Nέα της αγοράς

Τo ένα τέταρτο των αφίξεων των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2022 αφορούσε διακοπές «all inclusive»

Τo ένα τέταρτο των αφίξεων των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2022 αφορούσε διακοπές «all inclusive»

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay, Τo ένα τέταρτο των συνολικών αφίξεων των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2022 αφορούσε διακοπές «all inclusive», με το μερίδιο των εισπράξεων να είναι μεγαλύτερο, φτάνοντας το 30% επί του συνόλου.

Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 στη χώρα μας καταγράφηκαν 7 εκατ. αφίξεις για «all inclusive» διακοπές στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα»

Τo ένα τέταρτο των συνολικών αφίξεων των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2022 αφορούσε διακοπές «all inclusive», με το μερίδιο των εισπράξεων να είναι μεγαλύτερο, φτάνοντας το 30% επί του συνόλου. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Η αγορά all inclusive στα ταξίδια για «Ήλιο και Θάλασσα» | Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία».

Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 στη χώρα μας καταγράφηκαν 7 εκατ. αφίξεις για «all inclusive» διακοπές στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα» (Η&Θ) επί του συνόλου των 27,8 εκατ. και 61,2 εκατ. διανυκτερεύσεις, στο 28% επί του συνόλου των 216,9 εκατομμυρίων. Σε επίπεδο εισπράξεων, από τα 9,2 δισ. ευρώ που υπολογίζονται ως συνολική δαπάνη συμπεριλαμβάνοντας όλα τα έξοδα του τουρίστα -δηλαδή τόσο αυτά που δαπανώνται εντός της χώρας για διαμονή, εστίαση κλπ., όσο και αυτά που δαπανώνται εκτός για την προμήθεια tour operator, αεροπορικό εισιτήριο κλπ.- στην Ελλάδα εκτιμάται ότι παραμένουν τα 5,5 δισ. ευρώ, 30% επί των συνολικών εισπράξεων από τον εισερχόμενο τουρισμό (17,6 δισ.).

Τα στοιχεία, που αναδεικνύουν τελικά και τη σημασία των διακοπών «all inclusive» για τον ελληνικό τουρισμό, προέρχονται από την τελευταία μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, με δεδομένα από την IPK International, εταιρεία με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών. Οι τρεις χώρες αποτελούν και τους τρεις δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως για το προϊόν Η&Θ. Ως πακέτα «all inclusive» ορίζονται τα πακέτα που περιλαμβάνουν στην τιμή τη διαμονή, το φαγητό και τα ποτά και συνήθως κάποιες πρόσθετες δραστηριότητες στις διακοπές.

Η εξέλιξη του «all inclusive»

Στην Ελλάδα, το 2022 και ειδικά στο προϊόν Η&Θ, οι αφίξεις των 7 εκατ. για διακοπές «all inclusive» ανέκαμψαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, προ πανδημίας, με οριακή μείωση 1%, έχοντας παρουσιάσει πάντως σημαντική αύξηση έναντι των 5,4 εκατ. του 2015. Από την άλλη πλευρά, αύξηση κατά 8% έναντι του 2019, με 8,1 εκατ. σημειώνουν οι αφίξεις στο προϊόν Η&Θ χωρίς «all inclusive» στη χώρα μας.

Και στις τρεις συγκρινόμενες αγορές, Ισπανία, Τουρκία και Ελλάδα, προ πανδημίας, μεταξύ 2015 και 2019, συνολικά οι αφίξεις για διακοπές για Η&Θ, είτε με είτε χωρίς «all inclusive», παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε ποσοστό μεταξύ 25% και 35% περίπου. Μεταξύ 2019 και 2022, οι αφίξεις για διακοπές για Η&Θ παρουσίασαν αύξηση 3% σε Ελλάδα και Ισπανία και μείωση 7% στην Τουρκία, ενώ οι αφίξεις «all inclusive» παρουσίασαν οριακή μείωση κατά 1% στην Ελλάδα και κατά 9% στην Τουρκία, αλλά δεν μεταβλήθηκαν στην Ισπανία. Ειδικά για το προϊόν «all inclusive» είναι εντυπωσιακά σταθερό το μερίδιο επί του συνόλου διαχρονικά από το 2015 έως το 2022 και στις τρεις αγορές: στην Ελλάδα από το 48% επί του συνόλου των αφίξεων για Η&Θ το 2015 στο 47% το 2022, στην Ισπανία σταθερά στο 40% και στην Τουρκία, με σαφώς μεγαλύτερη προτίμηση των επισκεπτών στο 60% το 2022 από 59% το 2015.

Υψηλή δαπάνη

Όπως προκύπτει από τη μελέτη και αντίθετα με την εδραιωμένη πεποίθηση ότι πρόκειται για διακοπές χαμηλής δαπάνης, οι τουρίστες για Η&Θ που επιλέγουν το σύστημα «all inclusive» παρουσιάζουν υψηλότερη δαπάνη σε σχέση με τους μεμονωμένους, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία και Τουρκία).

Ενδεικτικά για το 2022, στην Ελλάδα η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (ΜΚΔ) στο προϊόν Η&Θ «all inclusive»είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη ΜΚΔ χωρίς «all inclusive», κατά 13%, ενώ στην Ισπανία και την Τουρκία κατά 22% και 7% αντίστοιχα. Επιπλέον, η χώρα μας παρουσιάζει μεγαλύτερη ΜΚΔ σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες Ισπανία και Τουρκία στο προϊόν Η&Θ σε όλα τα υπό μελέτη έτη, 2015, 2019 και 2022, είτε πρόκειται για «all inclusive» είτε χωρίς.

Σημειώνεται ότι οι δαπάνες αναφέρονται στη συνολική δαπάνη των τουριστών και όχι μόνο στα ποσά που δαπανούν εντός της χώρας, που είναι αυτά που καταγράφονται στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ. Δηλαδή, εκτός από τη δαπάνη που κάνει ο τουρίστας στην Ελλάδα (και που είναι το μέγεθος που καταγράφει η Έρευνα Συνόρων), περιλαμβάνουν και τις δαπάνες των τουριστών για τη μετάβασή τους, καθώς και άλλες δαπάνες (πχ προμήθειες tour operators) που τυχόν πραγματοποίησαν εκτός Ελλάδας για το ταξίδι τους. 

Υψηλή δαπάνη

Όπως προκύπτει από τη μελέτη και αντίθετα με την εδραιωμένη πεποίθηση ότι πρόκειται για διακοπές χαμηλής δαπάνης, οι τουρίστες για Η&Θ που επιλέγουν το σύστημα «all inclusive» παρουσιάζουν υψηλότερη δαπάνη σε σχέση με τους μεμονωμένους, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία και Τουρκία).

Ενδεικτικά για το 2022, στην Ελλάδα η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (ΜΚΔ) στο προϊόν Η&Θ «all inclusive»είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη ΜΚΔ χωρίς «all inclusive», κατά 13%, ενώ στην Ισπανία και την Τουρκία κατά 22% και 7% αντίστοιχα. Επιπλέον, η χώρα μας παρουσιάζει μεγαλύτερη ΜΚΔ σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες Ισπανία και Τουρκία στο προϊόν Η&Θ σε όλα τα υπό μελέτη έτη, 2015, 2019 και 2022, είτε πρόκειται για «all inclusive» είτε χωρίς.

Σημειώνεται ότι οι δαπάνες αναφέρονται στη συνολική δαπάνη των τουριστών και όχι μόνο στα ποσά που δαπανούν εντός της χώρας, που είναι αυτά που καταγράφονται στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ. Δηλαδή, εκτός από τη δαπάνη που κάνει ο τουρίστας στην Ελλάδα (και που είναι το μέγεθος που καταγράφει η Έρευνα Συνόρων), περιλαμβάνουν και τις δαπάνες των τουριστών για τη μετάβασή τους, καθώς και άλλες δαπάνες (πχ προμήθειες tour operators) που τυχόν πραγματοποίησαν εκτός Ελλάδας για το ταξίδι τους. 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments