Δίας: Ανακαλύφθηκαν 12 νέα φεγγάρια – Συνολικά 92 γύρω από τον πλανήτη γίγαντα

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay - Unsplash

Ο Γανυμήδης, που είναι μεγαλύτερος σε μέγεθος από τον πλανήτη Ερμή, είναι το μεγαλύτερο φεγγάρι στο ηλιακό σύστημα - Στα 'εξι από τα 12 νέα φεγγάρια θα δοθούν ονόματα

Δώδεκα νέα φεγγάρια ανακαλύφθηκαν σε τροχιά γύρω από τον Δία, ανεβάζοντας το σύνολο του σε 92.

Τα φεγγάρια ανακαλύφθηκαν το 2021 και το 2022, αλλά η ύπαρξή τους επιβεβαιώθηκε πρόσφατα.

Ο Σκοτ Σέπαρντ, αστρονόμος στο Ινστιτούτο Επιστήμης Carnegie στην Ουάσιγκτον, είναι ο άνθρωπος που τα εντόπισε για πρώτη φορά.

Στην μακρά λίστα των φεγγαριών του Δία βρίσκονται και οι τέσσερις δορυφόροι, ή αλλιώς τα τέσσερα φεγγάρια του Γαλιλαίου, που πήραν το όνομά τους από τον αστρονόμο Galileo Galilei, ο οποίος παρατήρησε τους δορυφόρους το 1610 και αυτοί είναι η Ιώ, η Ευρώπη, ο Γανυμήδης και η Καλλιστώ.

Ο Γανυμήδης, που είναι μεγαλύτερος σε μέγεθος από τον πλανήτη Ερμή, είναι το μεγαλύτερο φεγγάρι στο ηλιακό σύστημα.

Κανένα από τα νέα φεγγάρια του Δία δεν έχει όνομα, αλλά τους επόμενους μήνες σε καθένα ξεχωριστά θα δοθεί ένας αριθμός από το Κέντρο Μικρών Πλανητών. «Η Διεθνής Αστρονομική Ένωση επιτρέπει την ονοματοδοσία σε οποιοδήποτε φεγγάρι έχει εμβαδό μεγαλύτερο των 2,4 χιλιομέτρων. Σημαντικό να αναφερθεί είναι πως τα 6 από τα 12 φεγγάρια που ανακαλύφθηκαν είναι μεγαλύτερα των 2,4 χλμ2, επομένως θα πάρουν ονόματα», είπε ο Σέπαρντ στο CNN .

«Πιστεύέται ότι τόσο ο Ουρανός όσο και ο Ποσειδώνας έχουν επίσης μεγάλο αριθμό μικρών φεγγαριών, αλλά λόγω του ότι είναι αρκετά πιο απομακρυσμένοι, είναι ακόμα πιο δύσκολο να ανιχνευθούν τα μικρότερα φεγγάρια γύρω από αυτούς τους πλανήτες».

Δείτε βίντεο της NASA με το σκάφος Juno να πετά πάνω από το Δία και τον δορυφόρο του, Γανυμήδη:

Tα φεγγάρια των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος

Γη: 1

Άρης: 2

Ποσειδώνας: 14

Ουρανός: 27

Κρόνος: 83

Δίας: 92

Βασικά στοιχεία για τον Δία

Ο Δίας είναι ο πέμπτος πλανήτης σε σειρά από τον ήλιο και ο μεγαλύτερος στο ηλιακό μας σύστημα.

Είναι μια τεράστια μπάλα αερίου που αποτελείται κυρίως από υδρογόνο και ήλιο, με μερικά βαριά στοιχεία.

«Οι γνωστές λωρίδες και στροβιλισμοί του Δία είναι στην πραγματικότητα κρύα, θυελλώδη σύννεφα αμμωνίας και νερού, που επιπλέουν σε μια ατμόσφαιρα υδρογόνου και ηλίου», είπε η NASA.

Η εμβληματική Μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα του Δία είναι μια γιγαντιαία καταιγίδα, μεγαλύτερη από τη Γη που μαίνεται εδώ και εκατοντάδες χρόνια.

Ο πλανήτης είναι δύο φορές μεγαλύτερος από όλους τους άλλους πλανήτες μαζί και η Μεγάλη Ερυθρά Κηλίδα από μόνη της είναι αρκετά μεγάλη για να χωρέσει ολόκληρη τη Γη μέσα.

Χαρακτηριστικά:

Απόσταση από τον ήλιο: 750 εκατομμύρια km

Περίοδος τροχιάς: 12 χρόνια

Έκταση: 61,42 δισεκατομμύρια km²