Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει απολύσει περίπου 51.500 εργαζόμενους τον τελευταίο χρόνο

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει απολύσει περίπου 51.500 εργαζόμενους τον τελευταίο χρόνο
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των τελευταίων δεκαετιών, καθώς μεγάλοι όμιλοι όπως η Volkswagen, η Bosch, η Ford και η Stellantis αναγκάζονται να μειώσουν την παραγωγή και να προχωρήσουν σε σημαντικές απολύσεις. Ο κύριος λόγος εντοπίζεται στη χαμηλή ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, παρά τις τεράστιες επενδύσεις που έχουν γίνει στην τεχνολογία μπαταριών. Η Bosch, προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε απολύσεις 13.000 υπαλλήλων, ενώ η Ford θα μειώσει 1.000 θέσεις στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κολωνίας. Παρόμοια είναι η κατάσταση και για τη Stellantis, η οποία έχει ανακοινώσει παύση παραγωγής σε πολλά ευρωπαϊκά εργοστάσιά της.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας, περίπου 51.500 εργαζόμενοι έχουν χάσει τη δουλειά τους μέσα στο τελευταίο έτος στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αντιπροσωπεύοντας το 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού. Μαζικές απώλειες καταγράφονται επίσης σε προμηθευτές όπως η Schaeffler και η Continental, ενώ μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz, BMW και Audi έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για μείωση κερδών και περικοπές θέσεων εργασίας.
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα προσαρμόσει το πρόγραμμα παραγωγής στα εργοστάσιά της, μειώνοντας τις βάρδιες σε γραμμές ηλεκτρικών οχημάτων και αυξάνοντας την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ στρέφει την προσοχή της στην υβριδική τεχνολογία. Αυτή η στροφή αντικατοπτρίζει τη χαμηλή ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, όπου μόνο το 16% των νέων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά, ενώ το 37% είναι υβριδικά. Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων ποικίλλει ανάλογα με τις χώρες, με υψηλά ποσοστά στη Νορβηγία και χαμηλά στη Νότια Ευρώπη λόγω έλλειψης υποδομών φόρτισης.
Παράλληλα, οι γερμανικές εξαγωγές αντιμετωπίζουν πιέσεις από την Κίνα, που εισάγει ανταγωνιστικά αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας σε χαμηλότερη τιμή, και από τους αμερικανικούς δασμούς που περιορίζουν την πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ. Οι αυξημένες τιμές ενέργειας στην Ευρώπη επηρεάζουν επίσης την τιμή των γερμανικών αυτοκινήτων, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους σε διεθνές επίπεδο.
Συνολικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε φάση προσαρμογής, αντιμετωπίζοντας τόσο τη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα όσο και την εντεινόμενη διεθνή ανταγωνιστικότητα. Η στροφή προς υβριδικά οχήματα και η προσαρμογή των γραμμών παραγωγής αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο για την επιβίωση και την ανταγωνιστικότητα των γερμανικών κατασκευαστών στην παγκόσμια αγορά.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας