Ελλάδα

Attica Group: Τα περιστατικά που εκθέτουν την εταιρεία για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη

Attica Group: Τα περιστατικά που εκθέτουν την εταιρεία για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου), Τόσες χρειάστηκαν στην Attica Group για να προχωρήσει στην πρώτη ουσιαστική κίνηση μετά την εγκληματική ενέργεια των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon

Τρεις ημέρες. Τόσες χρειάστηκαν στην Attica Group για να προχωρήσει στην πρώτη ουσιαστική κίνηση μετά την εγκληματική ενέργεια των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon που οδήγησε στον θάνατο τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη.

Τρεις ημέρες. Τόσες χρειάστηκαν στην Attica Group για να προχωρήσει στην πρώτη ουσιαστική κίνηση μετά την εγκληματική ενέργεια των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon που οδήγησε στον θάνατο τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη.

Μετά την λαϊκή κατακραυγή και την αλγεινή εντύπωση που προκάλεσαν οι πρώτες αντιδράσεις της, με την πρώτη ανακοίνωση των μόλις 29 λέξεων να ξεχωρίζει (!!!) υποχρεώθηκε να ξαναδεί τα πράγματα από διαφορετική οπτική.

Αφού αποδέχθηκε την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της, Σπύρου Πασχάλη, ζήτησε την αυτονόητη συγγνώμη, να πει ένα λόγο παρηγοριάς για την οικογένεια του νεκρού και να υποσχεθεί ότι θα της παράξει κάθε στήριξη.

Ωστόσο, η εταιρεία που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες είναι βαθύτατα εκτεθειμένη. Όσο και αν διατείνεται πως λειτουργεί εδώ και χρόνια στη βάση των απαιτήσεων της νομοθεσίας, εντούτοις στην προκειμένη περίπτωση… πιάστηκε τραγικά αδιάβαστη.

Η Attica Group έχει την αντικειμενική ευθύνη για το αποτρόπαιο γεγονός. Προκύπτει αβίαστα από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν ότι το πλήρωμα δεν λειτούργησε με επιμέλεια και με βάση την κείμενη νομοθεσία για τους όρους επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών κατά την διάρκεια αναχώρησης.

Δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες

Το έλλειμμα αυτό το αναγνωρίζει και η διοίκηση της Attica καθώς στην δεύτερη πιο αναλυτική ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες σημειώνει ότι «θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι παράλληλα με την έρευνα των Αρχών, προκειμένου να διακριβωθούν στο ακέραιο οι συνθήκες της τραγωδίας διερευνώνται εσωτερικά οι λόγοι που δεν τηρήθηκαν οι σαφείς, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες οφείλουν να εφαρμόζονται αυστηρά από τα πληρώματα όλων των πλοίων μας».

Ενώ σε ένα κείμενο ερωτοαπαντήσεων για το τραγικό συμβάν σημειώνει ότι «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».

Αν όλα τηρούνταν σύμφωνα με την νομοθεσία, οι άνδρες του λιμενικού θα έπρεπε να ήταν παρόντες στην αναχώρηση του πλοίου, ο καταπέλτης να είχε κλείσει πριν το πλοίο ξεκινήσει, και βέβαια δεν θα υπήρχε λόγος να συμβεί το τραγικό γεγονός.

Η εγκληματική συμπεριφορά των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon της Attica, οι οποίοι απώθησαν των Αντώνη Καρυώτη 36 χρονών για να μην επιβιβασθεί στο πλοίο την ώρα του απόπλου, -ενώ θα μπορούσαν να τον κρατήσουν πάνω στον καταπέλτη, να ζητήσουν να σταματήσει το πλοίο και να τον παραδώσουν στο λιμενικό- προκάλεσε τον αποτροπιασμό της κοινής γνώμης αλλά και πολλά ερωτηματικά για το πως λειτουργεί στην καθημερινή πρακτική το σύστημα επιβίβασης-αποβίβασης των επιβατών στα ακτοπλοϊκά πλοία, στα ελληνικά λιμάνια.

«Άνθρωπος στη θάλασσα»

Πέρα όμως από τα παραπάνω, ακόμη και από την στιγμή που ο άνθρωπος βρέθηκε στη θάλασσα θα έπρεπε να γίνουν άμεσες ενέργειες για την διάσωση του με την ρίψη σωστικών μέσων ενώ το λιμενικό θα έπρεπε να επιβάλλει απαγόρευση απόπλου κάτι που δεν το έκανε.

Πάντως το χθεσινό περιστατικό δεν είναι το μοναδικό στα 34 χρόνια λειτουργίας της Attica Group. Η εταιρεία έχει ένα ακόμη σημαντικό περιστατικό, και συγκεκριμένα το 1999 όταν πλοίο της Superfast, θυγατρικής του ομίλου πήρε φωτιά από ένα συνδυασμό σπινθήρα ψυγείου φορτηγού και από τα γκαζάκια που είχαν ανάψει μέσα στο όχημα παράτυποι μετανάστες για να ζεσταθούν, με αποτέλεσμα να καούν 14 μετανάστες.

Από τον Παναγόπουλο στη συγχώνευση με την ΑΝΕΚ

Η Attica Group αρχιζε να χαράζει τη ρότα της στην ελληνική και ευρωπαϊκή ακτοπλοΐα το 1992 ως μετεξέλιξη των Επιχειρήσεων Αττικής όταν ο Περικλής Παναγόπουλος αγόρασε την εισηγμένη αυτή εταιρεία.

  • Το 1993 γίνεται παραγγελία ναυπήγησης των δύο πρώτων Superfast, (Superfast I και Superfast II) στη Γερμανία.
  • Τον Αύγουστο του 1999 γίνεται ένα ακόμη βήμα με την συμφωνία αγοράς της εταιρείας Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε.
  • Στη συνέχεια γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη με επέκταση γραμμών στο εσωτερικό και εξωτερικό και ναυπήγηση νέων πλοίων.
  • Τον Οκτώβριο του 2007 ολοκληρώνεται η εξαγορά του Ομίλου Attica από την MIG.
  • Το Ιούνιο του 2016 η Attica Group, σε συνεργασία με την «BMCE Bank Of Africa Group» («BMCE») του Μαρόκου, ανακοινώνουν την ίδρυση της “AFRICA MOROCCO LINKS” – “AML” για την δρομολόγηση πλοίων μεταξύ του Μαρόκου και της ηπειρωτικής Ευρώπης. Η Attica Group συμμετέχει στη νέα εταιρία με ποσοστό 49%, ενώ 51% ελέγχεται από Μαροκινούς μετόχους, με κύριο μέτοχο την BMCE.
  • Τον Μάιο του 2018 εξαγόρασε την Hellenic Seaways.
  • Σήμερα ο Όμιλος Attica Group στο πλαίσιο μετοχικής αναδιάρθρωσης της MIG, ελέγχεται σε ποσοστό 94,66% από την STRIX HOLDINGS L.P, συγγενή εταιρεία της Τράπεζας Πειραιώς.
  • Η Attica group ελέγχει ένα στόλο (με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways») με 33 πλοία, από τα οποία τα είκοσι είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα δώδεκα είναι ταχύπλοα και ένα πλοίο είναι φορτηγό – οχηματαγωγό. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων που είναι με μακροχρόνιαγυμνή ναύλωση. Όλα τα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, εκτός από ένα που είναι εγγεγραμμένο στο κυπριακό νηολόγιο.

Η επόμενη ημέρα

Τον τελευταίο χρόνο, ο όμιλος βρίσκεται σε πορεία συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ. Πριν ένα μήνα λάμβανε το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ δημιουργώντας τον δεύτερο μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό όμιλο στον κόσμο στη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών με το στόλο της.

H εταιρεία καλείται τώρα να αλλάξει πολλά πράγματα, υλοποιώντας ένα ισχυρό «shake out» όπως λένε άνθρωποι της αγοράς.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αυστηροποιηθούν οι διαδικασίες πρόσληψης πληρωμάτων, αναζητώντας ακόμη και στη διεθνή αγορά τους πιο επαγγελματίες, θα επανεξετασθούν όλα τα πρωτόκολλα ελέγχων σε όλα τα επίπεδα, θα αλλάξει όλη η εσωτερική λειτουργία της εταιρεία επενδύοντας τα αναγκαία κεφάλαια, έτσι ώστε να συνεχίσει μια νέα επιχειρηματική ρότα ως μια από τος μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες στην Ευρώπη, τέταρτη σε τονάζ πλοίων.

Άμεσα θα προχωρήσει και η αναδιάρθρωση δρομολογίων, με το Blue Horizon να αποχωρεί από τη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο. Το πλοίο θα το αντικαταστήσει το «Ελυρος» μαζί με το «Κρήτη ΙΙ» ενώ στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά θα δρομολογηθούν τα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Blue Galaxy».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments