Nέα της αγοράς

Η Ford ετοιμάζει νέα φθηνά ηλεκτρικά

Η Ford ετοιμάζει νέα φθηνά ηλεκτρικά
Σήμερα, το φθηνότερο ηλεκτρικό της Ford στην Ευρώπη είναι η Puma Gen-E, με τιμή που ξεκινά από 35.000 ευρώ

Η Ford προετοιμάζει μια νέα γενιά προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βασισμένων στην καινοτόμο Universal EV Platform, η οποία αναπτύχθηκε μέσα σε ένα μυστικό πρόγραμμα τριών ετών.

Πρωτοπόρο μοντέλο θα είναι ένα μεσαίο, διπλοκάμπινο pick-up, το οποίο αναμένεται στην αγορά το 2027 με τιμή εκκίνησης περίπου 27.000 ευρώ, έναντι 30.000 δολαρίων στην αμερικανική αγορά.

Ο CEO της Ford, Jim Farley, επιβεβαίωσε ότι η γκάμα θα εμπλουτιστεί σταδιακά με hatchback, crossover, van και τριθέσιο SUV, όλα προσαρμοσμένα σε προσιτά επίπεδα τιμών.

Η παραγωγή θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Ford στο Louisville του Κεντάκι, με στόχο την παγκόσμια διάθεση, «από το Κεντάκι σε όλο τον κόσμο».

Αυτή η επιλογή αναδεικνύεται ως σημαντική για την αμερικανική οικονομία και κυβερνητική πολιτική, καθώς πρόσφατες εμπορικές συμφωνίες με Ηνωμένο Βασίλειο και ΕΕ έχουν μειώσει δασμούς για τα αμερικανικά οχήματα.

Σήμερα, το φθηνότερο ηλεκτρικό της Ford στην Ευρώπη είναι η Puma Gen-E, με τιμή που ξεκινά από 35.000 ευρώ. Η νέα πλατφόρμα Universal EV επιτρέπει τη δημιουργία πιο μικρών μοντέλων, που θεωρούνται πνευματικοί διάδοχοι των ιστορικών Fiesta και Focus.

Μειωμένο κόστος παραγωγής

Το πρώτο pick-up απευθύνεται κυρίως στην αμερικανική αγορά και θα ανταγωνιστεί το Amazon-backed Slate Truck, προσπαθώντας να προσελκύσει αγοραστές που παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Ford ήδη διαθέτει τα Mustang Mach-E, F-150 Lightning και E-Transit. Υπάρχουν πληροφορίες ότι το νέο pick-up θα ονομαστεί «Ranchero», μια ιστορική ονομασία που η Ford έχει αναβιώσει στο παρελθόν με τα Capri και Explorer.

Αναφορικά με την τεχνολογία, το νέο pick-up θα χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού) από το νέο Blue Oval Battery Park στο Michigan, εξασφαλίζοντας εντυπωσιακή αυτονομία και δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας για να «τροφοδοτεί ένα σπίτι για έξι ημέρες».

Θα είναι ταχύτερο από μία Mustang twin-turbo, με γρήγορη φόρτιση και λειτουργικό σύστημα με over-the-air αναβαθμίσεις. Το εσωτερικό θα είναι ευρύχωρο, με χώρους μεγαλύτερους από ένα Toyota RAV4 και πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο εμπρός (frunk).

Κλειδί για τη μείωση κόστους θα είναι η καινοτόμος διαδικασία παραγωγής στο Louisville, όπου τρεις γραμμές θα συναρμολογούν ξεχωριστά το εμπρός, το πίσω μέρος και τον «πυρήνα» (πλατφόρμα, μπαταρία, εσωτερικό), που θα ενώνεται στο τέλος. Η διαδικασία αυτή απλοποιεί την εργασία και αναδιαμορφώνει το εργοστάσιο.

Παρά τις υψηλές προσδοκίες, ο Farley τόνισε ότι το εγχείρημα είναι ριψοκίνδυνο: «Δεν υπάρχουν εγγυήσεις επιτυχίας. Υπάρχει ένα νεκροταφείο έργων που δεν λειτούργησαν».

Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι η Ford διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές που παράγουν τα αυτοκίνητά τους στην Ασία, αναλαμβάνοντας μια πρόκληση που ξεπερνά την ίδια την εταιρεία, καθώς «αφορά τη χώρα μας».

Πηγή: Pagenews.gr