Nέα της αγοράς

Τα brands πολυτελείας γιορτάζουν με επιτυχία το 2022

Τα brands πολυτελείας γιορτάζουν με επιτυχία το 2022

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Όμως, το άνοιγμα της Κίνας θα μπορούσε να αντισταθμίσει την ύφεση στις ΗΠΑ και την Ευρώπη

Οδεύοντας προς το 2022, η αξίας 353 δισ. ευρώ αγορά ειδών πολυτελείας είχε λόγους να γιορτάζει. Οι περιορισμοί της Covid-19 είχαν χαλαρώσει σε μεγάλο βαθμό εκτός Κίνας, οι μετοχές σε φίρμες πολυτελείας ξεπερνούσαν τις επιδόσεις της ευρύτερης αγοράς μετοχών για έκτη συνεχή χρονιά και οι αγοραστές που είχαν αποταμιεύσει λόγω των περιορισμών ήταν πρόθυμοι να ταξιδέψουν – αλλά και να στολιστούν για τα ταξίδια τους. Αυτό και έκαναν: μετά την πλήρη ανάκαμψη μέχρι το τέλος του 2021 στα τα προ-πανδημικά επίπεδα, οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας αυξήθηκαν ακόμη 15% σε σταθερή νομισματική βάση το 2022, σύμφωνα με αναλυτές της Citi και της Bain.

Αλλά ακόμη και ο εξαιρετικά ανθεκτικός τομέας των ειδών πολυτελείας δεν είναι απρόσβλητος στις οικονομικές αναταράξεις και εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, των αυξήσεων στις τιμές ενέργειας και στα επιτόκια αλλά και της απειλής της ύφεσης στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, οι φυσαλίδες στη σαμπάνια φαίνεται να ξεθυμαίνουν.

Το πόσο θα αναπτυχθεί εξαρτάται από την επιτυχία της επαναλειτουργίας της Κίνας και την ανθεκτικότητα της αγοράς των ΗΠΑ. Η απόφαση του Πεκίνου αυτή την εβδομάδα να διευκολύνει τα ταξίδια από και προς την Κίνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων κατά 6% έως 8% το επόμενο έτος, σύμφωνα με το στέλεχος της Bain, Κλόντια Ντ’Αρπίζιο, έναντι μιας παλαιότερης, πιο συντηρητικής πρόβλεψης 3% έως 5%. Ιδίως η Ιαπωνία είναι πιθανό να ωφεληθεί καθώς οι Κινέζοι αγοραστές εκμεταλλεύονται το πιεσμένο γεν, αν και η χώρα έχει πει ότι όλοι οι ταξιδιώτες από την Κίνα πρέπει να υποβάλουν αρνητικό τεστ Covid κατά την άφιξή τους ή να τεθούν σε καραντίνα για επτά ημέρες, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων στην Κίνα εκτοξεύεται στα ύψη.

Αν και οι «επίδοξοι» αγοραστές πολυτελείας μειώνουν ήδη την κατανάλωση στις ΗΠΑ, οι δαπάνες μεταξύ του πλουσιότερου 2% των παγκόσμιων καταναλωτών – οι οποίοι μαζί αντιπροσωπεύουν το 40 τοις εκατό των δαπανών πολυτελείας – είναι ακόμα ισχυρές, λένε οι κατασκευαστές και οι έμποροι λιανικής. Ο ανταγωνισμός για αυτούς τους αγοραστές θα ενταθεί το επόμενο έτος, με τα brands να επενδύουν περαιτέρω σε εκθέσεις, ταξίδια και αποκλειστικές εμπειρίες. Νωρίτερα φέτος, η Balenciaga άνοιξε ένα κατάστημα στο Παρίσι για τους κορυφαίους αγοραστές της, ενώ η Chanel σχεδιάζει να κάνει το ίδιο στην Ασία το 2023.

Προετοιμασία για αυξήσεις τιμών

Παρόλο που οι τιμές των «βασικών» τσαντών από μάρκες όπως η Chanel και η Louis Vuitton έχουν ήδη αυξηθεί κατά 20% ή περισσότερο τα τελευταία δύο χρόνια, τα brands αναμένεται να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τις τιμές σε αυτά τα είδη το επόμενο έτος — ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου tο συμπιεσμένο ευρώ έχει κάνει τα είδη πολυτελείας συγκριτικά φθηνά. Οι τιμές εκεί θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 15% το επόμενο έτος και κατά μονοψήφια ποσοστά στις ΗΠΑ και την Κίνα, λέει ο αναλυτής ειδών πολυτελείας της Citi, Τόμας Σοβέτ.

Καθώς το χάσμα τιμών μεταξύ δερμάτινων ειδών και ρολογιών και κοσμημάτων μειώνεται, οι καταναλωτές μπορεί να αναγνωρίσουν ότι αξίζει τον κόπο να μετατοπίσουν περισσότερες δαπάνες στις τελευταίες κατηγορίες, προσθέτει ο ίδιος.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments