Στις 23 αρμοδιότητες βαθμολογήθηκε κοντά ή κάτω από βάση υπηρεσίες όπως η κατάσταση του οδικού δικτύου, η καθαριότητα, το πρόβλημα στάθμευσης, οι υπηρεσίες δόμησης.

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Ειδικά για την κατάσταση του οδικού δικτύου οι χαμηλότερες βαθμολογίες δόθηκαν σε Κέρκυρα και Πρέβεζα.

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Σε επίπεδο δήμων το «χρυσό» για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες πήρε η Γλυφάδα και στην καθαριότητα η Καστοριά 

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Το Άργος Ορεστικό πήρε την πρώτη θέση για τις υποδομές σε δημοτικά,  γυμνάσια και παιδικούς σταθμούς.

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης, την υψηλότερη βαθμολογία πήρε ο Τύρναβος, στις υπηρεσίες δόμησης το Κιλελέρ και τη δημοτική συγκοινωνία το Ελληνικό ενώ στη δημοτική αστυνομία η Ιεράπετρα.

Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες
Ψήφος εμπιστοσύνης στις ψηφιακές υπηρεσίες, γκρίνια για τους δήμους - Live η παρουσίαση της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες

Οι πολίτες ζήτησαν, επίσης, την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών κοινωνικής ασφάλειας, της υγείας και της ασφάλισης ενώ ζητούν καλύτερους δρόμους, καλύτερα πεζοδρόμια, περισσότερη ανακύκλωση.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments