Διεθνή

Γιατί στο Ελσίνκι δεν σημειώθηκε ούτε ένας θάνατος από τροχαίο τον τελευταίο χρόνο

Γιατί στο Ελσίνκι δεν σημειώθηκε ούτε ένας θάνατος από τροχαίο τον τελευταίο χρόνο

Πηγή Φωτογραφίας: Get Your Guide, Helsinki: Tram Tour

Ποιοι παράγοντες οδήγησαν στην τεράστια επιτυχία της φινλανδικής πρωτεύουσας;

Το Ελσίνκι δεν έχει σημειώσει ούτε έναν θάνατο από τροχαίο κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, ανέφεραν αυτή την εβδομάδα δημοτικοί υπάλληλοι.

Την ίδια ώρα στην Ελλάδα 11 άτομα έχασαν τη ζωή τους σε 531 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, που σημειώθηκαν τον Ιούλιο, στην περιοχή της Αττικής.

Παρόλο που οι θάνατοι από τροχαία μειώνονται συνολικά στην Ε.Ε. – με πτώση 3% το 2024 – τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν συχνό φαινόμενο στις μητροπολιτικές περιοχές. Το να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος χωρίς ούτε ένα θύμα θεωρείται αξιοσημείωτο επίτευγμα για τις περισσότερες πόλεις, πόσο μάλλον για μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Το 2023, 7.807 Ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία εντός πόλεων της Ε.Ε. Στο Βερολίνο καταγράφηκαν 55 θάνατοι από τροχαία πέρυσι, ενώ στην περιοχή των Βρυξελλών εννέα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε συγκρούσεις τους τελευταίους 12 μήνες.

Αν και το Ελσίνκι είναι μία από τις μικρότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης, με πληθυσμό λίγο κάτω από 690.000 κατοίκους, περίπου 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι ζουν και μετακινούνται καθημερινά στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή.

Ο Roni Utriainen, συγκοινωνιολόγος από τη Διεύθυνση Αστικού Περιβάλλοντος της πόλης, δήλωσε στον φινλανδικό Τύπο πως αυτό το επίτευγμα οφείλεται σε «πολλούς παράγοντες… αλλά τα όρια ταχύτητας είναι από τους σημαντικότερους».

Παραπέμποντας σε στοιχεία που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου για πεζούς μειώνεται στο μισό αν η ταχύτητα πρόσκρουσης ενός οχήματος μειωθεί από 40 σε 30 χλμ/ώρα, οι αρχές της πόλης επέβαλαν το χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε περισσότερες περιοχές κατοικίας και στο κέντρο του Ελσίνκι από το 2021.

Τα όρια αυτά ενισχύθηκαν με την εγκατάσταση 70 νέων καμερών ταχύτητας, ενώ η επιτήρηση βασίστηκε στη στρατηγική “Vision Zero” του εθνικού σχεδίου, με στόχο κανέναν θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό από τροχαίο. Τα στοιχεία του Liikenneturva (εθνικός φορέας οδικής ασφάλειας της Φινλανδίας) δείχνουν πως οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι μειώνονται σταθερά από τότε.

Τροχαία: Ευρωπαϊκό πρότυπο το Ελσίνκι

Οι αρχές του Ελσίνκι εργάζονται εδώ και πέντε χρόνια για να επαναλάβουν το “θαύμα” που πέτυχαν το 2019, όταν δεν σκοτώθηκε κανένας πεζός ή ποδηλάτης σε τροχαίο δυστύχημα.

Ο Utriainen τόνισε πως η επιτυχία οφείλεται σε μακροπρόθεσμες πολιτικές μετακίνησης βασισμένες σε δεδομένα και σε στρατηγικές αστικής ανάπτυξης που μετέτρεψαν την πόλη από προσανατολισμένη στο αυτοκίνητο, σε πόλη που βάζει σε προτεραιότητα τον άνθρωπο.

Σε πολλές περιοχές, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα σκόπιμα για να κάνουν τους οδηγούς να νιώθουν «άβολα» — με τη λογική ότι τα πιο περίπλοκα περιβάλλοντα ενθαρρύνουν την πιο προσεκτική οδήγηση.

Η πόλη έχει επίσης επενδύσει σε νέα υποδομή για πεζούς και ποδηλάτες, όπως ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων άνω των 1.500 χιλιομέτρων. Έχει ενισχύσει το σύστημα δημόσιων μεταφορών, με αυτόνομα λεωφορεία, και έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για νέα γραμμή τραμ.

Ο Utriainen δήλωσε πως αυτές οι βελτιώσεις συνέβαλαν στο να μειωθεί η χρήση αυτοκινήτων και μαζί της, ο αριθμός των σοβαρών τροχαίων. Τα στατιστικά δείχνουν πως μεταξύ 2003 και 2023, οι τραυματισμοί από τροχαία μειώθηκαν στην πόλη από 727 σε μόλις 14.

Τροχαία: Ενδιαφέρον και από τις Βρυξέλλες για το Ελσίνκι

Η επιτυχία του Ελσίνκι έχει τραβήξει το ενδιαφέρον και στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει για μείωση των θανάτων από τροχαία. Νωρίτερα φέτος, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε πως τα περισσότερα κράτη μέλη δεν βρίσκονται σε πορεία για να πετύχουν τον στόχο της Ε.Ε. από το 2018, δηλαδή τη μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% έως το 2030.

Τροχαία στην Αττική: Έντεκα νεκροί σε 531 τροχαία τον Ιούλιο

Έντεκα άτομα έχασαν τη ζωή τους και 703 τραυματίστηκαν (14 σοβαρά, 689 ελαφρά) σε 531 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, που σημειώθηκαν τον Ιούλιο, στην περιοχή της Αττικής.

Σύμφωνα με την Διεύθυνση Τροχαία Αττικής, τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Παράλληλα, το ίδιο χρονικό διάστημα στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας βεβαιώθηκαν 30.414 παραβάσεις από τις οποίες 280 σε βαθμό πλημμελήματος.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments