Η Κίνα δημιουργεί τα μεγαλύτερα ναυπηγεία

Πηγή Φωτογραφίας: South China morning post, China's shipbuilding industry wants Beijing all aboard in bid to bridge tech gap with
Η Κίνα δημιουργεί τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στον κόσμο, με τη συγχώνευση δύο κρατικών οντοτήτων. Πρόκειται για ντιλ με αξία που υπολογίζεται σε 16 δισ. δολάρια. Η νέα μεγάλη εταιρεία θα ονομάζεται China State Shipbuilding ή CCSC, ενώ το μερίδιο της νέας οντότητας σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι θα ανέρχεται σε 17%, σύμφωνα με τη “Wall Street Journal”.
Πρόκειται για αύξηση του ανταγωνισμού απέναντι στα ναυπηγεία των ΗΠΑ και άλλων χωρών ιδιαίτερα από την Ασία, καθώς αυξάνονται σημαντικά τα στοιχήματα από κυβερνήσεις για να προστατέψουν τους κλάδους τους.
Στα πλαίσια της ολοκλήρωσης της συγχώνευσης η China State Shipbuilding αναμένεται αυτή την εβδομάδα να απορροφήσει την China Shipbuilding Industry. Η νέα εταιρεία θα είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης, αφού οι αρμόδιες εποπτικές Αρχές έχουν ήδη εγκρίνει τη συμφωνία.
Η διττή δραστηριότητα της CSSC
Η κύρια δραστηριότηττα της CSSC είναι εμπορική, αλλά η εταιρεία αποτελεί επίσης σημαντικό εργολάβο για το πολεμικό ναυτικό της Κίνας. Η εταιρεία που απορροφά είναι αυτή που σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο εγχώριο αεροπλανοφόρο της Κίνας, το “Shandong“. Ο νέος όμιλος ανακοίνωσε ότι η συγχώνευση θα του επιτρέψει να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες του ναυτικού για προηγμένο εξοπλισμό.
Μαζί οι δύο εταιρείες αντιπροσώπευαν σχεδόν το 17% της παγκόσμιας αγοράς νέων παραγγελιών πλοίων πέρυσι, βάσει στοιχείων από την Clarksons Research που επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα. Το συνδυασμένο βιβλίο παραγγελιών της συγχωνευμένης εταιρείας θα ανέρχεται σε περισσότερα από 530 πλοία και σε 54 εκατομμύρια τόνους, το μεγαλύτερο στον κόσμο, με ετήσια έσοδα περίπου 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων, βάσει των τελευταίων ετήσιων εκθέσεων που έχουν παρουσιαστεί.
Η συγχωνευμένη εταιρεία ελπίζει να χρησιμοποιήσει το μεγαλύτερο μέγεθός της για να μειώσει το κόστος και να μπορέσει να ξεπεράσει την αναταραχή στον κλάδο που προκλήθηκε από τις επιθετικές κινήσεις του Τραμπ στο εμπόριο και τη γεωπολιτική.
Οι δύο κινεζικές εταιρείες ήταν αρχικά μία και διαχωρίστηκαν το 1999, όταν η κυβέρνηση ήθελε να προωθήσει τον ανταγωνισμό. Σήμερα όμως το Πεκίνο επιδιώκει να ενοποιήσει κρατικές εταιρείες σε ευαίσθητους κλάδους, ιδίως σε εκείνους που συνδέονται με τις ένοπλες δυνάμεις.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας