Nέα της αγοράς

«Με την πλάτη στον τοίχο» ο νέος CEO της Nissan για το χρέος και τις ζημίες της εταιρείας

«Με την πλάτη στον τοίχο» ο νέος CEO της Nissan για το χρέος και τις ζημίες της εταιρείας

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//«Με την πλάτη στον τοίχο» ο νέος CEO της Nissan για το χρέος και τις ζημίες της εταιρείας

Με χρέη ύψους περίπου 800 δισ. γιεν που λήγουν το επόμενο έτος, η Nissan επιδιώκει να συγκεντρώσει κεφάλαια για να διατηρήσει τη σταθερότητα των δραστηριοτήτων της

Η πρώτη ετήσια συνέλευση του Iβάν Εσπινόζα ως διευθύνοντος συμβούλου της Nissan Motor Co. αποτέλεσε δοκιμασία, καθώς οι μέτοχοι αμφισβήτησαν τη σκοπιμότητα του σχεδίου ανασυγκρότησης και την αποτυχημένη συνεργασία της αυτοκινητοβιομηχανίας με την Honda Motor Co.Για περίπου τρεις ώρες, οι επενδυτές «ανέκριναν» τον Εσπινόζα για αποφάσεις που είχαν ληφθεί κυρίως πριν από την προαγωγή του τον Απρίλιο, εκφράζοντας τα παράπονά τους και επαναλαμβάνοντας τα αμέτρητα λάθη που οδήγησαν στην απώλεια 20.000 θέσεων εργασίας και στο κλείσιμο επτά από τα 17 εργοστάσια της εταιρείας, μετά την ανακοίνωση καθαρών ζημιών ύψους 671 δισεκατομμυρίων γιεν (4,6 δισεκατομμύρια δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο.

«Κατανοούμε την απογοήτευσή σας», δήλωσε ο Εσπινόζα στους μετόχους στην έδρα της εταιρείας στη Γιοκοχάμα. «Δε θα είναι εύκολο να το πετύχουμε. Ωστόσο, είμαι βέβαιος ότι διαθέτουμε τα απαραίτητα στοιχεία για να ξαναχτίσουμε την εταιρεία μας».

Με χρέη ύψους περίπου 800 δισεκατομμυρίων γιεν (5,4 δισεκατομμύρια δολάρια) που λήγουν το επόμενο έτος, η Nissan επιδιώκει να συγκεντρώσει κεφάλαια για να διατηρήσει τη σταθερότητα των δραστηριοτήτων της. Η αναταραχή στη διοίκηση έχει αποσπάσει την προσοχή της εταιρείας μετά τη σύλληψη και την απομάκρυνση του πρώην προέδρου Κάρλος Γκοσν το 2018, με αποτέλεσμα την γήρανση της γκάμας των προϊόντων, τη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους και την απώλεια του προβαδίσματος στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής.

Εσωτερικά έγγραφα στα οποία απέκτησε πρόσβαση το Bloomberg δείχνουν ότι η Nissan προβλέπει λειτουργικές ζημίες ύψους 450 δισ. γιεν για το δωδεκάμηνο έως τον Μάρτιο του 2026, εάν οι δασμοί παραμείνουν σε ισχύ. Χωρίς αυτούς, η ζημία προβλέπεται να ανέλθει σε 300 δισεκατομμύρια γιεν. Σε κάθε περίπτωση, θα πρόκειται για το μεγαλύτερο λειτουργικό έλλειμμα στην ιστορία της εταιρείας.

Το πλήρες μέγεθος της δυσχερούς θέσης της Nissan έγινε σαφές στις αρχές Νοεμβρίου, όταν ανακοίνωσε πτώση 94% στα καθαρά έσοδα του α’ εξαμήνου, μαζί με σχέδια για περικοπές θέσεων εργασίας και μείωση της παραγωγικής της ικανότητας. Ακολούθησε η είδηση ότι ένα fund που ελέγχεται από τον ακτιβιστή επενδυτή Effissimo Capital Management είχε αγοράσει μερίδιο της Nissan, πυροδοτώντας αναταραχές στην αγορά. Ωστόσο, σύμφωνα με επικαιροποιημένο έγγραφο, ο επενδυτής δεν περιλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο των κύριων μετόχων της Nissan.

Η Nissan βρήκε μια σανίδα σωτηρίας τον Δεκέμβριο, όταν υπέγραψε συμφωνία με την Honda για τη συγχώνευση των δύο brands υπό μια ενιαία εταιρεία χαρτοφυλακίου. Ωστόσο, οι συνομιλίες γρήγορα κατέρρευσαν και το σχέδιο τερματίστηκε τον Φεβρουάριο, μετά την πρόταση της Honda να μετατρέψει τη Nissan σε θυγατρική της, τερματίζοντας μια συμφωνία μετασχηματισμού που θα μπορούσε να είχε δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.

Παρά την οργή τους, οι εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Institutional Shareholder Services Inc. και Glass Lewis & Co. υποστήριξαν τον Εσπινόζα για το διοικητικό συμβούλιο της Nissan.

Ο ίδιος δήλωσε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα λειτουργήσει. Η Nissan διαθέτει 2,1 τρισεκατομμύρια γιεν σε αχρησιμοποίητες πιστωτικές γραμμές, επιπλέον των δικών της ρευστών διαθεσίμων, αλλά η ταμειακή ροή της έγινε αρνητική το τελευταίο οικονομικό έτος και οι οίκοι αξιολόγησης μείωσαν την πιστοληπτική της ικανότητα σε «junk».

Τον Ιούνιο, ένας από τους βασικούς προμηθευτές της Nissan, η Marelli Holdings Co., υπέβαλε αίτηση για προστασία από πτώχευση σύμφωνα με το Κεφάλαιο 11 στις ΗΠΑ, επισημαίνοντας τις επιπτώσεις που είχαν οι δασμοί και η στροφή της βιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα στις προσπάθειές της να μειώσει το χρέος και να αναδιαρθρωθεί.

Ο Εσπινόζα ενδέχεται επίσης να αντιμετωπίσει ερωτήσεις σχετικά με τα σχέδια για την άντληση περισσότερων από 1 τρισεκατομμυρίου γιεν από χρέος και πώληση περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης μετατρέψιμων τίτλων και ομολόγων, καθώς και της πώλησης μεριδίων στη Renault και σε άλλες οντότητες.

Η πρόταση χρηματοδότησης δε φαίνεται να έχει εγκριθεί ακόμη από το διοικητικό συμβούλιο της Nissan, με αποτέλεσμα να παραμένει ασαφές εάν θα υλοποιηθεί, σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments