Κάτω από τα όρια του ΠΟΥ οι περισσότερες γειτονιές της Αθήνας σε πράσινο – Νέο σχέδιο δράσης από τον Δήμο

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Κάτω από τα όρια του ΠΟΥ οι περισσότερες γειτονιές της Αθήνας σε πράσινο – Νέο σχέδιο δράσης από τον Δήμο
Σε κατάσταση περιβαλλοντικής ανεπάρκειας βρίσκονται οι περισσότερες περιοχές της Αθήνας, καθώς τέσσερις από τις επτά δημοτικές κοινότητες υπολείπονται σημαντικά του ελάχιστου ορίου διαθέσιμου πρασίνου που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), δηλαδή τα 9 τετραγωνικά μέτρα πρασίνου ανά κάτοικο.
Κατά την παρουσίαση της πρωτοβουλίας «Αθήνα21», στην ημερίδα «Πόλεις & Κλιματική Αλλαγή – Η Αθήνα στην Πρώτη Γραμμή» που πραγματοποιήθηκε στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου, ο δήμαρχος Χάρης Δούκας ανέλυσε τα δεδομένα της υφιστάμενης κατάστασης και παρουσίασε τον οδικό χάρτη για την περιβαλλοντική μετάβαση της πόλης.
Ανησυχητικά στοιχεία για το πράσινο ανά κάτοικο
Όπως επεσήμανε ο κ. Δούκας, η πολιτική του Δήμου στηρίζεται σε μετρήσιμα επιστημονικά δεδομένα. Στο πλαίσιο σχετικής έρευνας, διαπιστώθηκε ότι μόνο τρεις δημοτικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων πληρούν το όριο του ΠΟΥ:
- Νοτιοδυτικές συνοικίες (Αστεροσκοπείο, Πετράλωνα, Θησείο, Ρουφ, Βοτανικός, Ελαιώνας): 21,12 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο.
- Κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα, Ομόνοια, Πλάκα, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Μακρυγιάννη κ.ά.): 15,85 τ.μ.
- Βορειοανατολικές συνοικίες (Αμπελόκηποι, Γουδή, Πολύγωνο, Γκύζη κ.ά.): 12,93 τ.μ.
Αντίθετα, οι υπόλοιπες τέσσερις κοινότητες εμφανίζουν εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά:
- 5η Δημοτική Κοινότητα (Κάτω Πατήσια – Προμπονάς): 2,33 τ.μ. ανά κάτοικο
- 6η Δημοτική Κοινότητα (Κυψέλη, Πλατεία Αμερικής, Αττική): 2,5 τ.μ. ανά κάτοικο
Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν σοβαρές ανισότητες στην ποιότητα ζωής και στην πρόσβαση των πολιτών σε βασικά στοιχεία αστικής ευημερίας, όπως το πράσινο.
Νέες δράσεις: Κλιματική ουδετερότητα και πόλη των 15 λεπτών
Απαντώντας στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, ο Δήμος Αθηναίων έχει δεσμευτεί στη μετάβαση σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2030, πολύ νωρίτερα από τον γενικό ευρωπαϊκό στόχο του 2050. Για το σκοπό αυτό, ο ετήσιος προϋπολογισμός θα αυξηθεί κατακόρυφα στα 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι του σημερινού προϋπολογισμού του 1 δισ. ευρώ.
Κεντρικός άξονας της στρατηγικής αποτελεί το μοντέλο της «πόλης των 15 λεπτών», που προβλέπει τη δυνατότητα των πολιτών να έχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες (σχολεία, υγεία, καταστήματα, αναψυχή) μέσα σε απόσταση που διανύεται με τα πόδια ή με ήπια μέσα μεταφοράς σε λιγότερο από 15 λεπτά.
Δημοτική Συγκοινωνία: Συνδέοντας τις γειτονιές
Μία από τις μεγάλες τομές που σχεδιάζει ο Δήμος είναι η δημιουργία Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας, η οποία θα αντιμετωπίσει την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ γειτονιών. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος:«Αν και η πρόσβαση στο κέντρο είναι εύκολη, οι μετακινήσεις μεταξύ γειτονιών παραμένουν δύσκολες. Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό.»
Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία περιφερειακού δικτύου με κάθετες συνδέσεις, ώστε να διευκολυνθεί η κυκλική μετακίνηση μέσα στον Δήμο, χωρίς την ανάγκη διέλευσης από το κέντρο.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας