Η Ελλάδα μπλοκάρει την πρόωρη αύξηση ΦΠΑ στα καύσιμα – Κίνδυνος για γεωργία, ακτοπλοΐα και αεροπλάνα!
Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Η Ελλάδα μπλοκάρει την πρόωρη αύξηση ΦΠΑ στα καύσιμα – Κίνδυνος για γεωργία, ακτοπλοΐα και αεροπλάνα!
Η Ελλάδα παίρνει θέση απέναντι στις αλλαγές που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη φορολογία των καυσίμων, προειδοποιώντας για σοβαρές επιπτώσεις στη γεωργία, την κτηνοτροφία, τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες και τη βιομηχανία.
Στη χθεσινή συνεδρίαση του ECOFIN, ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης ζήτησε την οριστική εξαίρεση των αγροτικών καυσίμων από τις αλλαγές και τη διατήρηση ή παράταση της 10ετούς περιόδου προσαρμογής για τις συγκοινωνίες, ώστε να αποφευχθεί η απότομη αύξηση τιμών που θα επιβάρυνε τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού του φόρου στα ορυκτά καύσιμα, που προτάθηκε από την Κομισιόν το 2021, βασίζεται στην ενεργειακή απόδοση κάθε καυσίμου και όχι στον όγκο κατανάλωσης. Με αυτόν τον τρόπο, καύσιμα όπως η βενζίνη, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα γίνονταν ακριβότερα, ενώ η εισήγηση περιλάμβανε και την κηροζίνη των εμπορικών πτήσεων.
Η περίοδος προσαρμογής 10 ετών είχε σχεδιαστεί ώστε τα κράτη-μέλη να αλλάξουν σταδιακά το ενεργειακό τους μείγμα και να περάσουν σε καθαρότερες πηγές ενέργειας, χωρίς να πλήττονται κρίσιμοι τομείς. Ωστόσο, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ορισμένα κράτη ζήτησαν να μειωθεί η προσαρμογή για πιο γρήγορη απεξάρτηση από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα και επίτευξη των στόχων μείωσης εκπομπών 55% έως το 2030.
Η Ελλάδα, μαζί με άλλα νησιωτικά κράτη όπως η Μάλτα και η Ιρλανδία, επέμεινε στην ανάγκη σταδιακής εφαρμογής, προειδοποιώντας για επισιτιστικά προβλήματα στην Ευρώπη από την αύξηση τιμών στα αγροτικά καύσιμα και για προβλήματα στις επικοινωνίες της πολυνησίας λόγω υψηλού κόστους καυσίμων σε πλοία και αεροπλάνα.
Η έλλειψη ομοφωνίας στα κράτη-μέλη ανέβαλε προς το παρόν την επιβολή υψηλότερης φορολογίας σε σύντομο χρονικό διάστημα, δίνοντας στην Ελλάδα και άλλες χώρες χρόνο να προσαρμοστούν και να προστατεύσουν κρίσιμους τομείς της οικονομίας, χωρίς να θυσιαστεί η πράσινη μετάβαση, η οποία απαιτεί ακόμα υποδομές για εναλλακτικά καύσιμα.
Πηγή: pagenews.gr
Το σχόλιο σας