Ναυτιλία

Το Ταμείο Εκσυγχρονισμού ενεργοποιεί τη μετάβαση σε καθαρότερο και σύγχρονο στόλο

Το Ταμείο Εκσυγχρονισμού ενεργοποιεί τη μετάβαση σε καθαρότερο και σύγχρονο στόλο

Πηγή Φωτογραφίας: ΠΛΟΙΑ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKNISSI)

Τρεις άξονες ενίσχυσης

Με στόχο την πράσινη μετάβαση της ελληνικής ακτοπλοΐας και την ανανέωση του γερασμένου στόλου, η κυβέρνηση ενεργοποιεί νέο χρηματοδοτικό εργαλείο ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, δίνοντας ώθηση σε επενδύσεις που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ μέσω της μόχλευσης ιδιωτικών και τραπεζικών κεφαλαίων.

Το Ταμείο Εκσυγχρονισμού, όπως ονομάζεται, παρουσιάστηκε από πλειάδα υπουργών σε κοινή συνέντευξη Τύπου, με τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια να δηλώνει πως ο εκσυγχρονισμός του ακτοπλοϊκού στόλου και των λιμενικών υποδομών αποτελεί “εθνική προτεραιότητα” σύμφωνα με το newmoney.gr και το Μηνά Τσαμόπουλο. limani apergia

Τρεις άξονες ενίσχυσης

Οι δράσεις που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού οργανώνονται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

Ναυπήγηση και αναβάθμιση πλοίων: Στόχος είναι η ενίσχυση του στόλου με νέα ή εκσυγχρονισμένα επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία, εξοπλισμένα με κινητήρες διπλού εναλλακτικού καυσίμου ή ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά, μειώνοντας τις εκπομπές CO₂.

Ενεργειακή βελτίωση υφιστάμενων πλοίων: Περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης ενέργειας για την αύξηση της αποδοτικότητας, χωρίς μεταβολή των χαρακτηριστικών του πλοίου.

Αντικατάσταση παλαιών μηχανών: Προβλέπεται η αλλαγή κύριων μηχανών με σύγχρονες, φιλικότερες προς το περιβάλλον, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής απανθρακοποίησης.

Ελληνικά ναυπηγεία στο παιχνίδι

Το πρόγραμμα εκτιμάται πως θα λειτουργήσει και ως καταλύτης για την αναζωογόνηση των ελληνικών ναυπηγείων, καθώς αρκετά από τα έργα ναυπήγησης και μετασκευών αναμένεται να γίνουν στην Ελλάδα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν στοχευμένες ανακοινώσεις για συμπράξεις και έργα που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα.

Ο ακτοπλοϊκός στόλος της χώρας, με 155 πλοία που εξυπηρετούν 115 λιμάνια, ανήκει σε 33 επιχειρήσεις. Πολλά από τα σκάφη βρίσκονται κοντά στο τέλος του κύκλου ζωής τους, καθιστώντας επιτακτική την αναδιάρθρωση του στόλου ώστε να ανταποκρίνεται στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Ε.Ε.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος τοποθετούν το συνολικό κόστος ανανέωσης στα 3 δισ. ευρώ, γεγονός που καθιστά το κρατικό «σπρώξιμο» απαραίτητο για την εξασφάλιση δανεισμού.

Πέραν του στόλου, εξασφαλίστηκαν και 28 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση επτά κτιρίων που στεγάζουν Σχολές Λιμενικού και Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, στοχεύοντας στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης. Παράλληλα, προωθούνται επενδύσεις για υποδομές εναλλακτικών καυσίμων σε λιμάνια, ενώ σε φάση σχεδιασμού βρίσκονται δράσεις για την πράσινη μετάβαση επαγγελματικών τουριστικών σκαφών και ημεροπλοίων.

Το Ταμείο Εκσυγχρονισμού εντάσσεται στο ευρύτερο πακέτο χρηματοδοτήσεων που περιλαμβάνει και το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο και το Ταμείο Απoανθρακοποίησης Νήσων, με συνολικούς πόρους 8 δισ. ευρώ. Οι δράσεις αφορούν την πράσινη ανάπτυξη σε τομείς όπως η ενέργεια, η κοινωνική συνοχή και οι υποδομές.

Η δημόσια στήριξη των 300 εκατ. λειτουργεί ως βασικός καταλύτης για την αναγκαία περιβαλλοντική αναβάθμιση της ελληνικής ακτοπλοΐας. Σε μια κρίσιμη περίοδο για τη ναυτιλία, το νέο Ταμείο φιλοδοξεί να φέρει επενδύσεις, απασχόληση και τεχνογνωσία εντός συνόρων, διασφαλίζοντας παράλληλα την πράσινη μετάβαση σε ένα κομβικό μεταφορικό δίκτυο για τα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments