Flyover Θεσσαλονίκης: Ξεπέρασε το 30% η πρόοδος του έργου

Πηγή Φωτογραφίας: [374868] ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝHTOΔΡΟΜΟΥ (FLYOVER) ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Προχωρά η κατασκευή για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης η οποία έχει ξεπεράσει το 30% της κατασκευής του. Σήμερα, 20 μήνες πριν την προγραμματισμένη ολοκλήρωση του έργου που είναι για τον Μάιο του 2027, το πράγμα που σε εργοταξιακούς χρόνους σημαίνει ότι το έργο θα πρέπει να έχει μέσο μηνιαία όρο μια πρόοδο της τάξης του 3,75%.
Ποια είναι η προτεινόμενη λύση
Η λύση που εφαρμόζεται είναι αυτή των έτοιμων καλουπιών που επιταχύνει την κατασκευή σημαντικά. Ήδη το πρώτο πορτοκαλί καλούπι είναι συναρμολογημένο και έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες την δημιουργία της γέφυρας που θα πατάει το νέο τμήμα του αστικού αυτοκινητόδρομου.
Παράλληλα έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη και τα κομμάτια του δεύτερου καλουπιού. Όπως ενημέρωσε προ ημερών ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κώστας Γκιουλέκας σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η συναρμολόγησή του προκειμένου να επιταχυνθούν οι εργασίες.
Στόχος τα 180 μέτρα τον μήνα
Το πρώτο καλούπι εγκαταστάθηκε στην περιοχή του κόμβου Παπαγεωργίου ενώ το δεύτερο θα εγκατασταθεί στο ύψος του Επταπυργίου. Ο στόχος είναι το κάθε καλούπι να δημιουργεί ένα τμήμα γέφυρας 45 μέτρων κάθε 12-14 ημέρες, δηλαδή συνολικά 180 μέτρα κάθε μήνα.
Αν και μέχρι σήμερα με το πρώτο καλούπι ο χρόνος των 45 μέτρων δεν έχει επιτευχθεί, εκτιμάται πως το παραπάνω στατιστικό θα μπορέσει να πιαστεί όταν θα είναι λειτουργικά και τα δύο καλούπια τα οποία είναι made in China. Το αρνητικό σημείο της νορβηγικής μεθόδου είναι πως χρειάζεται αρχικά ένας χρόνος προσαρμογής στις πρώτες σκυροδετήσεις αλλά στη συνέχεια “ρολάρει” και μπορεί να επιτύχει τον παραπάνω στόχο.
Τα στενά χρονικά περιθώρια
Το έργο του οποίου τα χρονικά περιθώρια είναι ιδιαίτερα στενά κινείται με πολύ καλούς ρυθμούς και ο μεγάλος στόχος είναι να δοθεί στην κυκλοφορία σε λιγότερο από δύο χρόνια από σήμερα, τον Μάιο του 2027.
Το έργο έχει αναλάβει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το σχήμα ΜΕΤΚΑ και ΑΒΑΞ. Η μέθοδος υλοποίησης είναι σχετικά απλή. Κατασκευάζονται πρώτα τα έδρανα της γέφυρας και στη συνέχεια τοποθετείται το καλούπι και γίνεται η σκυροδέτηση του φορέα της γέφυρας και η υποδομή πάνω στην οποία τελικά θα δημιουργηθεί το κατάστρωμα.
Η δημιουργία του flyover
Με αυτό τον τρόπο η δημιουργία του flyover, στο υπερυψωμένο του τμήμα, θεωρείται πως θα έχει επιτευχθεί εντός του 2026. Στη συνέχεια η γέφυρα θα εξοπλιστεί με επίπεδα οδοστρωσίας μέχρι να φτάσει στο τελικό επίπεδο της ασφαλτόστρωσης.
Στο τελικό του στάδιο όλο το τμήμα του flyover θα εξοπλιστεί με τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, φωτισμό, σήμανση, στηθαία ασφαλείας και διαγράμμιση για να μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία.
Ο στόχος αποτελεί μια μάχη με τον χρόνο αλλά στα θετικά είναι πως το έργο λόγω της φύσης του (ΣΔΙΤ) έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δεν έχει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες του ΕΣΠΑ ενώ δεν έχει θέματα με αρχαιολογικές ανασκαφές και απαλλοτριώσεις που συνήθως αποτελούν τα μεγαλύτερα εμπόδια στην υλοποίηση των έργων.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων.
Θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ.
Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους. Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας