Ελλάδα

Οι νέες ρυθμίσεις για τα τρένα

Οι νέες ρυθμίσεις για τα τρένα

Πηγή Φωτογραφίας: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση

Το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση έως τις 26 Ιουνίου, εστιάζει σε τέσσερις κύριους άξονες. Αυτοί περιλαμβάνουν την αυστηροποίηση και κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του γενικού κανονισμού κίνησης, καθώς και τη λειτουργία του νέου φορέα Σιδηρόδρομοι Ελλάδος με ρυθμούς που θυμίζουν τον ιδιωτικό τομέα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία. Σημαντικά θέματα είναι επίσης η εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού, η ταχύτητα και ευελιξία στις προσλήψεις (ΡΑΣ, ΕΟΔΑΣΑΑΜ), καθώς και η δημιουργία νέων δομών ασφαλείας για τον σιδηρόδρομο. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2025, θα επανέλθει ο ρόλος του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, θα εγκατασταθούν κάμερες και θα λειτουργήσει το πολυσυζητημένο σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού των αμαξοστοιχιών. Οι μηχανοδηγοί εξέφρασαν την άποψη ότι «είναι θετικό βήμα η στελέχωση με προϊστάμενο αμαξοστοιχίας που έχει δέκα χρόνια εμπειρίας ως μηχανοδηγός. Ωστόσο, ανησυχούμε για την εγκατάσταση καμερών στους θαλάμους μηχανοδήγησης», σχολιάζοντας έτσι τις πρώτες τους εντυπώσεις από το νομοσχέδιο.

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου ΟΣΕ, τόσο όσον αφορά τις προσλήψεις στελεχών – συμπεριλαμβανομένων και ατόμων από την αγορά – όσο και στην ανάθεση έργων, προμηθειών και υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στον νέο φορέα Σιδηρόδρομοι Ελλάδος (ο οποίος ενσωματώνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ για το τμήμα που αφορά το τροχαίο υλικό) να αποδεσμευτεί από τους περιορισμούς του δημόσιου τομέα και, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να προχωρήσει σε ταχείς διαγωνιστικές διαδικασίες, όπως σε περιπτώσεις κατεπείγουσας ανάγκης για την άμεση αποκατάσταση και εκσυγχρονισμό του δικτύου. Επιπλέον, για τον νέο φορέα (ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιεί την επωνυμία ΟΣΕ) προβλέπονται προσλήψεις αορίστου χρόνου για προσωπικό που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα (όπως σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνίτες ηλεκτρολόγοι κ.λπ.), καθώς και προσλήψεις ορισμένου χρόνου (8 μήνες) για την κάλυψη πρόσκαιρων, παροδικών ή εποχικών αναγκών.

Το νομοσχέδιο εγκρίνει τη δημιουργία νέων δομών, με κύρια έμφαση στην ίδρυση του 24ωρου Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας. Αυτό το Κέντρο θα λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου», με στόχο την παρακολούθηση της κίνησης των αμαξοστοιχιών, την άμεση αποστολή εντολών ακινητοποίησης σε περίπτωση ανάγκης και την παρακολούθηση της σωστής λειτουργίας της υποδομής και των συστημάτων (όπως ισόπεδες διαβάσεις και σήραγγες). Το Κέντρο θα στελεχώνεται από προσωπικό του ΟΣΕ, της ΕΛ.ΑΣ., του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

Επιπλέον, προβλέπεται η ανάπτυξη της εφαρμογής railway.gov.gr, η οποία θα περιλαμβάνει ένα ψηφιακό μητρώο σιδηροδρομικών δεδομένων και ένα σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών. Μέσω αυτού του συστήματος, θα συλλέγονται δεδομένα για τη θέση των αμαξοστοιχιών σε όλο το δίκτυο (εκτός των σηράγγων) σε χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα 10 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η εγκατάσταση αυτού του συστήματος πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και δεν θα υποκαθιστά τη λειτουργία του ETCS. Το ETCS, όπως και η σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση, ακόμη δεν λειτουργούν πλήρως στο βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, καθώς εκκρεμεί η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης από τις πλημμύρες του «Daniel», όπως και η δημοπράτηση του διαγωνισμού αποκατάστασης του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού. Πάντως, με βάση τα δεδομένα του συστήματος γεωεντοπισμού, που θα ενημερώνουν και για καθυστερήσεις δρομολογίων, θα πραγματοποιείται και η εκκαθάριση της αποζημίωσης προς τη Hellenic Train.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments