Πολιτική

Κώστας Καραμανλής για Τέμπη: Είμαι ο πρώτος που θέλω να χυθεί φως

Κώστας Καραμανλής για Τέμπη: Είμαι ο πρώτος που θέλω να χυθεί φως

Πηγή Φωτογραφίας: [365264] ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ "717" ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΡΟΜΑΧΩΝΑ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Ο ίδιος απάντησε και στην κριτική που του ασκεί η αντιπολίτευση για απόπειρα διαγραφής ευθυνών

Παρέμβαση στη συζήτηση που διεξάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής για τις δύο προτάσεις που έχουν καταθέσει ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να διεξαχθεί προανακριτική εξέταση για το δυστύχημα των Τεμπών και την σύμβαση 717 πραγματοποίησε ο κ. Κώστας Ax. Καραμανλής.

«Οφείλουμε όλοι μας και πρώτος εγώ να αναζητήσουμε την αλήθεια και όχι την πολιτική εκμετάλλευση» ανέφερε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για να προσθέσει σε άλλο σημείο ότι «πολλοί υποστήριξαν ότι η παραίτησή μου ήταν προσχηματική. Από την πρώτη στιγμή ανέλαβα τις αντικειμενικές πολιτικές ευθύνες που μου αναλογούν από ένα τραγικό δυστύχημα που έγινε στον τομέα της δικής μου πολιτικής ευθύνης. Παραιτήθηκα. Αυτό σημαίνει ανάληψη πολιτικής ευθύνης».

Ο ίδιος απάντησε και στην κριτική που του ασκεί η αντιπολίτευση για απόπειρα διαγραφής ευθυνών λέγοντας ότι «η νίκη της ΝΔ όπως και η δική μου επανεκλογή δεν διαγράφει καμία ευθύνη. Κανείς δεν υποστήριξε κάτι τέτοιο. Ούτε εγώ. Όμως το εκλογικό αποτέλεσμα είναι ήττα της τοξικότητας και χυδαιότητας».

Απευθυνόμενος δε προσωπικά στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη που τον κατηγόρησε νωρίτερα ότι έκρυψε στο συρτάρι του το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας προκειμένου να αποφύγει τον δικαστικό έλεγχο για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και την σύμβαση 717 είπε πως «το πόρισμα μου κοινοποιήθηκε. Παραλήπτης του πορίσματος ήταν ο εισαγγελέας. Πως θα μπορούσα να το αποκρύψω; Μοναδικός αποδέκτης του πορίσματος ήταν ο εισαγγελέας. Η δικαιοσύνη μελετώντας το πόρισμα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις τέλεσης απιστίας».

Βρέθηκα στον τόπο του δυστυχήματος από την πρώτη στιγμή

«Βρέθηκα στον τόπο του δυστυχήματος από την πρώτη στιγμή. Αμέσως συνέταξα την παραίτησή μου. Αυτό μου υπαγόρευσε η ηθική και οι αρχές μου. Δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή να κρυφτώ πίσω από ευθύνες άλλων και να ζητήσω παραιτήσεις υφισταμένων μου. Ανέλαβα την αντικειμενική πολιτική ευθύνη όχι μόνο την δική μου αλλά και όλων των προκατόχων μου για τις διαχρονικές παθογένειες των προηγούμενων ετών. Η παραίτηση μου όμως είχε μια ακόμα πτυχή, να μην μείνει ίχνος σκιάς.

Αν έμενα υπουργός η παραμονή μου θα μπορούσε να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι θα μπορούσα να επηρεάσω την διαλεύκανση της υπόθεσης. Είμαι ο πρώτος που θέλω να χυθεί άπλετο φως. Δυστυχώς κάποιοι επιλέγουν την χυδαία εκμετάλλευση της τραγωδίας. Στόχος τους δεν είναι η αλήθεια» είπε σε άλλο σημείο ο κ. Καραμανλής. Ο ίδιος αναφέρθηκε στα «ψέματα» που έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα από την αντιπολίτευση λέγοντας «από το σκοτεινό διαδίκτυο γραφόταν ότι εγώ κουνούσα το δάχτυλο λίγες ημέρες πριν γίνει αυτή η τραγωδία.

Αυτός ο μηχανισμός έκοψε και έραψε την ομιλία μου που αναφερόταν στο τοπικό τρενάκι του Πηλίου. Μιλούσα τότε για την τήρηση των αυτονόητων κανόνων λειτουργίας εξηγώντας ότι δεν μπορεί να περάσει μια τοπική γραμμή στην ευθύνη του Δήμου. Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε να εξαιρεθεί η γραμμή από τους κανόνες ασφάλειας. Επίσης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να κατέβει υποψήφιος στην εκλογική μου περιφέρεια. Αυτά είναι τα νέα ήθη. Φθόνος. Επιθέσεις χωρίς όριο. Χτυπήματα κάτω από την ζώνη. Ψέματα. Να μετατραπεί ένα τραγικό γεγονός ως σημαία ευκαιρίας».

Ο κ. Καραμανλής παρέθεσε και το ιστορικό των συστημάτων τηλεδιοίκησης λέγοντας «Συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είχαν εγκατασταθεί από το 1985 έως το 2001 μέσω 15 συμβάσεων με συνολικό προϋπολογισμό 250 εκ. ευρώ. Δυυστυχως τα συστήματα αυτά δεν τέθηκαν συνολικά ποτέ σε λειτουργία. Έτσι μία δεκαετία αποφασίζεται η δημοπράτηση έργου για την ανάταξη και αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης.

Η υπογραφή της Σύμβασης 717 πήρε 3 χρόνια, έγινε τον Σεπτέμβριο του 2014, γεγονός που αποδεικνύει τη δυσκολία της αναβάθμισης εξοπλισμού που ήταν εξ’ αρχής ανομοιογενής και σε πολλές περιπτώσεις ήδη παρωχημένος.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments