Πολιτισμός

66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι Τρεις Ελληνικές Ταινίες που Διεκδικούν τον Χρυσό Αλέξανδρο

66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι Τρεις Ελληνικές Ταινίες που Διεκδικούν τον Χρυσό Αλέξανδρο

Πηγή Φωτογραφίας: «Gorgonà» Εύη Καλογηροπούλου

Αρκουδότρυπα, Μπιτσκόμπερ και Gorgonà – Τρεις ιστορίες για έρωτα, ταυτότητα και επανάσταση που έκαναν πρεμιέρα στο Διεθνές Διαγωνιστικό και συζητήθηκαν από την πρώτη προβολή

Ελληνικό Σινεμά σε Άνοδο: Τρεις Παραγωγές με Διεθνή Ακτινοβολία

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοξένησε για πρώτη φορά τρεις ελληνικές ταινίες μεγάλου μήκους στο Διεθνές Διαγωνιστικό, σηματοδοτώντας μια χρονιά-ορόσημο για το νέο ελληνικό σινεμά. Η Αρκουδότρυπα, το Μπιτσκόμπερ και το Gorgonà δεν μοιράζονται μόνο την ίδια αίθουσα – μοιράζονται μια κοινή αγωνία: πώς ο άνθρωπος διεκδικεί την ελευθερία του σε έναν κόσμο που τον στενεύει. Οι δημιουργοί τους μίλησαν αποκλειστικά στο Φεστιβάλ για το πώς ένα μικρού μήκους βραβείο, ένα δημοσίευμα για άστεγους ναυτικούς και μια βιομηχανική Ελευσίνα έγιναν ταινίες που ταξιδεύουν από τη Βενετία μέχρι το Μπουένος Άιρες.

Αρκουδότρυπα: Ο Έρωτας που Γυρίζει Πίσω στο Χωριό

Η Χρυσιάννα Παπαδάκη και ο Στέργιος Ντινόπουλος μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη την ιστορία δύο γυναικών που επιστρέφουν στην Τύρνα των Τρικάλων για να διεκδικήσουν έναν έρωτα που η πόλη τους αρνήθηκε. Η ταινία ξεκίνησε ως βραβευμένη μικρού μήκους στον Χρυσό Διόνυσο της Δράμας το 2023 και μόλις τον Σεπτέμβριο κατέκτησε το Europa Cinemas Label στη Βενετία. Στη Θεσσαλονίκη έκανε την ελληνική της πρεμιέρα γεμίζοντας την αίθουσα Ολύμπιον με νέους που αναγνώρισαν τον εαυτό τους στην Αννέτα και την Αργυρώ.

«Όλοι έχουμε έναν έρωτα που σκεφτόμαστε “άμα γύριζα πίσω, τι θα γινόταν”», λέει η Παπαδάκη. Ο Ντινόπουλος προσθέτει ότι η ταινία δεν παίρνει θέση ανάμεσα σε πόλη και επαρχία – δείχνει απλώς δύο νέες γυναίκες που επιλέγουν να είναι ο εαυτός τους, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να γυρίσουν στο χωριό. Η Χαρά Κυριαζή και η Πάμελα Οικονομάκη δίνουν σάρκα σε δύο ηρωίδες που δεν χωράνε σε καλούπια, ενώ η φωτογραφία της Αρσινόης Πηλού αποτυπώνει τα βουνά σαν ζωντανό χαρακτήρα.

Μπιτσκόμπερ: Το Καράβι που Δεν Θα Ταξιδέψει Ποτέ

Ο Αριστοτέλης Μαραγκός μεταφέρει τον Νίκο Καββαδία σε ένα σύγχρονο ναυπηγείο παλιοσιδήρων. Ο Ηλίας, ερμηνεία-σταθμός του Χρήστου Πασσαλή, ονειρεύεται να φτιάξει καράβι για να ξεφύγει από τη σκιά του πατέρα του, αλλά όταν το όνειρο γίνεται πραγματικότητα, ανακαλύπτει ότι η θάλασσα δεν είναι για όλους. Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Μπουένος Άιρες και ετοιμάζεται για το Κάιρο.

«Οι Μπιτσκόμπερ είναι ναυτικοί που ζαλίζονται στη θάλασσα αλλά δεν μπορούν να μείνουν στη στεριά», εξηγεί ο Μαραγκός. Η ιδέα ξεκίνησε από ένα άσυλο αστέγων στη Βαρσοβία όπου ένας ιερέας έβαλε τους τρόφιμους να φτιάξουν καράβι χωρίς πλώρη. Η Χρυσούλα Κοροβέση συνυπογράφει το σενάριο, ο Γιώργος Καρβέλας φωτογραφίζει σκουριασμένα μέταλλα σαν ποίηση και ο Θοδωρής Αρμάος μοντάρει με ρυθμό καρδιακού παλμού. Η PLANKTON και η ΕΡΤ στηρίζουν μια παραγωγή που μιλάει για το φόβο της αλλαγής με τρόπο που όλοι καταλαβαίνουμε.

Gorgonà: Η Γυναικεία Επανάσταση σε Δυστοπική Ελευσίνα

Η Εύη Καλογηροπούλου μετατρέπει την Ελευσίνα σε πατριαρχική πόλη-κράτος όπου δύο γυναίκες, η Μαρία και η Ελένη, μεταμορφώνονται σε σύμβολα αντίστασης. Η Μελισσάνθη Μάχουτ και η Aurora Marion πρωταγωνιστούν σε μια ταινία δράσης που δεν φοβάται να ρωτήσει: χρειάζεται βία για να σπάσει η πατριαρχία; Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε στη Διεθνή Εβδομάδα Κριτικής της Βενετίας και η Θεσσαλονίκη την υποδέχθηκε με sold-out προβολές.

«Ξεκίνησε από το Motorway 65 και την Ελευσίνα του 2020», λέει η σκηνοθέτις. «Ήθελα να δω γυναίκες super heroes σε ελληνικό τοπίο – έναν Μπρους Λι σε φούστα». Η ταινία αναμειγνύει Ταραντίνο με Κλερ Ντενί, arthouse αισθητική με εκρήξεις και σπαθιά. Ο Γιώργος Ζαφείρης μοντάρει με ρυθμό video game, ο Σταύρος Λιόκαλος σχεδιάζει σκηνικά που θυμίζουν Blade Runner και η Τάμτα ερμηνεύει το τραγούδι των τίτλων τέλους. Η Neda Film, η ΕΡΤ και το Onassis Culture στηρίζουν μια παραγωγή που δεν φοβάται να πει ότι η επανάσταση μπορεί να είναι και γυναικεία υπόθεση.

Τι Σημαίνει Αυτή η Τριπλή Παρουσία για το Ελληνικό Σινεμά

Τρεις ταινίες, τρεις διαφορετικοί κόσμοι, ένα κοινό μήνυμα: η ελευθερία δεν δίνεται, κατακτιέται. Η Αρκουδότρυπα επιστρέφει στο χωριό για να βρει αγάπη, το Μπιτσκόμπερ μένει στη στεριά για να βρει εαυτό, η Gorgonà καίει την πόλη για να χτίσει καινούργια. Οι δημιουργοί τους, όλοι κάτω των 40, αποδεικνύουν ότι το ελληνικό σινεμά δεν μιλάει πια μόνο για κρίση – μιλάει για μέλλον. Και το μέλλον αυτό, όπως φάνηκε στις γεμάτες αίθουσες της Θεσσαλονίκης, έχει ήδη κοινό.

Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments