Τεχνολογία

Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, χαράσσει μια διπλή στρατηγική: η παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζεται ώστε να χρηματοδοτεί την ενεργειακή μετάβαση, ενώ παράλληλα η εταιρεία επενδύει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη δικών της μπαταριών
Η Volkswagen μετατρέπει το ιστορικό εργοστάσιο του Salzgitter στην Κάτω Σαξονία σε κέντρο παραγωγής μπαταριών, σηματοδοτώντας την πιο αποφασιστική στροφή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση. Στον ίδιο χώρο όπου για δεκαετίες κατασκευάζονταν κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι γραμμές παραγωγής αντικαθίστανται από σύγχρονα εργαστήρια, τεχνικοί δοκιμάζουν ήδη τις μπαταρίες του αύριο και οι παλιές εγκαταστάσεις κατεδαφίζονται για να δώσουν τη θέση τους στη νέα εποχή. Με επένδυση 460 εκατομμυρίων ευρώ και 4.000 εργαζόμενους, το Salzgitter καθίσταται το σημείο εκκίνησης ενός σχεδίου που φιλοδοξεί να διαμορφώσει το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, χαράσσει μια διπλή στρατηγική: η παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζεται ώστε να χρηματοδοτεί την ενεργειακή μετάβαση, ενώ παράλληλα η εταιρεία επενδύει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη δικών της μπαταριών. Ήδη το 80% των συνολικών επενδύσεων της Volkswagen κατευθύνεται στον ηλεκτρικό τομέα, μια ταχύτητα που ξεπερνά τους μεγάλους ευρωπαίους ανταγωνιστές της. Το Salzgitter, όπου εργάζονται οι πιο εξειδικευμένοι τεχνίτες της εταιρείας, έχει επιλεγεί ως το πρώτο βήμα αυτής της στρατηγικής.

Η πίεση είναι εμφανής σε ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στο Μόναχο, Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz παρουσίασαν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τις ασιατικές εταιρείες που κυριαρχούν στην αγορά των μπαταριών. Η Mercedes-Benz, μάλιστα, έκανε επίδειξη τεχνολογικής ισχύος, παρουσιάζοντας φουτουριστικά πρωτότυπα και συστήματα προηγμένης φόρτισης. Ο υπουργός Οικονομίας της Κάτω Σαξονίας, Olaf Lies, προειδοποίησε πως η Ευρώπη δεν αρκεί να αποκτήσει παραγωγή κυψελών· χρειάζεται να δημιουργήσει και να διατηρήσει μια πλήρη αλυσίδα αξίας. «Είμαστε εξαρτημένοι από την Ασία εδώ και δεκαετίες και πρέπει να γίνουμε πιο στρατηγικοί εταίροι», δήλωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τη γεωπολιτική διάσταση της νέας βιομηχανικής πολιτικής.

Στην καρδιά του σχεδίου της Volkswagen βρίσκεται η λεγόμενη «ενοποιημένη κυψέλη» (Einheitszelle). Πρόκειται για μια μπαταρία που θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλα σχεδόν τα μοντέλα του ομίλου, από τα μικρά έως τα μεγαλύτερα, με διαφοροποιήσεις στη χημική σύνθεση ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οχήματος. Στα πιο ακριβά αυτοκίνητα θα διατίθενται κυψέλες με μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης, ενώ στα μαζικά μοντέλα –όπως το ID.Polo που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, μαζί με αντίστοιχα μοντέλα των Cupra και Skoda– θα επικρατήσει η οικονομικότερη εκδοχή της κυψέλης. Η Volkswagen στοχεύει το 80% των μπαταριών της να προέρχεται από αυτή τη νέα γενιά, περιορίζοντας τις υφιστάμενες τεχνολογίες στο υπόλοιπο 20%.

Η φιλοδοξία αυτή περνά μέσα από την PowerCo, τη θυγατρική της Volkswagen που έχει αναλάβει τον ρόλο του πρωτοπόρου στην παραγωγή μπαταριών. Στο εργοστάσιο του Salzgitter έχουν ήδη παραχθεί δοκιμαστικά 100.000 κυψέλες, με 1.600 από τους συνολικά 4.000 εργαζόμενους να απασχολούνται εκεί. Η PowerCo δεν περιορίζεται όμως μόνο στη Γερμανία: ο όμιλος επενδύει συνολικά 15 δισεκατομμύρια ευρώ για τρία μεγάλα εργοστάσια – στο Salzgitter, στο St. Thomas του Καναδά και στη Σαραγόσα της Ισπανίας, το τελευταίο σε κοινοπραξία με τη Stellantis.

Στην αγορά, η Volkswagen δεν πορεύεται μόνη. Από την ίδρυση κιόλας της PowerCo, έχει συνάψει συνεργασία με την κινεζική CATL, τον παγκόσμιο ηγέτη στις μπαταρίες. Η συμφωνία αφορά τις κυψέλες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), οι οποίες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής –έως και 12 χρόνια– και προορίζονται κυρίως για μικρότερα και μεσαία μοντέλα. Η Volkswagen σχεδιάζει να παράγει δικές της LFP κυψέλες στην Ισπανία, αλλά παράλληλα θα συνεχίσει να προμηθεύεται από την CATL, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική. «Εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τους προμηθευτές μας για να διατηρήσουμε χαμηλό το κόστος», τόνισε ο συν-διευθύνων σύμβουλος της PowerCo, Frank Blome, υπογραμμίζοντας ότι η αποκλειστική παραγωγή στην Ευρώπη παραμένει δύσκολη και δαπανηρή.

Αντίθετα, η BMW εμφανίζεται πιο διστακτική. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse δήλωσε ότι η εταιρεία του θα επενδύσει μόνο στην ανάπτυξη κυψελών που έχουν ήδη δοκιμαστεί, αποφεύγοντας το ρίσκο μιας μεγάλης στροφής σε νέες τεχνολογίες. Η Volkswagen, όμως, με την ηγεσία του Blume, επιμένει στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στη σημασία της παραγωγής στην Ευρώπη, παρουσιάζοντάς την ως στρατηγικό πλεονέκτημα.

Η εικόνα παραμένει σύνθετη: ένα μεγάλο μέρος των πρώτων υλών για τις κυψέλες θα συνεχίσει να προέρχεται από την Ασία, ενώ η CATL επενδύει ήδη σε νέο εργοστάσιο στην Κίνα για εξαγωγές στην Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά, η Volkswagen φιλοδοξεί να διατηρήσει σημαντικό μέρος της προστιθέμενης αξίας στην ήπειρο, αναπτύσσοντας μια πιο ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού. «Με τις μπαταρίες, τα συστήματα μπαταριών και τις τεχνολογίες φόρτισης, έχουμε στα χέρια μας την κινητικότητα του μέλλοντος και τις λύσεις που χρειάζονται οι πελάτες μας», τόνισε ο Oliver Blume, παρουσιάζοντας τον στρατηγικό στόχο στην IAA.

Στο γκαράζ της Volkswagen, το νέο μοντέλο ID.7 συμβολίζει αυτή τη μετάβαση. Το ηλεκτρικό όχημα χρειάζεται έναν ειδικό οικιακό φορτιστή Wallbox και όχι απλώς μια πρίζα, αποδεικνύοντας πως η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο την τεχνολογία αλλά και την καθημερινότητα των καταναλωτών. Η πρόκληση είναι διπλή: από τη μία, να κερδηθεί η μάχη του κόστους απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό, και από την άλλη, να εξασφαλιστεί η βιομηχανική αυτονομία της Ευρώπης σε έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας.

Η «μοναχική μάχη» της Volkswagen για την παραγωγή μπαταριών δείχνει πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί πλέον να βασίζεται μόνο στην παράδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη παλεύει να αποκτήσει τον έλεγχο μιας αλυσίδας αξίας που για δεκαετίες βρισκόταν στην Ασία. Το αν θα τα καταφέρει, θα κριθεί όχι μόνο από την τεχνολογία και τις επενδύσεις, αλλά και από την ικανότητα να δημιουργήσει μια αυτάρκη και ανταγωνιστική βιομηχανική βάση, ικανή να σταθεί απέναντι στους γίγαντες της Ανατολής.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments

Latest News

15.09.2025 | 19:43

Βουλγαράκη για Ιωαννίδη: "Θέλω να είμαι κοντά του -Δεν ξέρω αν θα τον ακολουθήσω στο εξωτερικό" [vid]

15.09.2025 | 19:24

Ο Τραμπ «τραβάει το αυτί» στον Νετανιάχου για το Κατάρ: Πρόσεχε που ρίχνεις

15.09.2025 | 18:59

ΕΕ για μεταναστευτικό: Είμαστε σε επαφή με  παράγοντες από όλες τις πλευρές στη Λιβύη

15.09.2025 | 18:57

Κίνα Κατηγορεί Nvidia για Παραβίαση Αντιμονοπωλιακής Νομοθεσίας

15.09.2025 | 18:45

Η Λυμπεράκη «κάρφωσε» live τον Καιρίδη για τον νόμο Πλεύρη! [vid]

15.09.2025 | 18:36

ΑΕΚ: Που θα γίνει η αναμέτρηση της Κηφισιάς με την Ένωση

15.09.2025 | 18:29

«Πόλεμος Δέκα Ημερών» για την Ευλογιά στα Αιγοπρόβατα – Κίνδυνος Lockdown, Προειδοποιεί ο Τσιάρας

15.09.2025 | 18:23

Ολυμπιακός – Πάφος: Αυτός είναι ο διαιτητής που ορίστηκε στην ερυθρόλευκη πρεμιέρα

15.09.2025 | 19:43

Βουλγαράκη για Ιωαννίδη: "Θέλω να είμαι κοντά του -Δεν ξέρω αν θα τον ακολουθήσω στο εξωτερικό" [vid]

15.09.2025 | 17:33

Απασφάλισε ο Αλεξάνδρου για Τούνη: Αν ήθελε να πει ότι έπρεπε να χωρίσουμε νωρίτερα, καλά έκανε!

15.09.2025 | 00:14

Μαρία Κορινθίου για τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στην αρχή της καριέρας της: Ήμουν πάρα πολύ ψύχραιμη

15.09.2025 | 00:07

Γιάννης Βαρδής: Η αλήθεια για τη σχέση του με τον πατέρα του - "Δεν είχαμε ποτέ πραγματική σχέση"

14.09.2025 | 23:45

Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου απάντησε στις φήμες περί εγκυμοσύνης

14.09.2025 | 10:57

Άννα Βίσση: Το «σ’ αγαπάω» στον Καρβέλα ο οποίος ανέβηκε στη σκηνή και τραγούδησε μαζί της [vid]

13.09.2025 | 23:15

Ελένη Πετρουλάκη: Το αποχαιρετιστήριο δείπνο με την κόρη της πριν ξεκινήσει τις σπουδές της

13.09.2025 | 22:30

Η Ταμίλα Κουλίεβα ποζάρει με μαγιό και αποχαιρετά το καλοκαίρι [pics]

15.09.2025 | 16:00

Κρεμλίνο: Το ΝΑΤΟ βρίσκεται de facto σε πόλεμο με τη Ρωσία

15.09.2025 | 11:52

Απειλές Ρωσίας σε Ευρώπη: Θα επιτεθούμε σε οποιοδήποτε κράτος μας κατασχέσει τα περιουσιακά στοιχεία

15.09.2025 | 10:50

«Πρόβα Πολέμου» στο Κατώφλι του ΝΑΤΟ

15.09.2025 | 10:20

Η Ρωσία θέλει πίσω τους S-400 από την Τουρκία

15.09.2025 | 03:31

Ο Τραμπ έστειλε F-35 στο Πουέρτο Ρίκο

14.09.2025 | 18:12

Νετανιάχου – Ρούμπιο σε διαβουλεύσεις για την προσάρτηση της Δυτικής Όχθης

14.09.2025 | 11:24

ΝΑΤΟ: Δημιουργία «Ανατολικής Φρουράς» μετά από ρωσικά drones στην Πολωνία

13.09.2025 | 20:13

Συναγερμός στη Βαρσοβία για ρωσικά drones

Η Apple θέτει τους Ευρωπαίους χρήστες εκτός της νέας λειτουργίας ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

H λειτουργία «Live Translation with AirPods», που αποτελεί μέρος του Apple Intelligence, δεν θα ενεργοποιείται εάν ο χρήστης βρίσκεται εντός ΕΕ και ο λογαριασμός Apple ανήκει σε περιοχή της ΕΕ

Η Apple θέτει τους Ευρωπαίους χρήστες εκτός της νέας λειτουργίας ζωντανής μετάφρασης των AirPods Pro

iPhone Air: Προσπάθησαν να διαπιστώσουν αν σπάει το πιο λεπτό smartphone της Apple

Είναι το πιο λεπτό iPhone που έχει βγει ποτέ στην αγορά

iPhone Air: Προσπάθησαν να διαπιστώσουν αν σπάει το πιο λεπτό smartphone της Apple

Η παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο αποτρέπει τις γυναίκες από τη χρήση αντισυλληπτικών

Ερευνητές εξηγούν για το «φαινόμενο nocebo», το ακριβώς αντίθετο του γνωστού placebo

Η παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο αποτρέπει τις γυναίκες από τη χρήση αντισυλληπτικών

Demis Hassabis: «To AI θα αποκαλύψει τα μεγαλύτερα μυστήρια του μυαλού»

Ποιος είναι ο νομπελίστας που ήρθε στην Ελλάδα, θεωρείται ένας από τους πιο επιδραστικούς ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης και αλλάζει τον κόσμο όπως τον ξέραμε;

Demis Hassabis: «To AI θα αποκαλύψει τα μεγαλύτερα μυστήρια του μυαλού»

Πότε έρχεται στην Ελλάδα το iPhone 17 και πόσο θα κοστίζει

Τα χαρακτηριστικά και ο νέος σχεδιασμός του νέου μοντέλου

Πότε έρχεται στην Ελλάδα το iPhone 17 και πόσο θα κοστίζει

Oracle – OpenAI: Συμφωνία – μαμούθ 300 δισ. δολαρίων στην τεχνητή νοημοσύνη

Η μεγαλύτερη ίσως συνεργασία στον χώρο του cloud και της τεχνητής νοημοσύνης ανοίγει νέους ορίζοντες, αλλά και σοβαρά ρίσκα για τους δύο τεχνολογικούς κολοσσούς.

Oracle – OpenAI: Συμφωνία – μαμούθ 300 δισ. δολαρίων στην τεχνητή νοημοσύνη

ASML – Mistral AI: Συμμαχία-σταθμός των 1,3 δισ. για την τεχνητή νοημοσύνη

Ο κολοσσός στον εξοπλισμό παραγωγής ημιαγωγών αποκτά το 11% της γαλλικής εταιρείας και ενισχύει την ευρωπαϊκή στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο την ενσωμάτωση AI σε μηχανήματα ημιαγωγών και την τεχνολογική ανεξαρτησία

ASML – Mistral AI: Συμμαχία-σταθμός των 1,3 δισ. για την τεχνητή νοημοσύνη

Apple: Τι πρέπει να ξέρετε για το μεγαλύτερο launch event της χρονιάς

Η Apple παρουσιάζει σήμερα το iPhone 17 Air – το πιο λεπτό iPhone στην ιστορία – μαζί με νέα Pro μοντέλα, Apple Watch Ultra 3, AirPods Pro με fitness λειτουργίες και πιθανές αυξήσεις τιμών

Apple: Τι πρέπει να ξέρετε για το μεγαλύτερο launch event της χρονιάς