Κατασκευές

Στην κατασκευή 2 εξόδων στον κόμβο της Μεταμόρφωσης προσανατολίζεται το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών

Στην κατασκευή 2 εξόδων στον κόμβο της Μεταμόρφωσης προσανατολίζεται το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών

Πηγή Φωτογραφίας: freepik, Στην κατασκευή 2 εξόδων στον κόμβο της Μεταμόρφωσηςπροσανατολίζεται το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών

Κατά πληροφορίες, η σχετική μελέτη έχει παραδοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία αξιολογείτε και αναμένονται οι οριστικές αποφάσεις.

Το έργο, φαίνεται να αποτελεί ένα από τα σημεία «κλειδιά» για τη διαχείριση της κυκλοφοριακής συμφόρησης που έχει επεξεργαστεί ο παραχωρησιούχος και όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές συνιστά μια επικοδομητική πρόταση για να μπορέσει να «ξεφρακάρει» το προβληματικό σημείο της Αττικής Οδού. Κατά πληροφορίες, η σχετική μελέτη έχει παραδοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία αξιολογείτε και αναμένονται οι οριστικές αποφάσεις.

Η πρόταση προβλέπει τη διάνοιξη δύο εξόδων, σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους,  προκειμένου να διαχωριστεί η κυκλοφορία οχημάτων ανάλογα με την κατεύθυνσή τους προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Ειδικότερα, στόχος είναι να εξυπηρετούνται ξεχωριστά οι οδηγοί που κινούνται από την Ελευσίνα προς Λαμία και εκείνοι που έρχονται από το αεροδρόμιο με την ίδια κατεύθυνση, ώστε να αποτραπεί η συμφόρηση που παρατηρείται σήμερα στην κοινή έξοδο. Το σχέδιο προβλέπεται ότι θα αποφορτίσει από το μποτιλιάρισμα το προβληματικό τμήμα Μεταμόρφωση –Δουκίσσης Πλακεντίας που συνιστά μια καθημερινή δοκιμασία για χιλιάδες οδηγούς σύμφωνα με το newmoney και τη Μαριάννα Τζάννε

Τι είπε χθες ο κ. Περιστέρης

Τις σημειακές παρεμβάσεις στον αστικό αυτοκινητόδρομο προανήγγειλε χθες από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης. Ο ίδιος απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες του σχεδιασμού. Ωστόσο δεν δίστασε να αναφερθεί και στην σπουδαιότητα του μηχανισμού των πρότυπων προτάσεων, που παραμένουν στα συρτάρια του υπουργείου, με τα προτεινόμενα έργα για την Αττική να αντιμετωπίζουν αυξημένες  προκλήσεις καθώς  το κυκλοφοριακό κάθε χρόνο γιγαντώνονται.

Η κατάσταση στην Αττική Οδό χαρακτηρίζεται πλέον ως «οριακή», ιδίως σε ώρες αιχμής όπως οι πρωϊνές και με έντονη παρουσία βαρέων οχημάτων. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, η υπάρχουσα έξοδος έχει σχεδιαστεί με παραδοχές προηγούμενων δεκαετιών, που πλέον δεν ανταποκρίνονται στον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο.

Το πρόβλημα της συμφόρησης, ωστόσο, δεν περιορίζεται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Η συνολική κυκλοφορία στον οδικό άξονα έχει επιβαρυνθεί το τελευταίο διάστημα, κατάσταση που φαίνεται να συντηρεί περεταίρω και η μείωση του διοδίου από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ η οποία εφαρμόστηκε με  την έναρξη της υφιστάμενης 25ετους σύμβασης παραχώρησης πέρσι το Φθινόπωρο.

Αυτό άλλωστε είναι κάτι που δεν προβλέπεται να αλλάξει για τα επόμενα 5 χρόνια καθώς από εκεί και μετά και υπό προϋποθέσεις, η σύμβαση ορίζει ότι ο παραχωρησιούχος θα μπορέσει να αναπτύξει ζώνες  φθηνότερης και ακριβότερης χρέωσης μέσα στην μέρα. Στόχος είναι η τιμή του διοδίου, να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διαχείρισης της ζήτησης, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες άμεσης αντίδρασης.

Στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου και παραχωρησιούχου για να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα κορεσμού του οδικού άξονα έχουν τεθεί και άλλες προτάσεις, όπως η αύξηση της χρήσης πομποδέκτη που σήμερα φτάνει το 60% και θα μπορούσε να αυξηθεί για να μην ενισχύει το μποτιλιάρισμα σε κάποιες εισόδους του δρόμου ακόμη και η προσθήκη λωρίδων κυκλοφορίας. Οι παρεμβάσεις αυτές εντάσσονται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό αντιμετώπισης της αυξανόμενης πίεσης στο οδικό δίκτυο της Αττικής, η υλοποίηση του οποίου θα εξεταστεί σε συνεργασία με τον παραχωρησιούχο και ανάλογα με την ωριμότητα των απαιτούμενων μελετών.

Οι τεχνικές εταιρείες εκτιμούν ότι λύση στο traffic της Αττικής Οδού θα αποτελούσε και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που χαρακτηρίζεται ως ένα από τα σημαντικότερο οδικά έργα της πόλης.

Η περίπτωση της Κύμης

Με το έργο αυτό θα υλοποιηθεί ένα οδικό bypass στο “δύσκολο” τμήμα της Αττικής Οδού και θα αποσυμφορηθεί η έξοδος Μεταμόρφωσης, η οποία σηκώνει όλο το βάρος των μετακινήσεων από και προς την Λεωφόρο Κηφισού. Το  έργο έχει απενταχθεί από το ΕΣΠΑ και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει πρόοδος δεδομένου ότι δεν βρεθεί τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Τις προηγούμενες μέρες επικυρώθηκε η είσοδος στο μετοχικό κεφάλαιο της Αττικής Οδού του επενδυτικού σχήματος της Latsco, συμφερόντων κυρίας Μαριάννας Λάτση έναντι τιμήματος 77,24 εκ. ευρώ. Ο κ. Περιστέρης κατά την χθεσινή τακτική γενική συνέλευση χαιρέτησε με ικανοποίηση την είσοδο της κ. Λάτση στον αυτοκινητόδρομο, αφήνοντας μάλιστα ανοικτό το ενδεχόμενο διεύρυνσης της μετοχικής σύνθεσης εφόσον υπάρξουν και άλλες αντίστοιχες προτάσεις.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments