Κατασκευές

Στην τελική ευθεία η παραχώρηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων – Το σχέδιο και οι προκλήσεις

Στην τελική ευθεία η παραχώρηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων – Το σχέδιο και οι προκλήσεις

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Στην τελική ευθεία η παραχώρηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων – Το σχέδιο και οι προκλήσεις

Πρόκειται για αεροδρόμια που σε μεγάλο βαθμό χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις για αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη τουριστική κίνηση και τις σύγχρονες απαιτήσεις.

Βρίσκεται σε τελικό στάδιο η προετοιμασία του Υπερταμείου για την παραχώρηση 22 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Πρόκειται για αεροδρόμια που σε μεγάλο βαθμό χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις για αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη τουριστική κίνηση και τις σύγχρονες απαιτήσεις.

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», που αποτελεί το 23ο μικρότερο περιφερειακό αεροδρόμιο, παραχωρείται με ξεχωριστή διαδικασία. Ο σχετικός διαγωνισμός του Υπερταμείου έχει ήδη καταλήξει σε μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της γερμανικής Fraport, που διαχειρίζεται τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, σε συνεργασία με τους ομίλους Κοπελούζου και Κωνσταντακόπουλου, ενώ η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται έως το τέλος του 2025.

Η παραχώρηση των 22 αεροδρομίων περιλαμβάνει περιοχές όπως η Νάξος, Πάρος, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνος, Αστυπάλαια, Χίος, Καστοριά, Κάρπαθος, Μήλος και άλλες. Τα αεροδρόμια της Νάξου, Πάρου και Ιωαννίνων συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της επιβατικής κίνησης, ενώ σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες έχουν και τα αεροδρόμια της Σητείας, Αλεξανδρούπολης, Αράξου και Καρπάθου.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η χαμηλή επιβατική κίνηση των περισσότερων αεροδρομίων, γεγονός που καθιστά δύσκολη την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων χωρίς την παράλληλη οικονομική συμμετοχή του Δημοσίου. Οι υποδομές σε πολλά από αυτά τα αεροδρόμια χαρακτηρίζονται παρωχημένες και χρήζουν σημαντικών έργων αναβάθμισης, όπως βελτίωση αεροδιαδρόμων και εκσυγχρονισμός κτιρίων αεροσταθμών.

Στο Υπερταμείο εργάζονται εδώ και χρόνια για την εξεύρεση του κατάλληλου μοντέλου παραχώρησης, με πιθανότητα διαχωρισμού των αεροδρομίων σε ένα ή δύο «πακέτα» (clusters), συνδυάζοντας τα αεροδρόμια με αναπτυξιακές προοπτικές με αυτά που έχουν περιορισμένες δυνατότητες. Στόχος είναι τα κέρδη από τα ισχυρά αεροδρόμια να χρηματοδοτήσουν τα λιγότερο αποδοτικά.

Το ενδεχόμενο μιας Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) φαίνεται να αποτελεί πιθανή λύση, με το δημόσιο να διατηρεί συμμετοχή και να χρηματοδοτεί τις επενδύσεις, ενώ ο ιδιώτης αναλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση. Ωστόσο, το Υπερταμείο κρατά κλειστά τα χαρτιά του για το τελικό μοντέλο.

Μεταξύ των ενδιαφερόμενων διεκδικητών περιλαμβάνονται η PSP (Καναδοί μέτοχοι της ΔΑΑ), η Fraport σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την GMR, η Metlen και η AKTOR. Η παραχώρηση των μικρότερων αυτών αεροδρομίων αποτελεί κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση της περιφερειακής αεροπορικής υποδομής και την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments