Σκέρτσος: Ρεκόρ μείωσης 27,5% στους θανάτους από τροχαία – Η Ελλάδα αλλάζει οδική κουλτούρα!
Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Σκέρτσος: Ρεκόρ μείωσης 27,5% στους θανάτους από τροχαία – Η Ελλάδα αλλάζει οδική κουλτούρα!
Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος υπογραμμίζει ότι η προσπάθεια συνεχίζεται για να προσεγγίσουμε τα ευρωπαϊκά επίπεδα.
Μεγάλη πρόοδος στην οδική ασφάλεια
Σε ανάρτησή του, ο κ. Σκέρτσος τονίζει ότι η Ελλάδα έχει μειώσει σημαντικά τους θανάτους από τροχαία από τους 2.000 ετησίως στις αρχές της δεκαετίας του 2000, στους 600-650 σήμερα, ή περίπου 60-65 ανά εκατομμύριο πληθυσμού. «Δεν υπάρχει πιο άδικος και τραγικός θάνατος από τα θανατηφόρα τροχαία. Διαλύουν οικογένειες και στερούν τη ζωή από νέους και ηλικιωμένους», αναφέρει ο υπουργός, τονίζοντας την αναγκαιότητα για συνεχή προσπάθεια.
Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει σε χειρότερη θέση από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι θάνατοι δεν υπερβαίνουν τους 45 ανά εκατομμύριο πληθυσμού, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει ακόμη δρόμος για βελτίωση.
Τα στατιστικά και οι βασικές αιτίες
Σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, οι θάνατοι δικυκλιστών αντιστοιχούν σχεδόν στο μισό των θανατηφόρων τροχαίων, ποσοστό υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Τα περισσότερα δυστυχήματα συμβαίνουν το βράδυ, κυρίως τα Σαββατοκύριακα και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω υψηλών ταχυτήτων και χρήσης αλκοόλ. Οι περιοχές με μεγαλύτερη συχνότητα θανατηφόρων είναι τα νησιά του Αιγαίου, τα Ιόνια Νησιά και η Στερεά Ελλάδα.
Η ανάλυση των στοιχείων από το 2019 έως το 2025 δείχνει μείωση 21,5% στους θανάτους στο πρώτο εννιάμηνο του 2025 συγκριτικά με το 2019, ενώ λαμβάνοντας υπόψη και την αύξηση των τουριστών η μείωση φτάνει το 27,5%.

skertsos
Η στρατηγική που φέρνει αποτελέσματα
Ο υπουργός αναφέρει ότι η αντιμετώπιση των τροχαίων δεν περιορίζεται σε ένα μέτρο αλλά απαιτεί πολυδιάστατη στρατηγική:
-
Βελτίωση οδικών αξόνων και υποδομών
-
Πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι και λεωφορειολωρίδες
-
Φωτεινοί σηματοδότες με προτεραιότητα στους πεζούς
-
Σύγχρονα και αξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
-
Αυστηρό και αποτελεσματικό πλαίσιο κυρώσεων
-
Κάμερες και ψηφιακές κλήσεις
-
Στοχευμένοι φυσικοί έλεγχοι, ειδικά τις νυχτερινές ώρες
-
Εκπαίδευση στα σχολεία
-
Διαρκείς καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης
Η εφαρμογή των μέτρων αυτών απαιτεί συνέπεια, συντονισμό πολλών υπουργείων και πολιτική σταθερότητα για αρκετά χρόνια, ώστε να αλλάξει η οδική κουλτούρα στην Ελλάδα.
Η ελπίδα είναι ορατή
«Το 2025 βλέπουμε για πρώτη φορά σημαντική μείωση των θανάτων, αποτέλεσμα της πολυδιάστατης στρατηγικής», αναφέρει ο κ. Σκέρτσος. Ο απολογισμός των στοιχείων δείχνει ότι η Ελλάδα μπορεί να βελτιωθεί και να φτάσει πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα, αρκεί η προσπάθεια να συνεχιστεί συλλογικά και ατομικά.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας