Στη γραμμή, που όπως έχει ανακοινωθεί θα είναι δωρεάν, θα μπορεί κανείς να ενημερωθεί για διαθέσιμους συμβεβλημένους γιατρούς ανά ειδικότητα και περιοχή, αλλά και να κλείσει ραντεβού, τόσο με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ, όσο και με δημόσιες μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
Ειδικότερα, η νέα τηλεφωνική υπηρεσία θα ξεκινήσει παρέχοντας τη δυνατότητα για προγραμματισμό ραντεβού με προσωπικούς γιατρούς, Κέντρα Υγείας, νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα, μέσω σύνδεσης με το πληροφοριακό σύστημα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ). Σε μεταγενέστερο στάδιο, η γραμμή θα επεκταθεί ώστε να προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία των Τοπικών Ομάδων Υγείας, των Κινητών Ομάδων Υγείας, για τα φαρμακεία που εφημερεύουν, καθώς και για τις διαδικασίες εγγραφής σε προσωπικό γιατρό. Παράλληλα, θα παρέχεται ενημέρωση για δράσεις πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως είναι οι εμβολιασμοί και οι προληπτικές εξετάσεις.
Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια φροντίδα, μέσω της γραμμής θα είναι διαθέσιμες πληροφορίες για τις εφημερίες των νοσοκομείων, τη μεταφορά ασθενών, την επίσκεψη συγγενών και τη δυνατότητα πραγματοποίησης απογευματινών χειρουργικών επεμβάσεων. Για τα φαρμακεία, θα παρέχονται πληροφορίες για ειδικά φάρμακα, για τις πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες, τις ιατρικές συστάσεις, την άυλη συνταγογράφηση, καθώς και τη δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Επιπλέον, μέσω της γραμμής θα μπορεί κανείς να βρει πληροφορίες για το ποιες ιατρικές εξετάσεις, φάρμακα, θεραπείες ή αναλώσιμα υλικά καλύπτονται από τον ΕΟΠΥΥ, καθώς και για τις διαδικασίες που απαιτούνται για την έκδοση γνωματεύσεων ή συνταγών. Το 1566 αναμένεται να εξυπηρετεί επίσης όσους έχουν απορίες σχετικά με την ασφαλιστική τους ικανότητα, όπως για το αν είναι ενεργή ή για το πώς μπορούν να την ανανεώσουν. Επιπρόσθετα, θα υποστηρίζει ασθενείς με αναπηρίες και θα προσφέρει καθοδήγηση πριν και μετά από χειρουργικές επεμβάσεις, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στα Παραπολιτικά FM “με εξειδικευμένο προσωπικό, με συστήματα ΑΙ και με ψηφιακούς βοηθούς θα μπορείς να ρωτάς το οτιδήποτε, π.χ. που να πας να κλείσεις μια εξέταση, που να βρεις έναν γιατρό σε ένα νοσοκομείο, που να πας να κάνεις μια αξονική. Ό,τι θες να μάθεις για οποιοδήποτε κέντρο υγείας, νοσοκομείο, ιδιωτική μονάδα, ιδιώτη γιατρό, προσωπικό γιατρό θα απευθύνεσαι στο “1566”.
Τέλος, μέσω του 1566 θα μπορεί ο πολίτης να υποβάλλει παράπονα ή να κάνει αναφορές και καταγγελίες, για παράδειγμα για γιατρούς ή φαρμακεία που συνεργάζονται με τον ΕΟΠΥΥ σύμφωνα με το capital.gr και τη Βίκυ Κουρλιμπίνη
Το σχόλιο σας