Τεχνολογία

Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Volkswagen: Στροφή στις Μπαταρίες και Η Μοναχική Μάχη

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, χαράσσει μια διπλή στρατηγική: η παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζεται ώστε να χρηματοδοτεί την ενεργειακή μετάβαση, ενώ παράλληλα η εταιρεία επενδύει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη δικών της μπαταριών
Η Volkswagen μετατρέπει το ιστορικό εργοστάσιο του Salzgitter στην Κάτω Σαξονία σε κέντρο παραγωγής μπαταριών, σηματοδοτώντας την πιο αποφασιστική στροφή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση. Στον ίδιο χώρο όπου για δεκαετίες κατασκευάζονταν κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι γραμμές παραγωγής αντικαθίστανται από σύγχρονα εργαστήρια, τεχνικοί δοκιμάζουν ήδη τις μπαταρίες του αύριο και οι παλιές εγκαταστάσεις κατεδαφίζονται για να δώσουν τη θέση τους στη νέα εποχή. Με επένδυση 460 εκατομμυρίων ευρώ και 4.000 εργαζόμενους, το Salzgitter καθίσταται το σημείο εκκίνησης ενός σχεδίου που φιλοδοξεί να διαμορφώσει το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, χαράσσει μια διπλή στρατηγική: η παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζεται ώστε να χρηματοδοτεί την ενεργειακή μετάβαση, ενώ παράλληλα η εταιρεία επενδύει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη δικών της μπαταριών. Ήδη το 80% των συνολικών επενδύσεων της Volkswagen κατευθύνεται στον ηλεκτρικό τομέα, μια ταχύτητα που ξεπερνά τους μεγάλους ευρωπαίους ανταγωνιστές της. Το Salzgitter, όπου εργάζονται οι πιο εξειδικευμένοι τεχνίτες της εταιρείας, έχει επιλεγεί ως το πρώτο βήμα αυτής της στρατηγικής.

Η πίεση είναι εμφανής σε ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) στο Μόναχο, Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz παρουσίασαν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι μπορούν να ανταγωνιστούν τις ασιατικές εταιρείες που κυριαρχούν στην αγορά των μπαταριών. Η Mercedes-Benz, μάλιστα, έκανε επίδειξη τεχνολογικής ισχύος, παρουσιάζοντας φουτουριστικά πρωτότυπα και συστήματα προηγμένης φόρτισης. Ο υπουργός Οικονομίας της Κάτω Σαξονίας, Olaf Lies, προειδοποίησε πως η Ευρώπη δεν αρκεί να αποκτήσει παραγωγή κυψελών· χρειάζεται να δημιουργήσει και να διατηρήσει μια πλήρη αλυσίδα αξίας. «Είμαστε εξαρτημένοι από την Ασία εδώ και δεκαετίες και πρέπει να γίνουμε πιο στρατηγικοί εταίροι», δήλωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τη γεωπολιτική διάσταση της νέας βιομηχανικής πολιτικής.

Στην καρδιά του σχεδίου της Volkswagen βρίσκεται η λεγόμενη «ενοποιημένη κυψέλη» (Einheitszelle). Πρόκειται για μια μπαταρία που θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλα σχεδόν τα μοντέλα του ομίλου, από τα μικρά έως τα μεγαλύτερα, με διαφοροποιήσεις στη χημική σύνθεση ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οχήματος. Στα πιο ακριβά αυτοκίνητα θα διατίθενται κυψέλες με μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης, ενώ στα μαζικά μοντέλα –όπως το ID.Polo που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, μαζί με αντίστοιχα μοντέλα των Cupra και Skoda– θα επικρατήσει η οικονομικότερη εκδοχή της κυψέλης. Η Volkswagen στοχεύει το 80% των μπαταριών της να προέρχεται από αυτή τη νέα γενιά, περιορίζοντας τις υφιστάμενες τεχνολογίες στο υπόλοιπο 20%.

Η φιλοδοξία αυτή περνά μέσα από την PowerCo, τη θυγατρική της Volkswagen που έχει αναλάβει τον ρόλο του πρωτοπόρου στην παραγωγή μπαταριών. Στο εργοστάσιο του Salzgitter έχουν ήδη παραχθεί δοκιμαστικά 100.000 κυψέλες, με 1.600 από τους συνολικά 4.000 εργαζόμενους να απασχολούνται εκεί. Η PowerCo δεν περιορίζεται όμως μόνο στη Γερμανία: ο όμιλος επενδύει συνολικά 15 δισεκατομμύρια ευρώ για τρία μεγάλα εργοστάσια – στο Salzgitter, στο St. Thomas του Καναδά και στη Σαραγόσα της Ισπανίας, το τελευταίο σε κοινοπραξία με τη Stellantis.

Στην αγορά, η Volkswagen δεν πορεύεται μόνη. Από την ίδρυση κιόλας της PowerCo, έχει συνάψει συνεργασία με την κινεζική CATL, τον παγκόσμιο ηγέτη στις μπαταρίες. Η συμφωνία αφορά τις κυψέλες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), οι οποίες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής –έως και 12 χρόνια– και προορίζονται κυρίως για μικρότερα και μεσαία μοντέλα. Η Volkswagen σχεδιάζει να παράγει δικές της LFP κυψέλες στην Ισπανία, αλλά παράλληλα θα συνεχίσει να προμηθεύεται από την CATL, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική. «Εξακολουθούμε να χρειαζόμαστε τους προμηθευτές μας για να διατηρήσουμε χαμηλό το κόστος», τόνισε ο συν-διευθύνων σύμβουλος της PowerCo, Frank Blome, υπογραμμίζοντας ότι η αποκλειστική παραγωγή στην Ευρώπη παραμένει δύσκολη και δαπανηρή.

Αντίθετα, η BMW εμφανίζεται πιο διστακτική. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse δήλωσε ότι η εταιρεία του θα επενδύσει μόνο στην ανάπτυξη κυψελών που έχουν ήδη δοκιμαστεί, αποφεύγοντας το ρίσκο μιας μεγάλης στροφής σε νέες τεχνολογίες. Η Volkswagen, όμως, με την ηγεσία του Blume, επιμένει στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στη σημασία της παραγωγής στην Ευρώπη, παρουσιάζοντάς την ως στρατηγικό πλεονέκτημα.

Η εικόνα παραμένει σύνθετη: ένα μεγάλο μέρος των πρώτων υλών για τις κυψέλες θα συνεχίσει να προέρχεται από την Ασία, ενώ η CATL επενδύει ήδη σε νέο εργοστάσιο στην Κίνα για εξαγωγές στην Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά, η Volkswagen φιλοδοξεί να διατηρήσει σημαντικό μέρος της προστιθέμενης αξίας στην ήπειρο, αναπτύσσοντας μια πιο ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού. «Με τις μπαταρίες, τα συστήματα μπαταριών και τις τεχνολογίες φόρτισης, έχουμε στα χέρια μας την κινητικότητα του μέλλοντος και τις λύσεις που χρειάζονται οι πελάτες μας», τόνισε ο Oliver Blume, παρουσιάζοντας τον στρατηγικό στόχο στην IAA.

Στο γκαράζ της Volkswagen, το νέο μοντέλο ID.7 συμβολίζει αυτή τη μετάβαση. Το ηλεκτρικό όχημα χρειάζεται έναν ειδικό οικιακό φορτιστή Wallbox και όχι απλώς μια πρίζα, αποδεικνύοντας πως η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο την τεχνολογία αλλά και την καθημερινότητα των καταναλωτών. Η πρόκληση είναι διπλή: από τη μία, να κερδηθεί η μάχη του κόστους απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό, και από την άλλη, να εξασφαλιστεί η βιομηχανική αυτονομία της Ευρώπης σε έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας.

Η «μοναχική μάχη» της Volkswagen για την παραγωγή μπαταριών δείχνει πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί πλέον να βασίζεται μόνο στην παράδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Ευρώπη παλεύει να αποκτήσει τον έλεγχο μιας αλυσίδας αξίας που για δεκαετίες βρισκόταν στην Ασία. Το αν θα τα καταφέρει, θα κριθεί όχι μόνο από την τεχνολογία και τις επενδύσεις, αλλά και από την ικανότητα να δημιουργήσει μια αυτάρκη και ανταγωνιστική βιομηχανική βάση, ικανή να σταθεί απέναντι στους γίγαντες της Ανατολής.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments

Latest News

15.12.2025 | 04:08

Έσπασε το 1 δισ. ευρώ η ελληνική αγορά μικροτσίπ – Εθνική στρατηγική έτοιμη το 2026 για design

15.12.2025 | 03:29

Εργαστηριακό «κρέας» από μύκητα: Η νέα εναλλακτική που μιμείται κοτόπουλο – Bιώσιμη και με υψηλή ποιότητα!

15.12.2025 | 03:07

Το νέο web έρχεται – Και θα είναι για AI agents, όχι για ανθρώπους!

15.12.2025 | 02:34

GRITA 2: Ξεκινά η υποβρύχια διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας – Διαγωνισμός 20,79 εκατ. για έρευνες βυθού!

15.12.2025 | 02:09

«Σούπερ γρίπη» H3N2: Ανησυχία σε Ελλάδα και Ευρώπη – Αύξηση νοσηλειών 56% στη Βρετανία

15.12.2025 | 01:41

James Cameron: Επίσημα δισεκατομμυριούχος – 1,1 δισ. δολάρια από Avatar και Titanic, χωρίς «side hustles»!

15.12.2025 | 01:01

Εβδομαδιαίο Ωροσκόπιο – Όλα τα Ζώδια, Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2025

15.12.2025 | 00:36

Σκηνές τρόμου στο Νοσοκομείο Αιγίου: Μποξέρ-γυμναστής ξυλοκόπησε ορθοπεδικό για 20 λεπτά

14.12.2025 | 17:42

Σοκ! «Βόμβα» στη showbiz: Έρχεται καταγγελία για σεξουαλική κακοποίηση κατά κορυφαίου Έλληνα τραγουδιστή

14.12.2025 | 16:21

Αϊβάζης εκτός εαυτού στις κάμερες: «Θες να σου πω γιατί χώρισα; Θα το αντέξεις;» – Φωτιά οι δηλώσεις

14.12.2025 | 15:59

ΧΑΜΟΣ με την Τούνη! Η αντίδραση στις κάμερες μετά τις «βολές» στον Αλεξάνδρου – Τι έκανε

14.12.2025 | 15:35

Ο Μαρτίκας απαντά στα σχόλια για τις AI φωτογραφίες με τον Παντελίδη: «Τι σκοπό να έχω; Δημοσιότητα; Έχω»

14.12.2025 | 14:39

Taylor Swift: Έδωσε μπόνους 197 εκατομμυρίων δολαρίων στους συνεργάτες της κι εκείνοι "λύγισαν" από συγκίνηση

14.12.2025 | 12:40

ΧΑΜΟΣ στο The Voice! Η Μαρίνα «πάγωσε» με την απίστευτη πρόταση Μαζωνάκη – «Θα βαφτίσω το παιδί σου!»

14.12.2025 | 11:33

Η ανακοίνωση του δικηγόρου του Τσιτσιπά για τη Lotus που έτρεχε με 210χλμ στην Αττική Οδό

14.12.2025 | 10:20

ΣΟΚ με τον Τσιμιτσέλη! «ΔΕΝ θα πιστέψεις τι έκανε στα μαλλιά του μετά από τόσα χρόνια! [pic]

14.12.2025 | 23:07

Ο Νετανιάχου προσπαθεί να μπλοκάρει πωλήσεις F-35 σε Τουρκία και Σαουδική Αραβία

14.12.2025 | 21:19

Η Τουρκία, οι ΗΠΑ και το Αιγαίο: Μεσολάβηση, F-35 και S-400 σε ένα επικίνδυνο γεωπολιτικό παιχνίδι

14.12.2025 | 00:10

Το σχέδιο Τραμπ να «ξηλώσει» την ΕΕ: Οι 4 χώρες που θέλει εκτός Ευρώπης

13.12.2025 | 02:06

Η Ευρώπη «all in» στην άμυνα: Von der Leyen ανοίγει το κουτί του Πανδώρας για SAFE 2

13.12.2025 | 01:00

F-35 στην Τουρκία: Το παρασκήνιο, οι πιέσεις και τα σενάρια για τους S-400 από Ισραήλ

12.12.2025 | 20:07

ΝΑΤΟ – Ρούτε: Απειλεί Τραμπ και ειρήνη! Επανεξοπλισμός, «τρίτος παγκόσμιος» και στρατιωτικά κέρδη!

12.12.2025 | 10:55

«Σπάει ταμπού ο Τούρκος διευθυντής: “Κανείς στην Άγκυρα δεν ονειρεύεται ελληνικά νησιά – Σταματήστε τον φόβο!”»

12.12.2025 | 02:33

Τσελίκ: «Η Κυπριακή Προεδρία της ΕΕ είναι παράνομη»

Oracle: Η «φούσκα» του $300 δισ. στοίχημα με OpenAI – Ρίσκο ή επανάσταση για την AI υποδομή;

Η ιστορική συμφωνία Oracle-OpenAI για data centers 4.5 GW και $300 δισ. σε 5 χρόνια «καίει» μετοχές και χρέος – Αναλυτές βλέπουν bubble, αλλά και ευκαιρία για την «παλιά» γίγαντα να γίνει AI powerhouse

Oracle: Η «φούσκα» του $300 δισ. στοίχημα με OpenAI – Ρίσκο ή επανάσταση για την AI υποδομή;

AI «καίει» τα chips: Η αγορά εκτοξεύεται στα 565 δισ. δολάρια μέχρι 2032

Από 203 δισ. το 2025 σε μισό τρισ. σε 7 χρόνια – CAGR 15,7%, με δίκτυα +26,7% και CPU να «τρέχουν» πιο γρήγορα από GPU

AI «καίει» τα chips: Η αγορά εκτοξεύεται στα 565 δισ. δολάρια μέχρι 2032

Amazon «ρίχνει» 35 δισ. $ σε AI μέχρι το 2030 – 1 εκατ. νέες δουλειές και 80 δισ. εξαγωγές

Μετά τη Microsoft, η Amazon «κατακτά» την Ινδία: Cloud, AI και ψηφιακή επανάσταση – Η Κίνα τρέμει, η Ελλάδα… κοιτάει;

Amazon «ρίχνει» 35 δισ. $ σε AI μέχρι το 2030 – 1 εκατ. νέες δουλειές και 80 δισ. εξαγωγές

«Admin», «123456»: Οι κωδικοί που κάνουν την Ελλάδα παράδεισο για χάκερ

Η ετήσια λίστα της NordPass αποκαλύπτει πόσο απροστάτευτοι είμαστε απέναντι στις κυβερνοεπιθέσεις, την ώρα που οι ειδικοί προειδοποιούν ξανά και ξανά πως… παίζουμε με τη φωτιά.

«Admin», «123456»: Οι κωδικοί που κάνουν την Ελλάδα παράδεισο για χάκερ

Social Media: Απαγορεύουν τα παιδιά, αλλά οι έφηβοι βρίσκουν πάντα κερκόπορτα

Η Αυστραλία σηκώνει τείχος στα social για τους κάτω των 16, αλλά τα «παράθυρα» ασφαλείας ήδη τρίζουν – Τι σημαίνει αυτό για την Ευρώπη και την Ελλάδα

Social Media: Απαγορεύουν τα παιδιά, αλλά οι έφηβοι βρίσκουν πάντα κερκόπορτα

Νέο ψηφιακό «μπλακάουτ»: Το Cloudflare γονάτισε, μαζί του X, Canva και… το Down Detector

Μια ακόμη μεγάλη βλάβη στην υποδομή του Cloudflare «γονάτισε» κομμάτι του παγκόσμιου ιστού, αποκαλύπτοντας πόσο εξαρτημένο είναι σήμερα το Internet από έναν μόνο πάροχο.

Νέο ψηφιακό «μπλακάουτ»: Το Cloudflare γονάτισε, μαζί του X, Canva και… το Down Detector

Η DeepSeek ξαναχτυπά: δύο νέα μοντέλα, μεγάλη αυτοπεποίθηση και πίεση σε Google–OpenAI

Μόλις έναν χρόνο αφότου αναστάτωσε την αγορά με ένα μοντέλο που προκάλεσε μέχρι και «τρισεκατομμύρια» αναταράξεις στα χρηματιστήρια, η κινεζική DeepSeek επιστρέφει με δύο νέες κυκλοφορίες – και με ακόμη πιο φιλόδοξες δηλώσεις.

Η DeepSeek ξαναχτυπά: δύο νέα μοντέλα, μεγάλη αυτοπεποίθηση και πίεση σε Google–OpenAI

Παρέλαση τρόμου στην Κίνα: Τα πρώτα ανθρωποειδή ρομπότ μπαίνουν μαζικά στη δουλειά

Τα Walker S2 περνούν κλωστή σε βελόνα, συναρμολογούν προϊόντα και παρελαύνουν σε μια εικόνα που θυμίζει δυστοπικό μέλλον

Παρέλαση τρόμου στην Κίνα: Τα πρώτα ανθρωποειδή ρομπότ μπαίνουν μαζικά στη δουλειά