Ελλάδα

Στόλος λεωφορείων και τρόλεϊ σε κρίση: Λιγότερο προσωπικό, μειωμένα δρομολόγια και αυξημένα ατυχήματα

Στόλος λεωφορείων και τρόλεϊ σε κρίση: Λιγότερο προσωπικό, μειωμένα δρομολόγια και αυξημένα ατυχήματα

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Στόλος λεωφορείων και τρόλεϊ σε κρίση: Λιγότερο προσωπικό, μειωμένα δρομολόγια και αυξημένα ατυχήματα

Η νέα Έκθεση Πεπραγμένων της Ο.ΣΥ. Α.Ε. αποκαλύπτει τη συρρίκνωση του ανθρώπινου δυναμικού, τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και την αύξηση των ατυχημάτων στα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αττικής, φωτίζοντας τα διαρθρωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο στόλος των δημοσίων μεταφορών.

Μείωση προσωπικού και ειδικά οδηγών

Σύμφωνα με την έκθεση για το 2024, η δύναμη του προσωπικού της Ο.ΣΥ. Α.Ε. μειώθηκε κατά 3,7% σε σχέση με το 2023. Στο τέλος του έτους, οι εργαζόμενοι ανέρχονταν σε 4.527 άτομα, με 216 αποχωρήσεις και μόλις 44 νέες προσλήψεις, γεγονός που αποδεικνύει το έλλειμμα ανανέωσης του ανθρώπινου δυναμικού.

Η σημαντικότερη απώλεια εντοπίζεται στους οδηγούς, οι οποίοι μειώθηκαν κατά 8,4%, δηλαδή 248 άτομα λιγότεροι σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Το πρόβλημα αυτό έχει άμεση αντανάκλαση στην καθημερινότητα των επιβατών, με τα κενά δρομολόγια και τις καθυστερήσεις να έχουν γίνει πλέον συνηθισμένο φαινόμενο.

Αντίθετα, μικρή αύξηση καταγράφηκε στο εργατοτεχνικό προσωπικό (+4,2%) και στο διοικητικό προσωπικό, χωρίς ωστόσο αυτή να επαρκεί για να αντισταθμίσει τη γενικότερη μείωση του προσωπικού κίνησης.

Λιγότερα δρομολόγια, μεγαλύτερη ταλαιπωρία

Το 2024 πραγματοποιήθηκαν 2.546.656 δρομολόγια θερμικών λεωφορείων από τα 2.975.949 προγραμματισμένα, δηλαδή ποσοστό υλοποίησης 85,6%. Αντίστοιχα, για τα ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ, το ποσοστό υλοποίησης έφτασε μόλις το 78,8%.

Συνολικά, καταγράφηκε μείωση 3,7% στα πραγματοποιηθέντα δρομολόγια σε σχέση με το 2023. Το αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες να περιμένουν περισσότερη ώρα στις στάσεις και να συνωστίζονται στα οχήματα, ειδικά στις ώρες αιχμής.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνει μια κόπωση του συστήματος, όπου η έλλειψη προσωπικού και ο γερασμένος στόλος δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που δυσχεραίνει τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα.

Αύξηση ατυχημάτων και ζητήματα ασφάλειας

Ένα ακόμη ανησυχητικό στοιχείο της έκθεσης είναι η αύξηση των ατυχημάτων. Το 2024 σημειώθηκαν 4.305 περιστατικά, έναντι 4.212 το 2023. Από αυτά:

  • 2.322 ατυχήματα έγιναν με ευθύνη οδηγών της Ο.ΣΥ.

  • 1.801 με ευθύνη τρίτων.

  • 31 περιστατικά παραμένουν αδιευκρίνιστα, ενώ σε 151 περιπτώσεις εκκρεμούν τα δελτία επισκευής.

Χαρακτηριστικό είναι το πρόσφατο δυστύχημα στον Πειραιά, όπου 72χρονη γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά, όταν η τσάντα της πιάστηκε στην πόρτα λεωφορείου, οδηγώντας σε τραγική κατάληξη.

Τα γεγονότα αυτά επαναφέρουν στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας στα μέσα μαζικής μεταφοράς και την ανάγκη συστηματικής εκπαίδευσης των οδηγών και αναβάθμισης του στόλου.

Η ανάγκη για αναδιοργάνωση και επενδύσεις

Η εικόνα που αποτυπώνεται στην Έκθεση Πεπραγμένων της Ο.ΣΥ. δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού. Με λιγότερους οδηγούς, μειωμένα δρομολόγια και αυξημένα ατυχήματα, η εταιρεία χρειάζεται άμεση ενίσχυση σε προσωπικό και πόρους.

Η επένδυση σε νέα λεωφορεία, τεχνολογικά εργαλεία και βελτίωση των συνθηκών εργασίας μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μια ουσιαστική αναδιοργάνωση του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας – ένα σύστημα που παραμένει ζωτικής σημασίας για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments