SPOTLIGHTS

Η Google «σφάζει» κλικ και κέρδη εκδοτών: Δραστική μείωση επισκεψιμότητας εν μέσω εορτών – Έρχεται σύγκρουση!

Η Google «σφάζει» κλικ και κέρδη εκδοτών: Δραστική μείωση επισκεψιμότητας εν μέσω εορτών – Έρχεται σύγκρουση!

Πηγή Φωτογραφίας: Reuters

Η ενημέρωση του αλγορίθμου Δεκεμβρίου 2025 «σκοτώνει» το Google Discover για ειδησεογραφικούς ιστότοπους – Πτώση έως 98% σε κλικ, καταστροφικές απώλειες εσόδων AdSense και affiliate

Η Google πλήττει ξανά τους εκδότες με την ενημέρωση του βασικού αλγορίθμου Δεκεμβρίου 2025, προκαλώντας χάος εν μέσω της πιο κερδοφόρας εορταστικής περιόδου. Το κύμα αστάθειας κορυφώθηκε το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου, εννέα ημέρες μετά την επίσημη ανακοίνωση στις 11 Δεκεμβρίου, με εργαλεία παρακολούθησης να δείχνουν νέες αιχμές πτώσης.

Το Google Discover «τέλος» για πολλούς εκδότες

Η πιο καταστροφική επίπτωση είναι η σχεδόν πλήρης εξαφάνιση της επισκεψιμότητας από το Google Discover. Εκδότης με τέσσερις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ανέφερε στο Reddit ότι τα κλικ κατέρρευσαν από πάνω από 100.000 ημερησίως σε μηδέν μετά τις 12 Δεκεμβρίου. «Είχαμε σταθερή ροή από το Discover για χρόνια», δήλωσε. Πολλοί άλλοι εκδότες ανέφεραν πτώσεις 40% έως 85% σε εμφανίσεις Discover τις ημέρες πριν την επίσημη ενημέρωση.

Το Discover είχε γίνει η κυρίαρχη πηγή επισκεψιμότητας για ειδησεογραφικούς ιστότοπους (τα 2/3 των παραπομπών από Google), καθιστώντας την ξαφνική εξάλειψη ιδιαίτερα οδυνηρή.

Καταστροφικές απώλειες εσόδων εν μέσω εορτών

Οι εκδότες βλέπουν τα έσοδα από AdSense να καταρρέουν 40% έως 85% σε μια περίοδο που θα έπρεπε να είναι η πιο κερδοφόρα. Ένας διαχειριστής ιστοσελίδας κατέγραψε μείωση 85% στα έσοδα AdSense την εβδομάδα των Χριστουγέννων, λέγοντας: «Ποτέ δεν ήταν τόσο χαμηλά, ούτε όταν ξεκίνησα πριν 20 χρόνια».

Οι affiliate ιστοσελίδες επλήγησαν ιδιαίτερα, με ανάλυση να δείχνει πτώση στο 71% των πλατφορμών. «Η Google πλέον δεν κατατάσσει κανέναν από τους affiliate ιστότοπούς μου», έγραψε εκδότης στο Search Engine Roundtable.

Πολλαπλές πηγές επισκεψιμότητας πλήττονται

Η ενημέρωση επηρεάζει ταυτόχρονα πολλές πηγές: το Discover εξαφανίζεται, οι παραδοσιακές παραπομπές από αναζήτηση μειώνονται, ενώ τα AI Overviews (που μειώνουν οργανικά κλικ κατά 34,5% όταν εμφανίζονται) επεκτείνονται. Η ολοκλήρωση της ενημέρωσης αναμένεται γύρω στην 1η Ιανουαρίου 2026, μετά από τρεις εβδομάδες σταδιακής εφαρμογής.

Η αντίδραση των εκδοτών: Οργή και αγανάκτηση

Οι εκδότες μιλούν για «καταστροφή» εν μέσω εορτών, όταν τα έσοδα θα έπρεπε να είναι υψηλά. Η Google, με την ενημέρωση του Δεκεμβρίου 2025 (την τρίτη βασική ενημέρωση του έτους), φαίνεται να πλήττει σκόπιμα την επισκεψιμότητα, προκαλώντας οργή και αγανάκτηση. Πολλοί μιλούν για «συγκέντρωση» της κυκλοφορίας στα δικά της προϊόντα (AI Overviews, Discover) και για «σφαγή» των κλικ των εκδοτών.

Συμπέρασμα: Η Google «σφάζει» κλικ – Έρχεται μεγάλη σύγκρουση με εκδότες

Η ενημέρωση Δεκεμβρίου 2025 φέρνει καταστροφικές απώλειες για εκδότες και affiliate ιστοσελίδες, ιδίως εν μέσω εορτών. Η Google φαίνεται να βάζει «φρένο» στην επισκεψιμότητα των τρίτων, στρέφοντας τα πάντα στα δικά της προϊόντα. Οι εκδότες είναι έτοιμοι να ξεσηκωθούν – η σύγκρουση με την Google είναι προ των πυλών.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments