SPOTLIGHTS

Η Microsoft μετατρέπεται από κακό παιδί σε κορυφαίο αστυνομικό στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Η Microsoft μετατρέπεται από κακό παιδί σε κορυφαίο αστυνομικό στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Πηγή Φωτογραφίας: Reuters.com

Η τεχνολογική εταιρεία συγκεντρώνει ομάδες κυνηγών παραπληροφόρησης, επιστημόνων υπολογιστών και υπαλλήλων πολιτικής σε μια προσπάθεια να εμποδίσει την τεχνητή νοημοσύνη να καταστρέψει τον παγκόσμιο εκλογικό κύκλο του 2024.

Σε μια άθλια γωνιά της μεγάλης πανεπιστημιούπολης της Microsoft σε αυτό το προάστιο του Σιάτλ, ο Χουάν Λαβίστα Φέρρες στριφογύρισε στην καρέκλα του και, με ένα άτακτο χαμόγελο, έκανε μια απλή ερώτηση: “Θέλεις να παίξεις ένα παιχνίδι;”

Ο επικεφαλής επιστήμονας δεδομένων της Microsoft – μιλώντας με φρενήρεις ρυθμούς, φαινομενικά τροφοδοτούμενος από απεριόριστα δωρεάν αναψυκτικά και εσπρέσο από την απεριποίητη κουζίνα του κτιρίου – πέρασε από το γραφείο του και πληκτρολόγησε κάτι στον υπολογιστή του. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μια εικόνα του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ εμφανίστηκε στην τεράστια οθόνη επίπεδης οθόνης του Ουρουγουανού.

“Τι νομίζετε?” ρώτησε γελώντας. «Είναι αληθινό ή ψεύτικο;»

Αυτό δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι. (Η φωτογραφία του Trump είναι πλαστό που δημιουργήθηκε από AI.) Η Lavista Ferres διαχειρίζεται επίσης το AI For Good Lab της εταιρείας σε μια ανακαινισμένη αποθήκη εδώ που έχει ακόμα τις αποβάθρες φόρτωσης που έχουν απομείνει από τότε που η Microsoft συνήθιζε να στέλνει δισκέτες σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Παράλληλα με τις προσπάθειες χρήσης τεχνητής νοημοσύνης για την εύρεση νέων θεραπειών για τον καρκίνο και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η μικρή ομάδα μηχανικών του έχει μια άλλη δουλειά: να βρει πώς να ανιχνεύει βαθιά ψεύτικα βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη, ηχητικά κλιπ και εικόνες που βομβαρδίζουν εκλογές σε όλο τον κόσμο. Μέχρι στιγμής, οι επιστήμονες της Lavista Ferres έχουν δημιουργήσει εργαλεία που μπορούν να ξεχωρίσουν σχεδόν όλα αυτά τα ψέματα, με βάση οποιαδήποτε υπάρχουσα διαθέσιμη τεχνολογία.

«Για την πλειονότητα των περιπτώσεων χρήσης που έχουμε δει να γίνονται viral», είπε ο Ουρουγουανός, «μπορώ να σας πω, αυτή τη στιγμή, για όλες αυτές τις περιπτώσεις χρήσης, λειτούργησε πολύ καλά». (Όταν το POLITICO πήρε μια συντομευμένη έκδοση του κουίζ του, αυτός ο δημοσιογράφος δεν μάντεψε σωστά καμία από τις φωτογραφίες.)

Αυτό το έργο έχει γίνει πιο σημαντικό φέτος, καθώς δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο κατευθύνονται ήδη στις κάλπες από το Νέο Δελχί στη Νάπολη έως το Νάσβιλ. Οι πολιτικοί ανησυχούν για μια χιονοστιβάδα παραπληροφόρησης που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη – από αντιπάλους, τόσο ξένους όσο και εγχώριους – αν και ο ουσιαστικός αντίκτυπος τέτοιων ψευδών τεχνητής νοημοσύνης στις εκλογές δεν έχει ακόμη αποδειχθεί.

Σε αυτό το τέλμα μπαίνει η Microsoft — κάποτε γνωστή ως η βαρετή παλιά φρουρά της Big Tech σε σύγκριση με νεότερα παιδιά στο μπλοκ όπως το Google, το Facebook και, πιο πρόσφατα, το TikTok. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, πλέον αναβιώνει.

Αυτή η άνοδος είναι εμφανής στην πανεπιστημιούπολη του Redmond της εταιρείας. Όταν το POLITICO επισκέφθηκε τον Απρίλιο, σειρές ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής ποιότητας γέμισαν χώρους στάθμευσης, ενώ ένας στόλος λεωφορείων με λογότυπο μετέφερε καλά αμειβόμενους μηχανικούς από το ένα κλιματιζόμενο κτίριο στο άλλο. Επίσης, στη βρύση: γήπεδα μπέιζμπολ, baristas στο σπίτι και ακόμη και ένα γήπεδο κρίκετ.

Είναι επίσης ορατό στις συμφωνίες συνεργασίας που έχει υπογράψει η Microsoft με εταιρείες όπως η OpenAI, ο κατασκευαστής του ChatGPT. Έχει συγκεντρώσει ταλέντα όπως ο Mustafa Suleyman, πρώην κορυφαίο στέλεχος AI στην Google. Η επιχείρησή της στο cloud-computing – μια θάλασσα από παγκόσμιους διακομιστές δεδομένων – εξουσιοδοτεί πληθώρα startups και υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης.

Έχει δισεκατομμύρια δολάρια για να επενδύσει σε νέες προόδους, όπως η παρακολούθηση των γενετικών τάσεων της τεχνητής νοημοσύνης και των αναδυόμενων τεχνολογιών που κάποιοι φοβούνται ότι θα χρησιμοποιηθούν για να επηρεάσουν τις εκλογές.

Τον Φεβρουάριο, η Microsoft, μαζί με περισσότερα από 20 άλλα γνωστά ονόματα, όπως η μητρική εταιρεία της Google, η Alphabet, η OpenAI και ο ιδιοκτήτης του Facebook και του Instagram, Meta, υπέγραψαν μια εθελοντική υπόσχεση, γνωστή ως Εκλογικές Συμφωνίες AI. Αυτό περιλάμβανε δεσμεύσεις να σταματήσουν οι κακοί παράγοντες να χρησιμοποιούν την τεχνολογία αυτών των εταιρειών για να βλάψουν τις εκλογές παγκοσμίως. ανίχνευση, όπου είναι δυνατόν, παραπληροφόρησης που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη· και ευαισθητοποίηση των ψηφοφόρων σχετικά με το πώς θα μπορούσε να εξαπλωθεί τέτοιο επιβλαβές υλικό.

Πολλές από αυτές τις υποχρεώσεις συνήθως εμπίπτουν σε αξιωματούχους και πολιτικούς των χωρών, όχι σε ιδιωτικές εταιρείες — ειδικά όχι σε εκείνες που βρίσκονται πίσω από μεγάλο μέρος της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται τώρα από εκείνους που επιδιώκουν να υπονομεύσουν τους δημοκρατικούς θεσμούς παγκοσμίως. Όμως, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες αυτών των τεχνολογικών κολοσσών είναι συχνά το μέσο με το οποίο η παραπληροφόρηση φτάνει στους ψηφοφόρους, απαιτείται η συνεργασία τους.

Τρεις δυτικοί υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, στους οποίους δόθηκε η ανωνυμία για να μιλήσουν με ειλικρίνεια για την προετοιμασία τους για τις επερχόμενες ψηφοφορίες, αναγνώρισαν στο POLITICO ότι αυτές οι εταιρείες ήταν σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσουν την απειλή της τεχνητής νοημοσύνης, προς το παρόν, είτε λόγω των εσωτερικών τεχνικών τους δεξιοτήτων είτε λόγω των μεγάλων οικονομικών πόρων τους.

Ωστόσο, άλλοι αμφισβητούν πόσο αποτελεσματικά τέτοιες μη δεσμευτικές δεσμεύσεις, όσο ειλικρινείς κι αν είναι, μπορούν να ωθήσουν τις εταιρείες προς την καλή συμπεριφορά. Μετά από δεκαετίες που δίνουν στις εταιρείες αυτορυθμιζόμενο περιθώριο σε οτιδήποτε, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως τον τρόπο πρόσβασης και χρήσης των δεδομένων των ανθρώπων για κέρδος, οι κυβερνήσεις στρέφονται τώρα σε σκληρούς κανόνες για να αναγκάσουν τους τεχνολογικούς γίγαντες να καθαρίσουν τις πράξεις τους.

«Πρέπει να εξετάσουμε τις εθελοντικές δεσμεύσεις από εταιρείες τεχνολογίας ως μέρος μιας διαβουλευτικής πολιτικής στρατηγικής για τη σύνταξη των κανόνων του δρόμου», δήλωσε ο Brian Chen, διευθυντής πολιτικής στο Data & Society, μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία επηρεάζει τον ευρύτερο κόσμο. «Αυτές οι ενέργειες δημιουργούν πολιτικό κεφάλαιο για τις εταιρείες τεχνολογίας που μπορούν αργότερα να αναπτυχθούν όταν έρθει η ώρα για τη χάραξη πολιτικής».

Το OG του τεχνολογικού λόμπι εξελίσσεται Η Τζίνι Μπαντάνες στάθηκε στο περιθώριο μιας αίθουσας συνεδριάσεων του Μονάχου στα μέσα Φεβρουαρίου και ανάσανε με ανακούφιση.

Η ομάδα της acy Forward, μια εσωτερική μονάδα που εργάζεται για την εκλογική ακεραιότητα και την αντιμετώπιση ξένων απειλών, το μακροχρόνιο στέλεχος τεχνολογίας είχε μόλις περάσει έξι εβδομάδες για να συγκεντρώσει τις εθελοντικές εκλογικές δεσμεύσεις AI που υπέγραψαν εταιρείες όπως η TikTok, η IBM και η Adobe.

Αυτό το έργο ξεκίνησε στις αρχές Ιανουαρίου, με ανεπίσημες συνομιλίες μεταξύ του Μπραντ Σμιθ, προέδρου της Microsoft, και των ομολόγων του στη Google και τη Meta, Κεντ Γουόκερ και Νικ Κλεγκ, αντίστοιχα. Μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου, όταν η δέσμευση δημοσιοποιήθηκε στη Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου, είχε εξελιχθεί σε οκτώ εθελοντικές δεσμεύσεις.

“Οι περισσότεροι άνθρωποι επέστρεψαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, και γι’ αυτό ήταν διασκεδαστικό να συζητάμε μαζί τους και με όλους όσους παρακολουθούσαν στο διαδίκτυο και ένιωθαν ότι κάναμε κάτι”, είπε ο Badanes αργότερα, σε μια άψυχη αίθουσα συνεδριάσεων θαμμένη βαθιά στην πανεπιστημιούπολη του Ρέντμοντ της Microsoft. «Αλλά σε αντίθεση με άλλα έργα που έχω κάνει, δεν ένιωθα ότι έγινε».

Η ομάδα της άρχισε να εντοπίζει πρώιμες απόπειρες χρήσης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης όπως τα deepfakes για να υπονομεύσει τις εκλογές το 2018. Αλλά εκείνη την εποχή, η τεχνολογία δεν ήταν ακόμη αρκετά προηγμένη για να ξεγελάσει ανυποψίαστους ψηφοφόρους. Γρήγορα προς τα τέλη του 2022, όταν το OpenAI κυκλοφόρησε το ChatGPT, και όλα άλλαξαν.

«Δεν λαμβάναμε τακτικές ερωτήσεις σχετικά με τις προκλήσεις των deepfakes, τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις εκλογές, με την κανονικότητα που αρχίσαμε να έχουμε μετά την κυκλοφορία του ChatGPT», αναγνώρισε.

Μέρος της δουλειάς της Microsoft για τη συμμόρφωση με τις πρόσφατες προεκλογικές της δεσμεύσεις περιλαμβάνει τη διασφάλιση ότι τα δικά της προϊόντα —πολλά από τα οποία περιλαμβάνουν πλέον εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης— δεν προκαλούν κακό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments