Ναυτιλία

Πειραιάς: Ο Κόμβος της Ναυτιλιακής Ανάκαμψης – Αύξηση Διελεύσεων Σουέζ +10%

Πειραιάς: Ο Κόμβος της Ναυτιλιακής Ανάκαμψης – Αύξηση Διελεύσεων Σουέζ +10%
4.405 πλοία Ιούλιος-Οκτώβριος 2025 (+73 εκατ. τόνοι), 229 επιστροφές Οκτωβρίου – CMA CGM, Maersk, COSCO επιστρέφουν – Πειραιάς έτοιμος για ULCS 24.000 TEU

Ανάκαμψη Σουέζ: +10% Διελεύσεις, +10% Τόνοι Η σταθεροποίηση στην Ερυθρά Θάλασσα φέρνει ροές πίσω από Ασία-Ευρώπη. Πειραιάς, στρατηγικός κόμβος Ανατολικής Μεσογείου, ανακάμπτει ως πύλη φορτίων. Αλλά Σομαλία πειρατεία σκιάζει Ινδικό Ωκεανό.

Συνάντηση Ismailia: 20 Εταιρείες, Rabiee Καλεί σε Trial Voyages Ο ναύαρχος Ossama Rabiee, πρόεδρος SCA, συναντά 20 εταιρείες (Maersk, CMA CGM, COSCO, Evergreen). Ιούλιος-Οκτώβριος: 4.405 πλοία, 185 εκατ. τόνοι (+10% από 4.332/167,6 εκατ. 2024). Οκτώβριος: 229 επιστροφές – ρεκόρ από κρίση. Rabiee: «Σαφές μήνυμα εμπιστοσύνης».

CMA CGM: 2 Mega-Containerships Επιστρέφουν Η CMA CGM στέλνει 2 πλοία >170.000 τόνων. CEO Tariq Zaghloul: «Κανένα εναλλακτικό της Σουέζ». Προβλέπει αύξηση δρομολογίων με νέα πλοία. Rabiee: «Συνέβαλε η Σύνοδος Σαρμ Ελ Σέιχ».

Maersk: Επενδύσεις Αιγύπτου, Uggla-Sisi Συνάντηση Maersk δεσμεύεται για επενδύσεις Αιγύπτου. CEO Robert Uggla συναντά Πρόεδρο El-Sisi. Εκπρόσωπος: «Δέσμευση σε σταθερότητα».

COSCO, Evergreen: «Έτοιμοι για Επιστροφή» COSCO: «Ριζικές αλλαγές, ναύλοι πέφτουν – επιστροφή με σταθερότητα». Evergreen: «Ξαναρχίζουμε μόλις σταθεροποιηθεί».

Rabiee: Εκπτώσεις, Επέκταση, Κίνητρα SCA: Εκπτώσεις τελών, ενίσχυση ρυμουλκών, Νότιος Τομέας, βαθυποίηση Port Said 17 χλμ. Clarkson: «Κίνητρα ανάλογα χωρητικότητα». Rabiee: «Trial voyages για όλους».

Πειραιάς: Έτοιμος για ULCS 24.000 TEU Πειραιάς: Βάθη 18μ., Super-Post-Panamax γερανοί, 24 σειρές containers. PCT: Πρωτοπόρος Μεσογείου. Alphaliner: ULCS > Neo-Sub-Panamax χωρητικότητα – 8,3 εκατ. TEU vs 8,1 εκατ.

Thessaloniki: 6ος Προβλήτα +200 Εκατ. – 24.000 TEU ΟΛΘ: Σύμβαση επέκτασης 6ου προβλήτα σε 2 εβδομάδες. 200 εκατ. ευρώ, πλοία 24.000 TEU. Ρόλος: Βαλκάνια, ΝΑ Ευρώπη.

Alphaliner: ULCS Κυρίαρχοι – 432 Πλοία, 8 Εκατ. TEU ULCS (>15.000 TEU): 432 πλοία, 8 εκατ. TEU. Neo-Sub-Panamax (5.100-10.000): 1.100 πλοία, <8,1 εκατ. TEU. Στόχος: Οικονομίες κλίμακας, ενέργεια, περιβάλλον.

Συμπέρασμα: Πειραιάς – Γέφυρα Ασία-Ευρώπη Σουέζ +10%, 229 επιστροφές Οκτωβρίου. Πειραιάς, Θεσσαλονίκη έτοιμοι για mega-ships. Αλλά Σομαλία απειλεί. Η ανάκαμψη ξεκινά – και ο Πειραιάς οδηγεί.

Πηγή: Pagenews.gr