Ελλάδα

Ζαχαράκη: Στις 26 Ιουνίου οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών – Πότε αναμένονται οι βάσεις

Ζαχαράκη: Στις 26 Ιουνίου οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών – Πότε αναμένονται οι βάσεις

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Ζαχαράκη: Στις 26 Ιουνίου οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών – Πότε αναμένονται οι βάσεις

Για τις Πανελλαδικές μίλησε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, δίνοντας πληροφορίες για τις ημερομηνίες των βαθμολογιών και των βάσεων

Για τις Πανελλαδικές, αλλά και άλλα ζητήματα εκπαίδευσης μίλησε η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, αναφέροντας ότι την Πέμπτη 26 Ιουνίου θα βγουν οι βαθμολογίες.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις αλλαγές που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στις Πανελλήνιες εξετάσεις, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι οι μαθητές κάνουν πλέον «πιο στοχευμένες επιλογές».

Τι είπε για τις Πανελλαδικές η Ζαχαράκη

Όπως δήλωσε η κ. Ζαχαράκη μιλώντας στην ΕΡΤ, για το διάστημα που θα ακολουθήσει από την ανακοίνωση της βαθμολογίας: «Αμέσως μετά τα παιδιά θα περιμένουν αρχές Ιουλίου την ανακοίνωση για να μπορέσουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους».

«Έχει γίνει μια σημαντική αλλαγή από τα χρόνια που δώσαμε εμείς εξετάσεις, έχει πλέον τη δυνατότητα το παιδί αφού πάρει τους βαθμούς η μαθήτρια, ο μαθητής να συμπληρώσει το μηχανογραφικό».

Όπως τόνισε η υπουργός, «παρατηρώ τα τελευταία χρόνια και το συζητούσα σήμερα και με τους ιθύνοντες των εξετάσεων, ότι τα παιδιά πλέον κάνουν πιο στοχευμένες επιλογές, ξέρουν καλύτερα πού θέλουν να πάνε, έχουν κάνει και οικογενειακά προφανώς συζητήσεις και για τη σχολή και για το μέρος, έτσι ώστε μετά να είναι και πιο εύκολο για τον οικογενειακό προγραμματισμό, το πού θα φοιτήσει το παιδί και αυτό θα συμβεί περίπου τις πρώτες μέρες του Ιουλίου, όταν δίνεται και η αντίστοιχη ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε να συμπληρώσουν τα παιδιά το μηχανογραφικό μέχρι περίπου τα μέσα Ιουλίου και τέλος Ιουλίου, τελευταίες μέρες του Ιουλίου βγαίνουν πλέον οι βάσεις και μαθαίνει κάθε παιδί και με SMS έχει την δυνατότητα να ενημερωθεί για το πού επιτέλους μετά από μεγάλη προσπάθεια και πολλά έτη πετυχαίνει».

Ως προς τις σχολές που παρουσιάζουν «ζήτηση», η υπουργός ανέφερε: «Βλέπουμε πάρα πολλά παιδιά τα οποία μπαίνουν ούτως η άλλως και πληροφορική, μπαίνουν και στο κομμάτι, μηχανικοί, έχουν πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση οι σχολές, το βλέπετε. Και βέβαια πέραν και των σχολών που είναι οι παραδοσιακές και στα χρόνια μας στο κομμάτι της ιατρικής, πάντα περιζήτητο πάρα πολύ και το κομμάτι της νοσηλευτικής».

«Βλέπουμε δηλαδή σχολές οι οποίες αυτή τη στιγμή έχουν ζήτηση και νέα τμήματα τα οποία έχουν, θα έλεγα, καινοτόμο προσέγγιση. Και ένα πράγμα το οποίο παρατηρώ και τους μήνες αυτούς που είμαι στο υπουργείο, τρεις μήνες, βλέπω αιτήματα για τμήματα πηγαίνουν στην ανεξάρτητη αρχή, δεν εγκρίνει το υπουργείο τη λειτουργία τους, τα οποία έχουν να κάνουν με καινοτόμο προσέγγιση».

Αλλαγές στο μέλλον;

Για το αν θα υπάρξουν στο μέλλον αλλαγές στο θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων και για την πρωθυπουργική δήλωση για το Εθνικό Απολυτήριο, επισήμανε στην ΕΡΤ πως: «Αυτό έχει μια πολύ μεγάλη συζήτηση, η οποία έχει ξεκινήσει και θα γίνει και σε επίπεδο θα έλεγα υπερκομματικό, χωρίς να λέω ότι ο καθένας δεν θα βάλει οπωσδήποτε και τις προτεραιότητες και πάντα έχουν να κάνουν και με το πώς μπορεί αυτό να δομηθεί καλύτερα, θα το συζητήσουμε και στη Βουλή όλα τα κόμματα».

«Πριν απ’ αυτό όμως, είναι μια μεγάλη εσωτερική συζήτηση για το πώς μπορεί να δομηθεί το Εθνικό Απολυτήριο».

«Μην ανησυχούν τα παιδιά τα οποία ετοιμάζονται αυτή τη χρονιά, είναι δευτέρα λυκείου. Κανονικά πηγαίνουμε με το θεσμό των εξετάσεων, να το ξέρουν γιατί ξέρω ότι ήδη έχουν ξεκινήσει και προετοιμάζονται», τόνισε.

«Είναι όμως κάτι το οποίο πρέπει το κράτος να κάνει συζήτηση ως μια δυνατότητα πλέον να μπορέσει, όπως και σε άλλα κράτη, να συγκεντρώνει το μέσο όρο του από τα προηγούμενα έτη. Να δούμε ένα διαφορετικό τρόπο έτσι ώστε να μην εξαρτάται κάποια χρόνια από τώρα μόνο η επίδοση που μπορεί να έχεις τρεις ώρες σήμερα, μεθαύριο και σε τέσσερα μαθήματα και με το δικό σου μάθημα και η τελική επιλογή».

Απαντώντας για το αν στο μέλλον θα καταργηθούν οι πανελλαδικές και η είσοδος στις πανεπιστημιακές σχολές θα γίνεται με το εθνικό απολυτήριο, είπε πως: «Πρέπει να εξαντληθεί και ο καλύτερος τρόπος αυτό να εφαρμοστεί και συνάμα να μην ακολουθήσουμε τη λογική, αν θέλετε, των βεβιασμένης κινήσεων. Εμείς θα το συζητήσουμε, θα το εξαντλήσουμε και όταν είμαστε έτοιμοι, έτσι ώστε αυτό να μπορεί να εφαρμοστεί, θα το πούμε πολύ εγκαίρως στους γονείς και στα παιδιά, γιατί καταλαβαίνετε ότι είναι μια κουβέντα ουσίας και άπτεται αυτή τη στιγμή και της πολυετούς προσπάθειας των παιδιών».

«Ξεκινάμε τη συζήτηση, είχε ήδη και ο κύριος Πιερρακάκης και η κυρία Κεραμέως, αντίστοιχες ομάδες εργασίας. Άρα έχουμε υλικό και εμείς βέβαια και μαζί με τον πρωθυπουργό, γιατί είναι ο ίδιος που θέλει να την κάνουμε αυτή τη συζήτηση, επιπρόσθετα, ο ίδιος ενδιαφέρεται προσωπικά για το θέμα. Θα ενημερώσουμε εγκαίρως και το ποσό αυτό προοδεύει η συζήτηση και το πού θα είναι ο χρονοπρογραμματισμός, αν αυτό μπορεί να εφαρμοστεί», τόνισε.

«Θέλουμε σίγουρα να συζητήσουμε το κομμάτι της εισόδου στο πανεπιστήμιο. Κάποια στιγμή, η οποία δεν θα είναι αποκλειστικά προνόμιο μόνο των εξετάσεων».

«Καταλαβαίνω και τον προβληματισμό των γονέων και των παιδιών ότι προσπαθώ τόσα χρόνια, δίνω εξετάσεις τρεις ώρες είναι και το πρόσθετο άγχος και αυτή η αγωνία. Είναι καλό να το δούμε κάπου που έχει εφαρμοστεί και σωστά, αλλά και κάτι το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα, γιατί αυτό είναι πάρα πολύ καίριο», ανέφερε.

Μη κρατικά πανεπιστήμια

Για τα μη κρατικά πανεπιστήμια η κ. Ζαχαράκη ανέφερε πως: «Είμαστε αυτή τη στιγμή ακριβώς μετά την κατάθεση των αιτήσεων, οι δώδεκα συν μία όπως λέμε, τα δώδεκα, τα οποία έκαναν για αυτή τη χρονιά, είμαστε ακριβώς τη χρονική στιγμή της αξιολόγησης, από την Ανεξάρτητη Αρχή, αξιολογούνται η λειτουργία, η δυνατότητα δηλαδή να εγκριθεί η λειτουργία μιας σχολής, ενός πανεπιστημίου και τα κτίρια αμέσως μετά, γύρω στο τέλος Ιουλίου, θα έχει τελειώσει, θα έχει δοθεί και η τελική εισήγηση αλλά και η έγκριση, ποια θα είναι αυτά τα πανεπιστήμια που θα μπορούν να λειτουργήσουν και αμέσως μετά ξεκινάει η αξιολόγηση και των προγραμμάτων».

«Τι μπορεί να λειτουργήσει από κάθε πανεπιστήμιο που θα λάβει θετική αξιολόγηση από την ανεξάρτητη αρχή; Θα είναι ένα τμήμα Ψυχολογίας; Θα είναι Νομική; Θα είναι κάτι άλλο, έτσι ώστε να γνωρίζουν έγκαιρα οι γονείς τι θα μπορεί να λειτουργήσει από το χειμώνα του 25 και να μπορούν να κάνουν αντίστοιχα και τις εγγραφές των παιδιών με τις προϋποθέσεις τις οποίες ούτως ή άλλως θα θέσει το κάθε πανεπιστήμιο που θα λάβει την τελική έγκριση».

Ως προς τα δημόσια πανεπιστήμια είπε πως: «Αυτή τη στιγμή λειτουργούμε κανονικά με την τετραετία και τα προγράμματα τα οποία έχουν κατατεθεί για τα ιδιωτικά, γιατί έχουν τετραετή. Συζητήθηκε ούτως ή άλλως και κάποιοι που είχαν τριετή έκαναν την μετατροπή σε τετραετές».

Όπως συμπλήρωσε, «οτιδήποτε μπορεί να έχει σχέση για τριετές σίγουρα δεν είναι κάτι το οποίο είναι για τώρα. Έχει μεγάλη μεγάλη διαδικασία προσαρμογής και ξέρετε ότι είναι πολύ μεγάλη συζήτηση. Άρα οτιδήποτε είναι να γίνει σίγουρα δεν αφορά το ακαδημαϊκό έτος αυτό, αλλά γίνεται κουβέντα ούτως ή άλλως».

«Επαναλαμβάνω ότι η παιδεία δεν είναι προνομιακός χώρος για καταστάσεις σοκ. Είναι ένας χώρος ο οποίος μπορεί πράγματι να εφαρμοστούν με επιτυχία πολλές μεταρρυθμίσεις. Όταν όμως πλήρως διαλευκανθεί το πώς μπορούν να γίνουν προσαρμογές, είτε πρόκειται για προγράμματα είτε πρόκειται για διάρκεια σπουδών».

Η υπουργός Παιδείας τόνισε πως: «Είδαμε και το προεδρείο της Συνόδου μόλις προχθές γιατί ετοιμάζουμε την επόμενη Σύνοδο. Είναι πολύ κοντά η μία με την άλλη αυτή τη φορά, όπως επίσης και με κάθε πανεπιστήμιο, με κάθε πρύτανη ξεχωριστά είχαμε και εκλογή νέου πρυτάνεως στο ΑΠΘ, στη Θεσσαλονίκη. Έχουμε με κάθε πρύτανη ξεχωριστά πάει πολύ καλά και στο κομμάτι των σχεδίων ασφάλειας».

«Έχουν πάρα πολλά καταθέσει, μέχρι το τέλος θα έχουν συμπληρώσει όλα και κάποιοι θα έχουν επικαιροποιήσει κιόλας. Γιατί πάρα πολλοί είχαν ήδη καταθέσει και από το ’21 και το ’22 και είχαν λάβει έγκριση για το αρχικό τους σχέδιο.

Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Τέλος η κ. Ζαχαράκη δήλωσε πως: «Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» εφαρμόζεται σε πάνω από 430 σχολεία, μέσα στο καλοκαίρι θα βαφτούν. Θα δείτε να φτιάχνονται οι εξωτερικοί χώροι, οι αθλητικοί χώροι, προσβάσιμες τουαλέτες και ράμπες για τα παιδιά με αναπηρία, τα οποία έχουν το πρόβλημα κινητικότητας. 100 εκατομμύρια από τη δωρεά της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών».

«Δεν τελειώνουμε εκεί τον Σεπτέμβριο ελπίζουμε να έχει παραδοθεί ίσως και όλος ο αριθμός των σχολείων και να γίνονται μόνο οι τελικές εργασίες που δεν παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Να ξέρουμε όμως ότι συνεχίζουμε γιατί κάθε χρόνο θα προστίθενται τουλάχιστον 50 εκατομμύρια από τα δικά μας χρήματα από τα κρατικά και θα ζητήσουμε από τους ιδιώτες στοχευμένα και με καμπάνια να συνεχίσουν να δίδουν σε αυτό το πρόγραμμα».

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments