Nέα της αγοράς

«Επιστρατεύονται» και drones για να αλλάξουν την εικόνα των ΕΛΤΑ

«Επιστρατεύονται» και drones για να αλλάξουν την εικόνα των ΕΛΤΑ

Πηγή Φωτογραφίας: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας συνταξιούχων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Πέμπτη 11 Μαΐου 2023. (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Σε πλήρη εξέλιξη η αναδιάρθρωση του οργανισμού. Break Even από το 2024. Εκλεισαν 143 καταστήματα. Τι αλλάζει στα δίκτυα διανομής και διαλογής. Αναξιοποίητη η ακίνητη περιουσία των 200 εκατ. ευρώ.

Στο τέλος του 2024, τα ΕΛΤΑ θα μπορέσουν να εμφανίσουν ισοσκελισμένο ισολογισμό, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση της εταιρείας. Αιχμή της αναδιάρθρωσης της αρχαιότερης εταιρείας του ευρύτερου δημόσιου τομέα που μετρά 200 χρόνια ζωής, είναι το νέο επιχειρηματικό πλάνο που τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούλιο του 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2024.

Ένα πλάνο που εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, στην αναβάθμιση των συστημάτων, στην αυτοματοποίηση των κέντρων διαλογής και κυρίως στην παροχή καλύτερων και περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες όπως γράφει ο Βασίλης Κώτσης.

Έχουν προηγηθεί τρεις πρωτοβουλίες με στόχο την εξοικονόμηση του κόστους του ομίλου. Πρώτα ολοκληρώθηκε η εθελουσία έξοδος 2.000 εργαζομένων, ακολούθησε η διακοπή της ζημιογόνας δραστηριότητας στην εμπορία ρεύματος και το κλείσιμο 143 καταστημάτων που διαχρονικά εμφάνιζαν ισχνά έσοδα και υψηλά έξοδα.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ κ. Γρηγόρης Σκλήκας, η εθελουσία κόστισε 140 εκατ ευρώ και είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το προσωπικό στα 5.500 άτομα μαζί με τους εργολαβικούς και τους εποχικούς υπαλλήλους. Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, «ο σημερινός αριθμός των εργαζομένων είναι υπερπληθείς αλλά όχι περιττός και η διοίκηση θα προσπαθήσει να μετατρέψει σε πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού την επάρκεια σε ανθρώπινους πόρους».

Για τα καταστήματα που έκλεισαν ο κ. Σκλήκας επισήμανε πως κάποια είχαν ετήσια έσοδα 5.000 ευρώ και έξοδα 70.000 ευρώ. Σήμερα το δίκτυο των ΕΛΤΑ αριθμεί 1.000 σημεία εξυπηρέτησης.

Το 2022 θα είναι χρονιά με μεγάλες ζημιές καθώς ο ισολογισμός έχει επηρεαστεί από το κόστος της εθελουσίας, από το κόστος της αποκατάστασης της κυβερνοεπίθεσης που είχε δεχτεί η εταιρεία αλλά και από το υψηλό ενεργειακό κόστος που χαρακτήρισε την περσινή χρήση.

Τα λάθη του παρελθόντος και η επανεκκίνηση

Η εταιρεία όταν απελευθερώθηκε η ταχυδρομική αγορά δεν «προστατεύθηκε» με κινήσεις εκσυγχρονισμού και αλλαγής μοντέλου δουλειάς με έμφαση στις ταχυμεταφορές για αυτό και έχανε διαρκώς μερίδια αγοράς. Πλέον χρειάζεται άλματα για να ανέβει στο «τρένο» της τεχνολογίας όπως οι ιδιώτες ανταγωνιστές της αφού οι τελευταίες σοβαρές επενδύσεις χρονολογούνται από το 1993. «Τώρα με τα ψηφιακά εργαλεία μπορούμε και μετράμε αποδοτικότητες. Και όπου μπορείς και μετράς έχει και τη δυνατότητα να κάνεις και βελτιώσεις», επισήμανε ο κ. Σκλήκας

Στον σχεδιασμό του πλάνου αναδιοργάνωσης προβλέπεται η ενίσχυση της υπηρεσίας αγροτικής διανομής, με σκοπό την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών σε κάθε γωνιά της χώρας. Παράλληλα, η εταιρεία εφοδίασε τους ταχυδρόμους της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό. Να φέρνουν, με λίγα λόγια, μία σειρά από σύγχρονες υπηρεσίες στην πόρτα των πελατών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους.

Διευρυμένο ωράριο σε έξι κεντρικά καταστήματα

Ταυτόχρονα, αναβαθμίστηκε η λειτουργία έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση.

Σε επόμενη φάση, εντός του 2024, στόχος των ΕΛΤΑ είναι να επεκτείνουν την παρουσία τους πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».

Σύμφωνα με τη διοίκηση, μεταξύ των καινοτομιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς, συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύθηκε η επένδυση σε ρομποτικά συστήματα διαλογής.

«Επιστρατεύονται» και drones για να αλλάξουν την εικόνα των ΕΛΤΑ

Επίσης, έχει συναφθεί στρατηγική συμμαχία με την πρώτη αεροπορική εταιρεία cargo drone παγκοσμίως, την Dronamics, με την οποία εξετάζεται από κοινού η δυνατότητα αξιοποίησης cargo drone (απομακρυσμένα χειριζόμενων μικρών αεροπλάνων) για μεταφορά αλληλογραφίας και δεμάτων -με βάρη περί τα 350 κιλά-, σε περιοχές απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες από συμβατικές αεροπορικές μεταφορές.

Μια άλλη προτεραιότητα της διοίκησης είναι και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού. Η αγοραία αξία της πριν από …20 χρόνια ήταν στα 200 εκατ. ευρώ: 100 εκατ. τα οικόπεδα και 100 εκατ τα κτίρια. «Υπάρχουν κτίρια σε κεντρικές πλατείες μεγάλων πόλεων όπου στο ισόγειο λειτουργεί το κατάστημα και οι επάνω όροφοι που σε πολλές περιπτώσεις προσεγγίζουν τους οκτώ να είναι άδειοι», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σκλήκας.

Η εταιρεία αυτή την περίοδο έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την πλήρωση τεσσάρων γενικών διευθύνσεων και ήδη αξιολογούνται οι ενδιαφερόμενοι. Ειδικότερα, αναζητεί γενικό διευθυντή εσωτερικών λειτουργειών, γενικό διευθυντή ΙΤ, οικονομικό διευθυντή και εμπορικό διευθυντή. Θέσεις απαραίτητες για να ολοκληρωθεί με επιτυχία ο εταιρικός μετασχηματισμός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments