Πολιτική

Ελλάδα – Ιταλία: 23 νέα τρένα έως το 2027

Ελλάδα – Ιταλία: 23 νέα τρένα έως το 2027

Πηγή Φωτογραφίας: [377897] ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI)

Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος χθες στη συμφωνία τη χαρακτήρισε «ιδιαίτερα σημαντική»

Η προαναγγελθείσα συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι είχε συγκεκριμένα αποτελέσματα, καθώς Αθήνα και Ρώμη υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την αναβάθμιση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και ο ιταλικός κρατικός όμιλος Ferrovie dello Stato, στον οποίο ανήκει η Hellenic Train, συμφώνησαν πως η ιταλική πλευρά θα προβεί σε επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ για: α) την αγορά συνολικά 23 τρένων, οκτώ υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου και β) τη διαμόρφωση σύγχρονων αμαξοστασίων ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρηση των αμαξοστοιχιών. Οι δεσμεύσεις του ομίλου Ferrovie dello Stato θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα, αναθεωρημένη σύμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τη Hellenic Train, με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα.

Το εύλογο ερώτημα που υπάρχει είναι πότε θα δούμε στην Ελλάδα τα καινούργια τρένα. Στο μνημόνιο συνεργασίας δεν υπάρχει ρητή αναφορά, με την ελληνική πλευρά πάντως να επιθυμεί να δει τα πρώτα τρένα στις ράγες στο τέλος του 2026, ενώ οι αρχές του 2027 θεωρούνται ο πιθανότερος χρόνος παράδοσης, με αρμόδιες πηγές να τονίζουν πως «όλα θα εξαρτηθούν από τους κατασκευαστές και τους δικούς τους χρόνους παράδοσης». Σημειώνεται πάντως ότι η αναθεώρηση της σύμβασης «δουλεύεται» αρκετό καιρό, καθώς υπήρχε έγγραφη συμφωνία που είχε αποσταλεί από την ιταλική πλευρά στην προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος χθες στη συμφωνία τη χαρακτήρισε «ιδιαίτερα σημαντική», την οποία –όπως είπε– «δεν θα μπορούσαμε να επιτύχουμε χωρίς την προσωπική στήριξη της Ιταλίδας πρωθυπουργού, και την ευχαριστώ προσωπικά». Ειδικότερα σημείωσε πως πρόκειται για επανεκκίνηση της σχέσης, η οποία «δοκιμάστηκε υπό το φως της τραγωδίας των Τεμπών» και με την οποία η Ελλάδα καλείται να επενδύσει πάνω από 400 εκατ. στην αναβάθμιση του δικτύου και στην εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και η ιταλική πλευρά 360 εκατ. ευρώ για νέα τρένα και αμαξοστάσια.

Την ίδια ώρα, πάντως, η ελληνική πλευρά καλείται να «τρέξει» τα έργα για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και να εγκαταστήσει τα συστήματα ασφαλείας. Και αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι της συμφωνίας καθώς, εκτός από τις επενδύσεις της ιταλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας Ferrovie dello Stato, από την πλευρά της η Ελλάδα καλείται να επενδύσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην αναβάθμιση του δικτύου μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel», αλλά και στην εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, όπως είναι το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών ETCS, που ακόμη δεν είναι πλήρως λειτουργικό. Aν και έχει περάσει ενάμισης χρόνος από τότε που ο «Daniel» βύθισε κυριολεκτικά στον βούρκο το σιδηροδρομικό δίκτυο και έκοψε στα δύο το τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μόλις πριν από λίγες ημέρες υπογράφηκαν οι συμβάσεις με τους αναδόχους για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών έργων. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται στα 450,12 εκατ. ευρώ, ενώ ορίζοντας υλοποίησής τους είναι οι 15 μήνες, δηλαδή το καλοκαίρι του 2026, που αποτελεί και ορόσημο για το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής στο τμήμα Δομοκός – Κραννώνας, την αποκατάσταση σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο Παλαιοφάρσαλος – Κραννώνας, την αποκατάσταση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα καθώς και του τμήματος Λάρισα – Βόλος. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, εχέγγυα αξιοπιστίας για να υπογραφεί η συμφωνία αποτέλεσαν μια σειρά από έργα, κάποια εκ των οποίων, ωστόσο, «σέρνονται» εδώ και χρόνια. Πρόκειται για το έργο της υπογειοποίησης των Σεπολίων αλλά και της εγκατάστασης του συστήματος ETCS, με το οποίο φρενάρουν δύο συρμοί που βρίσκονται στην ίδια γραμμή. Το τελευταίο, για να λειτουργήσει, πρέπει να τοποθετηθεί τόσο στην υποδομή του ΟΣΕ όσο και στους συρμούς της Hellenic Train. Αυτό, ωστόσο, δεν είναι πλήρως λειτουργικό από τη στιγμή που ακόμη εκκρεμούν τα έργα αποκατάστασης του «Daniel», ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η ανάταξη του συστήματος ETCS από τη Hitachi στα τρένα της Hellenic Train (115 μονάδες).

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments