Ελλάδα

Πώς θωρακίζεται η αεροναυτιλία και η εναέρια κυκλοφορία της Ελλάδας

Πώς θωρακίζεται η αεροναυτιλία και η εναέρια κυκλοφορία της Ελλάδας

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Πώς θωρακίζεται η αεροναυτιλία και η εναέρια κυκλοφορία της Ελλάδας

Σημαντικές ενέργειες αναβάθμισης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Πολλά έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια για ελλείψεις σε τεχνικό εξοπλισμό αλλά και σε προσωπικό, σε ό,τι αφορά τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας. Ωστόσο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχουν εντατικοποιήσει και επιταχύνει τους τελευταίους πέντε μήνες μια θεσμική μεταρρύθμιση που:

  • απαντά σε χρόνια προβλήματα,
  • καλύπτει κενά που είχαν αφήσει τη χώρα εκτεθειμένη σε ευρωπαϊκές παρατηρήσεις και κυρώσεις,
  • δημιουργεί νέα δεδομένα για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού εναέριου χώρου.
airbus-8607152_1280 (1)

Το Σχέδιο Δράσης για τις Παραβάσεις και τη Συμμόρφωση

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, καταρτίστηκε και ήδη υλοποιείται Action Plan για τα infringements και τη συμμόρφωση με το Ενωσιακό Δίκαιο στον τομέα της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας.

Το σχέδιο περιλαμβάνει 364 επιμέρους δράσεις, που κατανέμονται σε έξι βασικούς άξονες:

  1. Αναβάθμιση του Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM).
  2. Εγκατάσταση νέων ραντάρ με δυνατότητα Mode S.
  3. Πλήρης εφαρμογή του Κανονισμού Common Project 1 (CP1).
  4. Μετασχηματισμός της ΥΠΑ.
  5. Ανάπτυξη υπηρεσιών Data Link Services (DLS).
  6. Πλήρης εφαρμογή Πλοήγησης Bάσει Aπόδοσης (Performance Based Navigation – PBN).

Η πρόοδος παρακολουθείται καθημερινά από ειδική Ομάδα Εργασίας με στελέχη Υπουργείου, ΥΠΑ και Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), ενώ ήδη έχει κατατεθεί η 2η Έκθεση Προόδου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Νέο Κεντρικό Σύστημα ATM

Στις 20 Αυγούστου 2025, η κατασκευάστρια εταιρία υπέβαλε την τελική της προσφορά για το υπερσύγχρονο σύστημα TOP SKY ATC ONE, ένα από τα πιο εξελιγμένα διεθνώς. Παράλληλα, στόχος είναι η συμμόρφωση με το νέο κανονιστικό πλαίσιο του CP1, καθώς και η ταχύτερη αναβάθμιση του υποστηρικτικού συστήματος STCA.

Νέα Ραντάρ με Mode-S

Στο στάδιο των τελικών υπογραφών βρίσκεται η προμήθεια 8 νέων ραντάρ κόστους 53,6 εκατ. ευρώ (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Αττάβυρο, Ρόδος, Κέρκυρα, Λήμνος, Κάρπαθος, Ανδραβίδα). Η προσθήκη της Ανδραβίδας ενισχύει την κάλυψη στα Ιόνια νησιά (Ζάκυνθος, Κεφαλονιά).

Εκσυγχρονισμός και Διαθεσιμότητα Συστημάτων

Η ΥΠΑ υλοποιεί 13 εμβληματικά έργα ύψους 313 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των αεροναυτιλιακών συστημάτων.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν:

  • Σημαντική βελτίωση στη διαθεσιμότητα ραντάρ (MSSR και PSR) το 2024 και το Α’ εξάμηνο 2025.
  • Εντυπωσιακό παράδειγμα το ραντάρ ΜΕΡΕΝΤΑΣ MSSR, με 100% διαθεσιμότητα στο πρώτο εξάμηνο 2025.
  • Αύξηση διαθεσιμότητας συχνοτήτων στο ΚΕΠΑΘΜ (κύριες, εφεδρικές, συνεκπεμπόμενες).

Νέες Προσλήψεις Προσωπικού

Η ΥΠΑ εφαρμόζει τις πιο σύγχρονες διαδικασίες επιλογής ελεγκτών, με το πρόγραμμα FEAST του EUROCONTROL.

  • 97 νέοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) προσλήφθηκαν το 2025.
  • 72 επιπλέον ΕΕΚ θα προστεθούν το 2026 από τη δεξαμενή επιτυχόντων.
  • Σε εξέλιξη η πρόσληψη 43 νέων ηλεκτρονικών ATSEP και 28 AFISO για περιφερειακά αεροδρόμια.
  • Για το 2026 εγκρίθηκαν 100 επιπλέον προσλήψεις σε διάφορους κλάδους.

Η Ελλάδα κάνει ένα άλμα εκσυγχρονισμού στην αεροναυτιλία:

  • με νέα συστήματα,
  • με ενισχυμένο προσωπικό,
  • με σαφές σχέδιο συμβατό με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Η ασφάλεια και η αξιοπιστία της εναέριας κυκλοφορίας θωρακίζονται, κλείνοντας εκκρεμότητες δεκαετιών.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments