Ενας κορυφαίος όμιλος που δραστηριοποιείται στον κλάδο των μεταφορών, του τουρισμού και της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο όμιλος Goldair, κλείνει μια χρονιά επιτυχιών, παρά τις μεγάλες προκλήσεις εντός και εκτός συνόρων.
Δεδομένων των γεωπολιτικών και οικονομικών αναταράξεων, ο όμιλος ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιό του και προχώρησε σε κινήσεις που διαμορφώνουν το μέλλον της δραστηριότητάς του.
Η Goldair Α.Ε., με 70 χρόνια λειτουργίας στον τομέα της αντιπροσώπευσης αεροπορικών εταιρειών για την προώθηση των πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων και φορτωτικών, παραμένει ηγέτης στην αγορά, ενώ ξεκινά συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία IndiGo, η οποία από τον Ιανουάριο 2026 θα συνδέει για πρώτη φορά την Ελλάδα με την Ινδία, με απευθείας πτήση.
Η Sunrise Properties, θυγατρική εταιρεία της Goldair A.E., που έκανε ντεμπούτο στον ξενοδοχειακό κλάδο, λειτούργησε με επιτυχία το ξενοδοχείο Mykonos Flow στο Super Paradise στην Μύκονο. Η εταιρεία αναζητά νέες επενδυτικές κινήσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο και επεκτείνει τις δραστηριότητές της, στον τομέα της ανάπτυξης ακινήτων με σκοπό την κατασκευή έργων υψηλών προδιαγραφών στον οικιστικό τομέα.
Η Travellair, ως ένα τουριστικό γραφείο παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. εξειδικεύεται στην ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση VIP και corporate ταξιδιωτών, παρέχοντας παράλληλα αποκλειστικές υπηρεσίες στα αεροδρόμια.
Επίσης, η Goldair Handling διατήρησε την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά επίγειας εξυπηρέτησης. Ο έγκαιρος σχεδιασμός του επιχειρησιακού έργου σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού (και) από το εξωτερικό, συνέβαλαν στην ομαλή εξυπηρέτηση των πτήσεων, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση 6% σε σχέση με το 2024. Επίσης ανοδικά, κινήθηκε και ο τομέας διαχείρισης εμπορευμάτων (Cargo) καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 29% ενισχυόμενος σημαντικά από τη δραστηριότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Σε διεθνές επίπεδο, η ανάπτυξη της εταιρείας στα Βαλκάνια, ενισχύθηκε με τη νέα στρατηγική συνεργασία με τη Ryanair στη Βουλγαρία, καθιστώντας την Goldair Handling ηγέτιδα εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης στη γειτονική χώρα, διπλασιάζοντας το έργο της στη Σόφια, ενώ στη Σερβία, στο αεροδρόμιο Βελιγραδίου, ξεκίνησε νέες συνεργασίες με τις εταιρείες DHL και Turkish Airlines.
Στην Κύπρο και στην Ινδία, η Goldair Handling διατήρησε τα μερίδια αγοράς της, ενώ στην Ελβετία, κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, κέρδισε μία από τις τέσσερεις άδειες επίγειας εξυπηρέτησης για το αεροδρόμιο της Ζυρίχης,
Για μια ακόμα χρονιά η εταιρεία προχώρησε σε νέες επενδύσεις σε επίγειο εξοπλισμό, ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, προσθέτοντας νέα λεωφορεία επιβατών τελευταίας τεχνολογίας, και αναβάθμισε το στόλο της με ηλεκτρικά οχήματα.
Επιπλέον, εκσυγχρόνισε τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες στα 7 Lounges διακεκριμένων επιβατών της Goldair Handling στην Ελλάδα, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας και τη διεύρυνση του πελατολογίου μέσω νέων συνεργασιών.
Εξάλλου, η Goldair Cargo προχωρά εντός του έτους στην κατασκευή νέας υπερσύγχρονης εγκατάστασης logistics 24.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής, σε οικόπεδο 50.000 τ.μ. Η συνολική επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.
Το νέο συγκρότημα θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, θαλάμους ελεγχόμενης θερμοκρασίας, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα της Goldair Cargo να εξυπηρετεί εξειδικευμένα φορτία και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών της σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ιδιαιτέρως σημαντικό ήταν το γεγονός ότι οι εταιρείες Goldair Cargo, Hellas Logistics και Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την Enterprise Greece, συμμετείχαν δυναμικά στην Transport Logistic 2025, την κορυφαία παγκόσμια έκθεση logistics και μεταφορών (2-5 Ιουνίου στο Μόναχο).
Με τη συμμετοχή τους στην έκθεση, ο όμιλος ενίσχυσε τη διεθνή του παρουσία και συνέβαλε στην ανάδειξη της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και του ρόλου της ως πύλη εισόδου για την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η Goldair Rail παρουσίασε σταθερή οικονομική πορεία στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, κυρίως χάρη στις δραστηριότητες logistics. Ωστόσο, το σιδηροδρομικό έργο παρέμεινε περιορισμένο, εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και της απουσίας σύγχρονων λειτουργικών υποδομών.
Ως προς το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, το 2025 η εταιρεία έκλεισε με επιτυχία τις τελευταίες αδειοδοτικές της εκκρεμότητες και ολοκλήρωσε την διαπραγμάτευση με την Αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα (DFC) και την Τράπεζα Πειραιώς για το ομολογιακό δάνειο των 300 εκατ. ευρώ.
Επίσης, με την αλλαγή κατασκευαστή, ξεκινά τα έργα το 2026, σε 18 μήνες θα αρχίσει να παραδίδει αποθήκες και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέσσερα έτη.
Το ΘΕΚ αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιφανείας 265.000 τμ. Η ένταξη του έργου στον στρατηγικό κορμό του «Κάθετου Διαδρόμου» του προσδίδει νέες εμπορικές δυνατότητες, ενώ το καθιστά το βασικό σημείο αναφοράς της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας μας.
Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Ζήτησα από τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, διευθύνοντα σύμβουλο της Goldair Handling, να μου απαντήσει για τις προκλήσεις του 2025 και του 2026.
Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις της χρονιάς που πέρασε, όσον αφορά στη επίγεια εξυπηρέτηση , αλλά και στον αναπτυξιακό τομέα;
Το 2025 ήταν χρονιά προκλήσεων αλλά και ανάπτυξης, ωστόσο, συνολικά ήταν μια ακόμα χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, τόσο σε επίπεδο αφίξεων όσο και εσόδων.
Τα ελληνικά αεροδρόμια, στην πλειονότητά τους κατέγραψαν θετικούς δείκτες ανάπτυξης, επομένως και οι υπηρεσίες εδάφους εξυπηρέτησαν μεγαλύτερα μεγέθη σε αριθμό πτήσεων, επιβατών και εμπορευμάτων.
Ωστόσο, πολλά γεγονότα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς επηρέασαν την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων, και, δυστυχώς, τις περισσότερες φορές αυτό δε μπορούσε να προβλεφθεί.
Ενδεικτικά θα αναφέρω τα προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία που επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Μ. Ανατολή, τα προβλήματα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή με έντονα και ακραία καιρικά φαινόμενα, τη περιορισμένη χωρητικότητα των αεροδρομίων κυρίως κατά τη θερινή περίοδο, αλλά και την έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού σε τουριστικούς προορισμούς με υψηλή ζήτηση, πάλι κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής.
Όσον αφορά τον αναπτυξιακό τομέα, η αλήθεια είναι ότι οι προκλήσεις διαφέρουν από χώρα σε χώρα ή από αγορά σε αγορά, σύμφωνα πάντοτε με την εκάστοτε τοπική νομοθεσία, είτε σε εργασιακά θέματα, είτε σε θεσμικά θέματα που αφορούν τη δραστηριότητα της επίγειας εξυπηρέτησης.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η εξωστρέφεια απαιτεί σωστή προετοιμασία και μεγάλη προσοχή πριν οποιαδήποτε επένδυση, λαμβάνοντας πάντα υπόψη μας τις δυναμικές που αναπτύσσονται σε μια δραστηριότητα εντάσεως εργασίας και υψηλών επενδύσεων σε επίγειο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας.
Ποιες αναμένεται να είναι, αντίστοιχα, οι προκλήσεις του 2026;
Τη νέα χρονιά αναμένουμε αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το 2025, όσον αφορά τις μέχρι σήμερα προ-κρατήσεις αεροπορικών θέσεων – οριακά θα μπορούσα να πω αυξημένες σε ορισμένους προορισμούς.
Επίσης , θα δούμε νέους προορισμούς να προστίθενται στα προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών, καθώς και την είσοδο νέων αεροπορικών εταιρειών στην ελληνική αγορά.
Έχοντας, επομένως, μπει σε μια σταθερή τροχιά ανάπτυξης, καταγράφοντας χρονιές ρεκόρ και υψηλή ζήτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η Goldair Handling επενδύει με συνέπεια, στην εξωστρέφεια, στην τεχνολογία, σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, με απόλυτο σεβασμό στους ανθρώπους της, στους πελάτες της και στο περιβάλλον.
Πηγή: pagenews.gr
