Διεθνή

Brexit: Ουρές χιλιομέτρων με φορτηγά στα σύνορα – Το «no deal» φέρνει έμφραγμα στις μεταφορές αγαθών

Brexit: Ουρές χιλιομέτρων με φορτηγά στα σύνορα – Το «no deal» φέρνει έμφραγμα στις μεταφορές αγαθών
Brexit: Εν μέσω διαπραγματεύσεων που από ότι όλα δείχνουν δεν θα καταλήξουν σε συμφωνία, τα φορτηγά στο πέρασμα Ντόβερ - Καλαί, σχηματίζουν χιλιόμετρα. Εικόνα από το μέλλον σε περίπτωση «no deal».

Εικόνα από το μέλλον είναι οι φωτογραφίες που έρχονται από το πέρασμα Ντόβερ – Καλαί. Και όχι του μακρινού μέλλον. Στις 31 Δεκεμβρίου Ευρώπη και Βρετανία χωρίζουν οριστικά, και αν δεν καταφέρουν να καταλήξουν σε «εμπορική» συμφωνία, τα φορτηγά που μεταφέρουν προϊόντα θα σχηματίσουν ουρές ακόμα μεγαλύτερες. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται αλλά μάλλον δεν υπάρχει πλέον ελπίδα συμφωνίας και το κυκλοφοριακό έμφραγμα βρίσκεται προ των πυλών.

Όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, έως και 7.000 φορτηγά μπορεί να καθυστερούν να προσεγγίσουν Ντόβερ, από τις αρχές του έτους εξαιτίας των νέων τελωνειακών διαδικασιών που θα επιβληθούν στην συντομότερη και πιο δημοφιλή εμπορική διαδρομή προς την ηπειρωτική Ευρώπη.

Η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ήδη προκαλέσει ανησυχία ότι θα μπορούσε να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα όταν η εμπορική σχέση της Βρετανίας με την ΕΕ αλλάξει στα τέλη του τρέχοντος έτους με επιπλέον γραφειοκρατία καθώς μετά την 1η Ιανουαρίου, οποιοσδήποτε ταξιδεύει από το Ηνωμένο Βασίλειο στη Γαλλία θα αντιμετωπίσει αυστηρότερους ελέγχους και σφραγίδες στα διαβατήριά του.

Lorries queue on the M20 motorway to enter the Eurotunnel terminal in Folkestone, Britain, December 18, 2020. REUTERS/Peter Cziborra

Πλοία και φορτηγά ακινητοποιημένα

Τεράστιες ουρές χιλιομέτρων σχηματίστηκαν από εμπορικά φορτηγά που παρέμειναν ακινητοποιημένα επί ώρες στο Ντόβερ ενώ σημειώθηκαν καθυστερήσεις τουλάχιστον έως και δυόμισι ωρών στα πλοία μεταξύ Ντόβερ και Καλαί λόγω της συγκεκριμένης συμφόρησης.

Το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι σε συνθήκες συμφόρησης από τον Νοέμβριο, αναγκάζοντας τους εισαγωγείς να εκτρέψουν αποστολές σε εναλλακτικές αποβάθρες και να αυξήσουν το κόστος.

Ο αριθμός των 7.000 φορτηγών αφορά το χειρότερο δυνατό σενάριο αλλά οι εικόνες των φορτηγών που συσσωρεύονται ήδη αυτές τις μέρες στους αυτοκινητόδρομους καθώς προσπαθούν να προσεγγίσουν το Ντόβερ δεν προκαλούν και μεγάλη αισιοδοξία.

Ειδικοί σε θέματα logistics και φορείς των εμπορικών λιμανιών εκτιμούν πως ότι τρεις παράγοντες- η πανδημία COVID-19, η χριστουγεννιάτικη ζήτηση και το Brexit- έχουν συμβάλλει στην δημιουργία μιας κατάστασης απίστευτης συμφόρησης σε ορισμένα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τα «αστεία» του βρετανικού τύπου

Τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης σχολιάζουν ότι οι λάτρεις των gadget μπορεί να περιμένουν να πάρουν τα χριστουγεννιάτικα δώρα τους μέχρι το Πάσχα, καθώς στο Ντόβερ είναι 2.000 περισσότερα φορτηγά από τον συνηθισμένο αριθμό των 9.000 φορτηγών που περνάει μεταξύ Βρετανίας και Ευρώπης καθημερινά, μεταφέροντας σχεδόν το 20% όλων των αγαθών που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αναμενόμενη η κυκλοφοριακή συμφόρηση

Σύμφωνα με την DW, ο CEO του λιμανιού του Ντόβερ, Doug Bannister, αναφέρει χαρακτηριστικά στο πρακτορείο «Reuters» ότι το λιμάνι έχει εκπονήσει σχέδιο που προβλέπει την άμεσα διαχείριση της κατάστασης, καθώς ήταν αναμενόμενη η κυκλοφοριακή συμφόρηση προς τα τέλη του έτους.

Παρόμοια αισιοδοξία εκφράζει από την άλλη πλευρά του καναλιού, στο Calais της Γαλλίας, ο επικεφαλής του λιμένα Jean-Marc Puissesseau : «Το Brexit δεν είναι συνώνυμο με το χάος. Εάν οι τελωνειακές διαδικασίες γίνονται όπως πρέπει, δεν βλέπω πρόβλημα» είπε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments