Τεχνολογία

Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, χαράσσει μια διπλή στρατηγική: η παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζεται ώστε να χρηματοδοτεί την ενεργειακή μετάβαση, ενώ παράλληλα η εταιρεία επενδύει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη δικών της μπαταριών
Η Volkswagen μετατρέπει το ιστορικό εργοστάσιο του Salzgitter στην Κάτω Σαξονία σε κέντρο παραγωγής μπαταριών, σηματοδοτώντας την πιο αποφασιστική στροφή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση. Στον ίδιο χώρο όπου για δεκαετίες κατασκευάζονταν κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι γραμμές παραγωγής αντικαθίστανται από σύγχρονα εργαστήρια, τεχνικοί δοκιμάζουν ήδη τις μπαταρίες του αύριο και οι παλιές εγκαταστάσεις κατεδαφίζονται για να δώσουν τη θέση τους στη νέα εποχή. Με επένδυση 460 εκατομμυρίων ευρώ και 4.000 εργαζόμενους, το Salzgitter καθίσταται το σημείο εκκίνησης ενός σχεδίου που φιλοδοξεί να διαμορφώσει το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, χαράσσει μια διπλή στρατηγική: η παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζεται ώστε να χρηματοδοτεί την ενεργειακή μετάβαση, ενώ παράλληλα η εταιρεία επενδύει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη δικών της μπαταριών. Ήδη το 80% των συνολικών επενδύσεων της Volkswagen κατευθύνεται στον ηλεκτρικό τομέα, μια ταχύτητα που ξεπερνά τους μεγάλους ευρωπαίους ανταγωνιστές της. Το Salzgitter, όπου εργάζονται οι πιο εξειδικευμένοι τεχνίτες της εταιρείας, έχει επιλεγεί ως το πρώτο βήμα αυτής της στρατηγικής.

Η πίεση είναι εμφανής σε ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στο Μόναχο, Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz παρουσίασαν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τις ασιατικές εταιρείες που κυριαρχούν στην αγορά των μπαταριών. Η Mercedes-Benz, μάλιστα, έκανε επίδειξη τεχνολογικής ισχύος, παρουσιάζοντας φουτουριστικά πρωτότυπα και συστήματα προηγμένης φόρτισης. Ο υπουργός Οικονομίας της Κάτω Σαξονίας, Olaf Lies, προειδοποίησε πως η Ευρώπη δεν αρκεί να αποκτήσει παραγωγή κυψελών· χρειάζεται να δημιουργήσει και να διατηρήσει μια πλήρη αλυσίδα αξίας. «Είμαστε εξαρτημένοι από την Ασία εδώ και δεκαετίες και πρέπει να γίνουμε πιο στρατηγικοί εταίροι», δήλωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τη γεωπολιτική διάσταση της νέας βιομηχανικής πολιτικής.

Στην καρδιά του σχεδίου της Volkswagen βρίσκεται η λεγόμενη «ενοποιημένη κυψέλη» (Einheitszelle). Πρόκειται για μια μπαταρία που θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλα σχεδόν τα μοντέλα του ομίλου, από τα μικρά έως τα μεγαλύτερα, με διαφοροποιήσεις στη χημική σύνθεση ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οχήματος. Στα πιο ακριβά αυτοκίνητα θα διατίθενται κυψέλες με μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης, ενώ στα μαζικά μοντέλα –όπως το ID.Polo που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, μαζί με αντίστοιχα μοντέλα των Cupra και Skoda– θα επικρατήσει η οικονομικότερη εκδοχή της κυψέλης. Η Volkswagen στοχεύει το 80% των μπαταριών της να προέρχεται από αυτή τη νέα γενιά, περιορίζοντας τις υφιστάμενες τεχνολογίες στο υπόλοιπο 20%.

Η φιλοδοξία αυτή περνά μέσα από την PowerCo, τη θυγατρική της Volkswagen που έχει αναλάβει τον ρόλο του πρωτοπόρου στην παραγωγή μπαταριών. Στο εργοστάσιο του Salzgitter έχουν ήδη παραχθεί δοκιμαστικά 100.000 κυψέλες, με 1.600 από τους συνολικά 4.000 εργαζόμενους να απασχολούνται εκεί. Η PowerCo δεν περιορίζεται όμως μόνο στη Γερμανία: ο όμιλος επενδύει συνολικά 15 δισεκατομμύρια ευρώ για τρία μεγάλα εργοστάσια – στο Salzgitter, στο St. Thomas του Καναδά και στη Σαραγόσα της Ισπανίας, το τελευταίο σε κοινοπραξία με τη Stellantis.

Στην αγορά, η Volkswagen δεν πορεύεται μόνη. Από την ίδρυση κιόλας της PowerCo, έχει συνάψει συνεργασία με την κινεζική CATL, τον παγκόσμιο ηγέτη στις μπαταρίες. Η συμφωνία αφορά τις κυψέλες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), οι οποίες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής –έως και 12 χρόνια– και προορίζονται κυρίως για μικρότερα και μεσαία μοντέλα. Η Volkswagen σχεδιάζει να παράγει δικές της LFP κυψέλες στην Ισπανία, αλλά παράλληλα θα συνεχίσει να προμηθεύεται από την CATL, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική. «Εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τους προμηθευτές μας για να διατηρήσουμε χαμηλό το κόστος», τόνισε ο συν-διευθύνων σύμβουλος της PowerCo, Frank Blome, υπογραμμίζοντας ότι η αποκλειστική παραγωγή στην Ευρώπη παραμένει δύσκολη και δαπανηρή.

Αντίθετα, η BMW εμφανίζεται πιο διστακτική. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse δήλωσε ότι η εταιρεία του θα επενδύσει μόνο στην ανάπτυξη κυψελών που έχουν ήδη δοκιμαστεί, αποφεύγοντας το ρίσκο μιας μεγάλης στροφής σε νέες τεχνολογίες. Η Volkswagen, όμως, με την ηγεσία του Blume, επιμένει στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στη σημασία της παραγωγής στην Ευρώπη, παρουσιάζοντάς την ως στρατηγικό πλεονέκτημα.

Η εικόνα παραμένει σύνθετη: ένα μεγάλο μέρος των πρώτων υλών για τις κυψέλες θα συνεχίσει να προέρχεται από την Ασία, ενώ η CATL επενδύει ήδη σε νέο εργοστάσιο στην Κίνα για εξαγωγές στην Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά, η Volkswagen φιλοδοξεί να διατηρήσει σημαντικό μέρος της προστιθέμενης αξίας στην ήπειρο, αναπτύσσοντας μια πιο ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού. «Με τις μπαταρίες, τα συστήματα μπαταριών και τις τεχνολογίες φόρτισης, έχουμε στα χέρια μας την κινητικότητα του μέλλοντος και τις λύσεις που χρειάζονται οι πελάτες μας», τόνισε ο Oliver Blume, παρουσιάζοντας τον στρατηγικό στόχο στην IAA.

Στο γκαράζ της Volkswagen, το νέο μοντέλο ID.7 συμβολίζει αυτή τη μετάβαση. Το ηλεκτρικό όχημα χρειάζεται έναν ειδικό οικιακό φορτιστή Wallbox και όχι απλώς μια πρίζα, αποδεικνύοντας πως η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο την τεχνολογία αλλά και την καθημερινότητα των καταναλωτών. Η πρόκληση είναι διπλή: από τη μία, να κερδηθεί η μάχη του κόστους απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό, και από την άλλη, να εξασφαλιστεί η βιομηχανική αυτονομία της Ευρώπης σε έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας.

Η «μοναχική μάχη» της Volkswagen για την παραγωγή μπαταριών δείχνει πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί πλέον να βασίζεται μόνο στην παράδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη παλεύει να αποκτήσει τον έλεγχο μιας αλυσίδας αξίας που για δεκαετίες βρισκόταν στην Ασία. Το αν θα τα καταφέρει, θα κριθεί όχι μόνο από την τεχνολογία και τις επενδύσεις, αλλά και από την ικανότητα να δημιουργήσει μια αυτάρκη και ανταγωνιστική βιομηχανική βάση, ικανή να σταθεί απέναντι στους γίγαντες της Ανατολής.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments

Latest News

30.10.2025 | 21:57

Σκάνδαλο Πλεύσης Ελευθερίας: Η Δάλλα καταγγέλλει Κωνσταντοπούλου για bullying, υποκλοπές και πολιτικές μαχαιριές

30.10.2025 | 21:40

Bioclimatic Revolution at the Ministry of Defense: METLEN Shows Its Patriotic Strength

30.10.2025 | 21:19

Κυριάκος Πιερρακάκης: «Το πραγματικό τεστ αξιοπιστίας θα είναι οι πράξεις, όχι τα σχέδια»

30.10.2025 | 21:00

Νέος κύκλος υποτροφιών πιλότων από την AEGEAN

30.10.2025 | 20:40

«Λουκέτο» σε 204 καταστήματα ΕΛΤΑ – Αναδιάρθρωση με στόχο τη βιωσιμότητα και ειδική μέριμνα για ηλικιωμένους

30.10.2025 | 20:14

Δείξιμος για την πρώην σύζυγο του Δόξα: Ο αδερφός μου έχει προβλήματα–Δεν σκέφτεται πόσο πληγώνεται το παιδί της

30.10.2025 | 19:55

Βιοκλιματική επανάσταση στο ΥΠΕΘΑ: Η METLEN δείχνει την πατριωτική της ισχύ

30.10.2025 | 19:42

Το σχέδιο «Εύρυτος» που θα σώσει την Αττική με νερό

30.10.2025 | 20:14

Δείξιμος για την πρώην σύζυγο του Δόξα: Ο αδερφός μου έχει προβλήματα–Δεν σκέφτεται πόσο πληγώνεται το παιδί της

30.10.2025 | 15:20

Οδυσσέας Σταμούλης: «Είμαστε “συγκάτοικοι” στον πόνο με Σαμαρά, Καρυστιανού και Ρούτσι»

30.10.2025 | 14:29

Με τον σύζυγό μου έχουμε δεχτεί απειλές για τη ζωή των παιδιών μας» – Συγκλόνισε ο Παντελής Τουτουντζής

29.10.2025 | 23:12

Το αποκάλυψε μετά από χρόνια και σόκαρε η Τζόυς Ευείδη για την αμοιβή: Το Ρετιρέ δεν ήταν....»

29.10.2025 | 21:02

Μάρω Κοντού: «Το σ@ξ είναι σημαντικό – Πώς θα φιλήσεις στα 90 με τη μασελίτσα;»

29.10.2025 | 20:08

Κατερίνα Καραβάτου: «Θέλω έναν άντρα στη ζωή μου που να μου χαρίζει χαρά»

29.10.2025 | 19:43

Το αποκάλυψε η Σκορδά: «Μου ήρθαν πάρα πολλά μηνύματα για το story μου και τη λέξη “μαύροι”»

29.10.2025 | 18:52

Παρασκευή Κερασιώτη: Γέννησε η πρώην παίκτρια του GNTM – Οι τρυφερές φωτογραφίες από το μαιευτήριο

30.10.2025 | 13:54

Τουρκία: Επιδιώκει Ενίσχυση Θέσης στην Ανατολική Μεσόγειο στις Συνομιλίες με Λιβύη

30.10.2025 | 05:08

Πυρηνική Απειλή: Πούτιν Δοκίμασε Poseidon – «Αντιποίνων» Τορπίλη που «Καθαρίζει» Πόλεις με Τσουνάμι

29.10.2025 | 14:23

Απόσυρση ΗΠΑ: 10.000 Στρατιώτες Φεύγουν από Ανατολική Ευρώπη – Ρουμανία και ΝΑΤΟ «Σοκαρισμένοι»

29.10.2025 | 14:08

Ανατροπή: Η Ινδονησία «Παίρνει» 42 J-10C από Κίνα – 9 Δισ. Δολάρια και «Πτώση» Rafale

29.10.2025 | 11:32

Ο Τραμπ θέλει Κιμ: Τέταρτο ραντεβού, μεγαλύτερο ρίσκο

28.10.2025 | 13:02

Τουρκία σε κίνηση: Eurofighter και Middle Corridor σφραγίζουν τη νέα γεωπολιτική ισχύ

28.10.2025 | 12:01

Τουρκία και Eurofighter: Η «έκδοση-κλειδί» που θα κρίνει την αεροπορική ισορροπία με Ελλάδα

28.10.2025 | 03:38

Φιλοδοξία της Γερμανίας: 377 Δισ. Ευρώ για την Ισχυρότερη Μπούντεσβερ στην Ευρώπη

OpenAI: 27% στη Microsoft – $135 Δισ. Μερίδιο και AGI «Κλειδί» για Μετατροπή σε For-Profit

Η Αναδιάρθρωση «Ξεκλειδώνει» Χρηματοδότηση – Τι Σημαίνει για Χρήστες, AI, και Ανταγωνισμό

OpenAI: 27% στη Microsoft – $135 Δισ. Μερίδιο και AGI «Κλειδί» για Μετατροπή σε For-Profit

AI Επανάσταση: Τραμπ και AMD «Χτίζουν» Υπερυπολογιστές 1 Δισ. – Λύσεις σε Καρκίνο και Πυρηνική Ενέργεια

Ράιτ και Σου: Lux το 2026, Discovery το 2029 – ΗΠΑ Κυριαρχούν στην Τεχνητή Νοημοσύνη

AI Επανάσταση: Τραμπ και AMD «Χτίζουν» Υπερυπολογιστές 1 Δισ. – Λύσεις σε Καρκίνο και Πυρηνική Ενέργεια

Καινοτομία Meta: «Ghost Posts» στο Threads – Εξαφανίζονται σε 24 Ώρες!

Αυθόρμητες Αναρτήσεις, Ιδιωτικές Απαντήσεις – Πώς η Threads Κοντράρει το X

Καινοτομία Meta: «Ghost Posts» στο Threads – Εξαφανίζονται σε 24 Ώρες!

Συναγερμός στο Gmail: Διαρροή 180 εκατομμυρίων κωδικών – Δείτε αν ο λογαριασμός σας είναι ασφαλής

Η κλοπή των κωδικών Gmail έγινε τον περασμένο Απρίλιο αλλά ανακοινώθηκε σχετικά πρόσφατα στην ιστοσελίδα του Troy Hunt

Συναγερμός στο Gmail: Διαρροή 180 εκατομμυρίων κωδικών – Δείτε αν ο λογαριασμός σας είναι ασφαλής

Ευρωπαϊκή Δορυφορική «Απάντηση» στον Elon Musk: Κοινοπραξία Airbus, Thales, Leonardo

Project Bromo: Νέα Οντότητα με 25.000 Υπαλλήλους και 6,5 Δισ. Κύκλο – Ανταγωνισμός σε Starlink και Κίνα

Ευρωπαϊκή Δορυφορική «Απάντηση» στον Elon Musk: Κοινοπραξία Airbus, Thales, Leonardo

mRNA Τεχνολογία: Από τα Εμβόλια COVID-19 στην Επανάσταση Κατά του Καρκίνου

Πώς η Πρώτη Μαζική Εφαρμογή mRNA Άνοιξε Νέους Δρόμους για Ανοσοθεραπείες – Μελέτη MIT και Προοπτικές

mRNA Τεχνολογία: Από τα Εμβόλια COVID-19 στην Επανάσταση Κατά του Καρκίνου

MIT: Ανακάλυψη Ιχνών Πρωτογενούς Γης – Η Αρχική Χημεία του Πλανήτη Αποκαλύπτεται

Ισοτοπική Ανωμαλία Καλιού σε Αρχαία Πετρώματα: Η Γιγαντιαία Σύγκρουση και η Αρχική Σύνθεση του Ηλιακού Συστήματος

MIT: Ανακάλυψη Ιχνών Πρωτογενούς Γης – Η Αρχική Χημεία του Πλανήτη Αποκαλύπτεται

Meta: 600 Απολύσεις στο Τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης – Αναδιάρθρωση και Μεταρρυθμίσεις

Επιβεβαίωση για Μείωση Ενδιάμεσων Ιεραρχιών – 16 Εβδομάδες Αποζημίωση και «Notice Χωρίς Εργασία»

Meta: 600 Απολύσεις στο Τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης – Αναδιάρθρωση και Μεταρρυθμίσεις