Πολιτική

Λιμάνι Πειραιά: «Η σύμβαση παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε. δεν προβλέπει άδεια ναυπηγείου» – Δεν θα τροποποιηθεί

Λιμάνι Πειραιά: «Η σύμβαση παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε. δεν προβλέπει άδεια ναυπηγείου» – Δεν θα τροποποιηθεί
Λιμάνι Πειραιά: Με δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας ξεκαθάρισε ότι «η σύμβαση παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε. δεν προβλέπει άδεια ναυπηγείου» και δεν υπάρχει σχέδιο τροποποίησής της.

Με δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε ότι «η σύμβαση παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε. δεν προβλέπει άδεια ναυπηγείου» και δεν υπάρχουν σκέψεις τροποποίησής της. Συγκεκριμένα, ο κ. Πλακιωτάκης απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή του ΜέΡΑ25, Φωτεινής Μπακαδήμα αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία απορρίπτεται η προσφυγή της Περιφέρειας Αττικής κατά της ΟΛΠ Α.Ε. για τη μη κατασκευή ναυπηγείου τόνισε τα εξής:

«Για την κυβέρνηση δεν υπάρχει σκέψη τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης. Αταλάντευτη και διαχρονική θέση μας είναι η υποστήριξη των 450 ναυπηγοεπισκευαστικών και των 1500 υποστηρικτικών επιχειρήσεων, που συνολικά παρέχουν 20.000 μόνιμες και περίπου 7.000 ακόμη περιοδικές θέσεις εργασίας.

Στόχος μας είναι η αναβάθμιση των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, η επίλυση προβλημάτων και η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού πλοίων, κυρίως της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας , στον Πειραιά και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Υπενθυμίζω ότι η Σύμβαση Παραχώρησης, που κυρώθηκε με το Νόμο 4404/2016, όσον αφορά τη Ναυπηγοεπισκευή αποτύπωσε την από δεκαετιών υφιστάμενη κατάσταση, ότι δηλαδή ο ΟΛΠ είναι ο εκμισθωτής των Ναυπηγοεπισκευαστικών Υποδομών και δεν έχει καμία εμπλοκή ή ανάμιξη σε ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες. Οι Ναυπηγοεπισκευαστικές Δραστηριότητες ασκούνται αποκλειστικά από τις επιχειρήσεις, που είναι εγγεγραμμένες στο Εθνικό Μητρώο Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων του Νόμου 3551/2007. Με απλά λόγια, με τη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016, παραχωρήθηκε στον ΟΛΠ η άσκηση και εκμετάλλευση συγκεκριμένων υπηρεσιών στο Λιμάνι του Πειραιά.

Η Ναυπηγοεπισκευαστική Δραστηριότητα δεν συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων, που παραχώρησε το Ελληνικό Κράτος στον ΟΛΠ. Επομένως σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ο ΟΛΠ δεν έχει δικαίωμα να ιδρύσει Ναυπηγείο, ούτε και να εμπλακεί με οποιοδήποτε τρόπο (ούτε ως διαμεσολαβητής) σε ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες. Γνωρίζοντας όλα αυτά, η κυβέρνηση δεν ενέκρινε την ίδρυση ναυπηγείου στο Μaster Plan του ΟΛΠ.

Να διευκρινίσω, με την ευκαιρία, ότι το ΣτΕ με την 766/2020 απόφασή του, δεν έδωσε την δυνατότητα στον ΟΛΠ να ιδρύσει ναυπηγείο. Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο απεφάνθη, ότι επιτρέπεται η ίδρυση μεταποιητικών δραστηριοτήτων υψηλής όχλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Δεδομένου ότι η απορριπτική απόφαση της Περιφέρειας Αττικής στο αίτημα του ΟΛΠ για την ίδρυση ναυπηγείου, βασιζόταν στην απαγόρευση ίδρυσης ναυπηγείου υψηλής όχλησης στην Αττική, το ΣτΕ ανέπεμψε το ζήτημα στην Περιφέρεια Αττικής για νέα κρίση.

Εμάς μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής. Στις υποχρεωτικές επενδύσεις της ΟΛΠ Α.Ε. προβλέπεται ότι στη Ζώνη θα επενδυθούν συνολικά 55 εκατ. Ευρώ., συμπεριλαμβανομένων και των πλωτών δεξαμενών. Ως τώρα έχουν επενδυθεί τα 31 εκατ. ευρώ και εκκρεμούν να επενδυθούν άλλα 24 εκατ. ευρώ. Αυτός είναι ο στόχος μας για να επιλυθούν τα προβλήματα και να προσεγγίσουμε τα Ελληνόκτητα πλοία να επιστρέψουν στη Ζώνη», κατέληξε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments