Πολιτισμός

Christopher Nolan: Η Οδύσσεια του IMAX – Πώς ο σκηνοθέτης επαναπροσδιορίζει το σινεμά με το The Odyssey

Christopher Nolan: Η Οδύσσεια του IMAX – Πώς ο σκηνοθέτης επαναπροσδιορίζει το σινεμά με το The Odyssey

Πηγή Φωτογραφίας: pttlgr / Instagram

Αποκλειστικά σε IMAX, με νέο εξοπλισμό και έμπνευση από Bowie: Η ταινία που φέρνει την πιο «κοντινή» και αθόρυβη τεχνολογία στην ιστορία του κινηματογράφου

Ο Christopher Nolan δεν είναι απλώς σκηνοθέτης – είναι μηχανικός της αφήγησης, εμμονικός με την τεχνολογία και ακούραστος υπερασπιστής της μεγάλης οθόνης. Από το Interstellar και το Dunkirk μέχρι το Oppenheimer, ο Βρετανός έχει κάνει το IMAX όχι απλώς format, αλλά φιλοσοφία. Και τώρα, με το The Odyssey – την πιο φιλόδοξη ταινία του, βασισμένη στην Οδύσσεια του Ομήρου – ο Nolan κάνει το άλμα: Για πρώτη φορά, μια ολόκληρη ταινία μεγάλου μήκους γυρίζεται αποκλειστικά με κάμερες IMAX, χρησιμοποιώντας ειδικό εξοπλισμό που δημιούργησαν από το μηδέν. Η ταινία, που ξεκίνησαν γυρίσματα τον Οκτώβριο 2025, υποσχέται να φέρει την πιο «οικεία» και αθόρυβη εμπειρία που είχε ποτέ το σινεμά – και ο διευθυντής φωτογραφίας Hoyte van Hoytema αποκάλυψε πώς έγινε εφικτό, με ένα δοκιμαστικό που θύμιζε Bowie.

Η ιστορία πίσω από αυτή την καινοτομία ξεκινά από την εμμονή του Nolan με τον ήχο. Οι παραδοσιακές IMAX κάμερες, παρότι δίνουν εικόνα «κολοσσιαία», ήταν θορυβώδεις σαν τρακτέρ – αδύνατο να γυρίσεις διάλογο χωρίς ADR. «Ήθελα να ακούσω ψίθυρο σε close-up, χωρίς να χάσω την IMAX μαγεία», λέει ο Nolan στο Empire. Η λύση; Ένα custom «IMAX blimp» – ειδικό περίβλημα που μειώνει τον θόρυβο κατά 90%, επιτρέποντας γυρίσματα σε απόσταση ενός ποδιού από τον ηθοποιό. Η δοκιμή; Van Hoytema γύρισε ένα παιδί να απαγγέλλει τους στίχους του David Bowie από το Sound and Vision. «Το είδαμε σε IMAX: Ένα τεράστιο close-up, με ψίθυρο καθαρό σαν διαμάντι. Ήταν ηλεκτριστικό – σαν να βλέπεις την ψυχή του Bowie μέσα από την οθόνη».

View this post on Instagram

A post shared by pttlgr (@pttlgr)

Αυτή η τεχνολογία δεν είναι gadget – είναι επανάσταση. Ο Nolan, που από το Dark Knight (2008) επέκτεινε σταθερά το IMAX (Interstellar με 70mm, Oppenheimer με ασπρόμαυρο 65mm), πέρασε χρόνια σε συνεργασία με Kodak και Panavision. Για το Odyssey, δημιούργησαν νέες κάμερες με λεπτό φιλμ και πλάκες πίεσης χωρίς διαρροές φωτός – κόστος; Πάνω από 3 εκατομμύρια δολάρια σε φιλμ μόνο. «Το IMAX δεν είναι απλώς μεγαλύτερη οθόνη – είναι βύθιση», λέει ο σκηνοθέτης. «Με το Odyssey, φέρνουμε την Οδύσσεια τόσο κοντά, που θα νιώθεις την αλμύρα της θάλασσας».

Το καστ είναι all-star: Matt Damon ως Οδυσσέας, Tom Holland ως Τηλέμαχος, Anne Hathaway ως Πηνελόπη, Zendaya ως Κίρκη, Lupita Nyong’o ως Καλυψώ, Robert Pattinson ως Ποσειδώνας, Charlize Theron ως Αθηνά, Jon Bernthal ως Πολύφημος. Βασισμένη στην Οδύσσεια του Ομήρου, η ταινία εξερευνά θέματα εξορίας, ηρωισμού και επιστροφής – ιδανικά για Nolan, ο οποίος αγαπά τα επικά ταξίδια (Inception, Tenet). «Ο Οδυσσέας είναι ο πρώτος action hero – και η Odyssey η μήτρα όλων των μύθων μας», λέει. Γυρίσματα σε Ελλάδα (Ιθάκη, Ιταλία), με budget 250 εκατ. $ και Universal διανομή.

Αλλά πίσω από την επική αφήγηση κρύβεται η τεχνολογική επανάσταση. Ο van Hoytema: «600 χλμ. φιλμ – ρεκόρ κόστους και καινοτομίας. Το blimp system αλλάζει τα πάντα: Close-ups σε ψίθυρο, χωρίς post-production μαγεία». Για το Oppenheimer, ο Nolan είχε «πειράξει» κάμερες με Kodak για ασπρόμαυρο IMAX – τώρα, το Odyssey πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, με ήχο 100% on-set.

Η ταινία βγαίνει 17 Ιουλίου 2026 – και το Hollywood μιλάει ήδη για «Nolan’s Magnum Opus». Σε εποχή streaming, όπου το σινεμά παλεύει, ο Cruise (που θα ήταν ιδανικός Οδυσσέας) και ο Nolan θυμίζουν: Η μεγάλη οθόνη ζει από visionaries σαν αυτούς. Το Odyssey δεν είναι ταινία – είναι δήλωση: Το σινεμά επιστρέφει, μεγαλύτερο από ποτέ.

Πηγή:  Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments