AI μοντέλο εξώφυλλο στο Vogue: Οργή κατά Guess και περιοδικού

Πηγή Φωτογραφίας: instagram vogue//AI μοντέλο εξώφυλλο στο Vogue: Οργή κατά Guess και περιοδικού
Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση του περιοδικού Vogue να συμπεριλάβει σε διαφημιστικό του τεύχους Αυγούστου ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (AI), στο πλαίσιο καμπάνιας της εταιρείας Guess. Παρότι η παραγωγή δεν έγινε εσωτερικά από τη Vogue, οι χρήστες θεωρούν ότι το περιοδικό φέρει ακέραια την ευθύνη για την έγκριση και δημοσίευσή της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Pop Crave (@popcravenow)
Η ψηφιακά δημιουργημένη γυναίκα, με λείο δέρμα, «άψογα» δόντια και μαλλιά που προδίδουν τα χαρακτηριστικά της μη ρεαλιστικής απόδοσης, παρουσιάζεται σε φωτογραφίες που συνοδεύονται από τη διακριτική σημείωση: «Παραγωγή από Seraphine Vallora με τεχνητή νοημοσύνη». Οι εικόνες, όπως φαίνεται, έχουν προκύψει μέσω εργαλείων AI, χωρίς να διευκρινίζεται πόσο μεγάλο μέρος τους δημιουργήθηκε ψηφιακά.
Αυτό αρκούσε για να προκαλέσει κύμα οργής στα social media, με εκατοντάδες χρήστες να καλούν σε μποϊκοτάζ τόσο κατά της Vogue όσο και κατά της Guess. Πολλοί δηλώνουν πως ακυρώνουν τις συνδρομές τους, εκφράζοντας έντονη απογοήτευση για την επιλογή χρήσης «ψεύτικων» μοντέλων σε έναν χώρο που μέχρι πρότινος προωθούσε την ποικιλομορφία και την ανθρώπινη έκφραση.
Had to end the Vogue magazine subscription I’ve had for years because the latest magazine used AI models ??? In Vogue? AI models in Vogue? pic.twitter.com/vVZMiPEHkX
— julius 🩻LORDE SUMMER (@WEBBYMCGEE) July 23, 2025
«Τι στο καλό; Αυτό είναι πόλεμος στην τέχνη, τη μόδα και τον πολιτισμό», έγραψε ένας χρήστης, ενώ άλλος σχολίασε: «Δεν μας λείπουν μοντέλα, μας λείπει η βούληση να τους δώσουμε χώρο».
Στο TikTok, δημιουργήθηκε μια τάση με βίντεο από αληθινές πασαρέλες και εμβληματικές φωτογραφίσεις, ως αντίδραση στην ψηφιοποιημένη αισθητική. Μια συνδρομήτρια του περιοδικού τόνισε: «Οι νέοι λαχταρούν το αληθινό, το ατελές. Θέλουν τέχνη από ανθρώπους. Ίσως θα έπρεπε να τους την αφήσουμε να την έχουν».
Παρότι οι εταιρείες δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί επισήμως, το περιστατικό ανοίγει ξανά τη συζήτηση γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική βιομηχανία και τα όρια μεταξύ καινοτομίας και αντικατάστασης της ανθρώπινης δημιουργικότητας.
Cautionary tale.
True story: my Gen Z daughter is all about analog. She subscribes to @voguemagazine and gets the physical copy in the mail.
New issue shows up. She’s flipping through, stops, and says, “Some of these models are AI.” I say maybe it’s bad Photoshop. She’s like,… pic.twitter.com/o19zaMsAe7
— Christopher Webb (@cwebbonline) July 19, 2025
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας