Ένα έργο με τεράστια γεωστρατηγική, εμπορική και αναπτυξιακή σημασία για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας, ανακοίνωσε ότι τον Νοέμβριο θα υπογραφεί στις Βρυξέλλες το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάπτυξη του κάθετου άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας, που θα ενώνει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα.
Έργο ευρωπαϊκής σημασίας με πολλαπλά οφέλη
Ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε το έργο ως «απόλυτη, πρώτη προτεραιότητα» για την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας ότι πρόκειται για την επιτομή των διασυνοριακών υποδομών. Ο κάθετος άξονας θα περιλαμβάνει σύγχρονες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, επιτρέποντας τη γρήγορη και ασφαλή σύνδεση της Νότιας με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Όπως ανέφερε, «ο άξονας θα ενώσει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία και θα δίνει τη δυνατότητα επέκτασης προς τα ανατολικά, συνδέοντας τη Μολδαβία και την Ουκρανία, ενώ δυτικά θα ενώνεται με το υπόλοιπο ευρωπαϊκό δίκτυο».
Γρήγορη υλοποίηση με σαφή χρονοδιαγράμματα
Με την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Έλληνας Επίτροπος συγκάλεσε σύσκεψη στις Βρυξέλλες με τους αρμόδιους υπουργούς των τριών χωρών, προκειμένου να συμφωνηθεί ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσης. «Τον Νοέμβριο υπογράφουμε το σύμφωνο συνεργασίας με σφιχτά χρονοδιαγράμματα, ώστε κάθε χώρα να προχωρήσει στην υλοποίηση των τμημάτων που της αναλογούν», υπογράμμισε.
Ο άξονας θα αποτελέσει κομβικό δίκτυο για το εμπόριο, τη μετακίνηση ανθρώπων, αλλά και τη στρατιωτική κινητικότητα, καθώς θα επιτρέπει τη γρήγορη μεταφορά βαρέων οχημάτων και στρατιωτικού εξοπλισμού, με βάση τις νέες γεωπολιτικές ανάγκες της Ευρώπης.
Η Ελλάδα στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού εμπορίου
Για τη χώρα μας, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι το έργο αναβαθμίζει δραστικά τον ρόλο της Ελλάδας, μετατρέποντάς την σε πύλη εισόδου και εμπορικό κόμβο για ολόκληρη την Ευρώπη. «Τα ελληνικά λιμάνια θα λειτουργούν πλέον ως βασικές πύλες εμπορίου προς το κέντρο και την ανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι η σύνδεσή της με το Βουκουρέστι. Η νέα γραμμή, εκτός από στρατηγική και εμπορική αξία, θα ενισχύσει και τον τουρισμό, καθώς θα επιτρέπει σε επισκέπτες να μετακινούνται ευκολότερα από τη Νότια στη Βόρεια Ευρώπη.
Χρηματοδότηση και προοπτικές
Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει τόσο από ευρωπαϊκούς πόρους όσο και από εθνικά κονδύλια των τριών χωρών. Το έργο εκτιμάται ότι θα δώσει σημαντική ώθηση στις επενδύσεις υποδομών, θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας κατέληξε τονίζοντας πως «ο κάθετος άξονας δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό έργο· είναι ένα σύμβολο ευρωπαϊκής ενότητας, συνεργασίας και βιώσιμης ανάπτυξης, που θα μεταμορφώσει το γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο της περιοχής»
Πηγή: pagenews.gr
Το σχόλιο σας