«4 δισ. δολάρια: Η Starbucks πουλάει το 60% της Κίνας στην Boyu – “Από τα 8.000 στα 20.000 καταστήματα!”»
Πηγή Φωτογραφίας: stories.starbucks.com/emea/
4 δισ. δολάρια για το 60% – Η μεγαλύτερη πώληση στην ιστορία της Starbucks
Η Starbucks Corp. μόλις έγραψε ιστορία. Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025, η αμερικανική αυτοκρατορία του καφέ πούλησε το 60% της κινεζικής θυγατρικής της στην Boyu Capital για 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Boyu, ο κινεζικός γίγαντας με έδρα τα Κέιμαν, παίρνει τον έλεγχο των 8.000 καταστημάτων, ενώ η Starbucks κρατάει το 40% και όλα τα δικαιώματα επωνυμίας, συνταγών και πνευματικής ιδιοκτησίας. «Δεν φεύγουμε – μεταμορφωνόμαστε», δήλωσε ο CEO Μπράιαν Νίκολ. Η μετοχή στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πήδηξε +3,8% σε 10 λεπτά.
Luckin Coffee: «Μας πήρε την πρωτιά με 1/3 τιμή» – Η Starbucks χάνει το στέμμα
Από το 2022, η Luckin Coffee, με έδρα τη Σιαμέν, έκλεψε την κορυφή. 9.500 καταστήματα, 1/3 τιμή, δωρεάν delivery. Η Starbucks έπεσε δεύτερη. Η πανδημία και η οικονομική κρίση έκαναν τους Κινέζους να πουν «όχι» στο premium. «Πληρώναμε 5 δολάρια για έναν latte – τώρα παίρνουμε δύο για 3», λένε οι φοιτητές στο Πεκίνο. Η Starbucks απάντησε με δωρεάν study rooms, τοπικά τσάι-ροφήματα και εκπτώσεις 50% για φοιτητές. Αλλά δεν έφτανε.
«Study rooms» και «τοπικά» ροφήματα – Η Starbucks γίνεται… κινέζικη
Στο Πεκίνο, το κατάστημα της Wangfujing έχει δωρεάν study rooms με Wi-Fi και πρίζες. Στη Σαγκάη, το μενού έχει matcha-boba latte και black sesame Frappuccino. «Θέλουμε να είμαστε κινέζικοι», λέει ο Νίκολ. Τα ίδια καταστήματα πωλήσεις +2% το Q4 – πρώτη φορά θετικό μετά από 18 μήνες. Στις ΗΠΑ; Απλοποίηση μενού – λιγότερα toppings, πιο γρήγορη εξυπηρέτηση. «Δεν πουλάμε πια 100 γεύσεις – πουλάμε καφέ».
Boyu Capital: «Από τα Κέιμαν στην κινεζική αυτοκρατορία»
Η Boyu, ιδρυμένη το 2011, διαχειρίζεται 15 δισ. δολάρια. Έχει μετοχές σε Alibaba, Tencent, Meituan. «Η Starbucks είναι θρυλική μάρκα – θα την κάνουμε κινεζική θρυλική», λέει ο CEO Τζιανγκ Σιανγκιού. Η Boyu θα ανοίξει 500 καταστήματα το 2026 – μόνο σε Tier-2 πόλεις. Και η Starbucks; 20ετές licensing deal – λεφτά χωρίς ρίσκο.
Από 8.000 σε 20.000 καταστήματα – «Η Κίνα είναι το μέλλον μας»
«Βλέπουμε σαφή πορεία από τα 8.000 στα 20.000 καταστήματα», λέει ο Νίκολ. Η Boyu θα φέρει κινεζικό management, κινεζικές γεύσεις, κινεζικές τιμές. Η Starbucks θα κρατήσει brand control και royalties. «Είναι win-win», λένε οι αναλυτές. Η συνολική αξία της κινεζικής θυγατρικής; 13 δισ. δολάρια. Η μετοχή της Starbucks +11% από την αρχή του έτους – 17% πάνω από τον S&P 500.
Η Luckin τρέμει – «Η Starbucks επιστρέφει με κινεζικό αίμα»
Η Luckin, που το 2022 είχε 9.500 καταστήματα, βλέπει μαύρα. «Η Boyu θα μας σκοτώσει», λέει πρώην manager. Η Starbucks θα ανοίξει drive-thru σε 100 πόλεις, mini-stores σε πανεπιστήμια, delivery-only σε WeChat. «Θα είμαστε παντού», λέει ο Νίκολ.
Η Starbucks δεν φεύγει – Μεταμορφώνεται
4 δισ. δολάρια δεν είναι πώληση. Είναι επανάσταση. Η Starbucks δεν χάνει την Κίνα – την κατακτά ξανά. Με κινεζικά λεφτά, κινεζικό management και αμερικανικό όραμα. Η Luckin τρέμει. Οι Κινέζοι περιμένουν. Και η Starbucks; Μόλις ξεκίνησε.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας