Nέα της αγοράς

Μασκ: Το στοίχημα με τα ρομποταξί για επιστροφή στην ανάπτυξη μετά το επεισοδιακό «διαζύγιο» με Τραμπ

Μασκ: Το στοίχημα με τα ρομποταξί για επιστροφή στην ανάπτυξη μετά το επεισοδιακό «διαζύγιο» με Τραμπ

Πηγή Φωτογραφίας: CNN, Elon Musk says his next product will be the most important Tesla has ever produced

Σύμφωνα με τον δισεκατομμυριούχο, η Tesla θα ξεκινήσει τη νέα υπηρεσία αυτόνομων αυτοκινήτων στο Ώστιν ήδη από τις 22 Ιουνίου, ως μέρος της μεγάλης επένδυσης του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση

Η Tesla ήδη πολλά να κερδίσει από την πολυαναμενόμενη κυκλοφορία του ρομποταξί της, πολύ πριν ο Έλον Μασκ αποφασίσει να καταστρέψει τη συμμαχία του με τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ— και την τιμή της μετοχής της εταιρείας. Τώρα οι επενδυτές αναζητούν μια νίκη που θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη η το δημοφιλές brand και θα επαναφέρει την Tesla σε τροχιά ανάπτυξης.

Ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla θα ξεκινήσει τη νέα υπηρεσία αυτόνομων αυτοκινήτων στο Ώστιν ήδη από τις 22 Ιουνίου, ως μέρος της μεγάλης επένδυσης του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση. Ενώ η Tesla έδωσε μια γενική εικόνα των προσωρινών της σχεδίων, η εταιρεία δεν είχε αποκαλύψει την ημερομηνία έναρξης — ούτε δημοσίως ούτε απευθείας στους αξιωματούχους του Ώστιν — μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης, όταν ο Μασκ προειδοποίησε ότι η έναρξη της υπηρεσίας ενδέχεται να αλλάξει λόγω «υπερβολικής παράνοιας για την ασφάλεια».

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο μιας σειράς μηνυμάτων που δημοσίευσε ο Μασκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα οποία περιλάμβαναν μια σχεδόν απολογία ότι «μετανιώνω για μερικές από τις αναρτήσεις μου» σχετικά με τον πρόεδρο, οι οποίες «πήγαν πολύ μακριά». Τα σχόλια συνέβαλαν στην άνοδο των μετοχών κατά περίπου 3% την Τετάρτη από επενδυτές που πίεζαν τον Μασκ να επικεντρωθεί ξανά στην επιχειρηματική του αυτοκρατορία.

Ο δισεκατομμυριούχος δήλωσε ότι η κυκλοφορία θα ξεκινήσει αργά, με 10 έως 20 οχήματα, και μια περιοχή δοκιμών που επαληθεύτηκε από το Bloomberg News υποδηλώνει ότι τα αρχικά χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας μοιάζουν περισσότερο με μια βελτιωμένη επίδειξη παρά με μια πλήρη κυκλοφορία.

Προς το παρόν, οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν σε όλο τον κόσμο, η μετοχή της έχει υποχωρήσει κατά περίπου 20% φέτος και οι αναλυτές έχουν μειώσει τις προσδοκίες τους για την απόδοση της εταιρείας. Ενώ ο Μασκ προσπαθεί να επανορθώσει μέρος της ζημίας από τη ρήξη του με τον Τραμπ, ο άμεσος αντίκτυπος στις μετοχές της Tesla και στον πλούτο του ίδιου του Μασκ δείχνει πόσο ευαίσθητη είναι η ισορροπία. Η κυβέρνηση έχει τεράστια επιρροή στις επιχειρήσεις του, από συμβάσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το ρυθμιστικό περιβάλλον για τα αυτόνομα οχήματα και το δίκτυο ρομποταξί της Tesla.

Ο Μασκ έχει υποσχεθεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο μεταφορών που θα είναι «μέρος Airbnb, μέρος Uber». Η εταιρεία θέλει ο στόλος να βασίζεται στην τεχνολογία Full Self-Driving και τελικά να διαθέτει τόσο ειδικά κατασκευασμένα Cybercabs χωρίς πεντάλ ή τιμόνια, όσο και Tesla που ανήκουν στην εταιρεία και σε μεμονωμένους οδηγούς. Ο Μασκ προβλέπει ότι μέχρι τα τέλη του 2026 θα κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα. Η κυκλοφορία των ρομποταξί είναι το πρώτο βήμα για να δείξει στους επενδυτές ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι δοκιμές Η Tesla έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση στην αυτονομία, προτιμώντας ένα σύστημα που βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες αντί για ένα συνδυασμό lidar, ραντάρ και προ-χαρτογράφησης που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές της. Ο Μασκ υποστηρίζει εδώ και καιρό ότι μια τέτοια προσέγγιση θα επιτρέψει στην εταιρεία να αναπτυχθεί γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένης της Waymo, την οποία θεωρεί υπερβολικά ακριβή. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το σύστημα αισθητήρων της Tesla κοστίζει περίπου 400 δολάρια ανά όχημα, ενώ ο στόλος της Waymo, που αριθμεί συνολικά 1.500 οχήματα στην Καλιφόρνια, την Αριζόνα και το Τέξας, κοστίζει περίπου 12.650 δολάρια κάθε αυτοκίνητο. Οι επικριτές έχουν πει ότι το σύστημα της Tesla που βασίζεται αποκλειστικά στην όραση είναι πιο επικίνδυνο, καθώς είναι πιο περιορισμένο σε ορισμένες συνθήκες με μειωμένη ορατότητα, όπως η αντανάκλαση του ήλιου, η ομίχλη ή η σκόνη.

Ανεξάρτητα από τις προδιαγραφές των οχημάτων, οι δοκιμές αυτόνομων οχημάτων στο Ώστιν και αλλού έχουν δημιουργήσει προκλήσεις. Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό έχουν προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Ώστιν και την περασμένη εβδομάδα, η Waymo οδήγησε σε μια πλημμυρισμένη περιοχή μετά από μια καταιγίδα.

«Η ασφάλεια είναι η υψηλότερη προτεραιότητά μας στη Waymo, τόσο για τους ανθρώπους που επιλέγουν να ταξιδέψουν μαζί μας όσο και για εκείνους με τους οποίους μοιραζόμαστε τους δρόμους. Παραμένουμε προσηλωμένοι στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω της συνεχούς μάθησης και εμπειρίας μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Waymo.

Προετοιμαζόμενη για την έναρξη της λειτουργίας της, η Tesla έχει έρθει σε επαφή με αξιωματούχους της πόλης του Ώστιν και πρώτους ανταποκριτές για να συζητήσει τις προσδοκίες σε θέματα ασφάλειας, σύμφωνα με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είδε το Bloomberg News και που χρονολογούνται τουλάχιστον από τον Μάιο του 2024. Η Tesla έχει δηλώσει ότι τα ρομποταξί θα παρακολουθούνται αρχικά εξ αποστάσεως.

Ωστόσο, αρκετές βασικές πτυχές του σχεδίου της Tesla δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί με την ομάδα εργασίας της πόλης για τα αυτόνομα οχήματα, η οποία επικοινωνεί με εταιρείες AV που δραστηριοποιούνται στο Ώστιν. Η Tesla έχει δείξει στους αξιωματούχους μόνο ένα προσχέδιο ενός αναμενόμενου οδηγού πρώτων ανταποκριτών, ενώ η εκπαίδευση για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης εξακολουθεί να εκκρεμεί, σύμφωνα με τον Andre Jordan, επικεφαλής του τμήματος εσωτερικής ασφάλειας και ειδικών επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Ώστιν και μέλος της ομάδας εργασίας της πόλης.

Ζημιά στην εικόνα της Tesla Είναι επίσης μια περίπλοκη στιγμή για τον Μασκ να προωθήσει την Tesla ως μια αξιόπιστη μάρκα για τη μεταφορά επιβατών, πολλοί από τους οποίους δεν είναι συνηθισμένοι να ταξιδεύουν με αυτόνομα αυτοκίνητα, όπου πρέπει να πάνε. Αν και ο Μασκ έχει προσπαθήσει να μετριάσει την εχθρότητα με τον πρόεδρο Τραμπ, η δημόσια διαμάχη του δισεκατομμυριούχου με τον Trump απειλεί να αποξενώσει ακόμη περισσότερους πελάτες.

«Η Tesla αυτή τη στιγμή είναι μια μάρκα με κάθε είδους ανάμεικτες συνειρμούς», δήλωσε ο Tim Calkins, καθηγητής μάρκετινγκ στο Kellogg School of Management του Northwestern University. «Αν οι άνθρωποι έχουν αρνητικά συναισθήματα για τον Έλον Μασκ και τα μεταφέρουν στο robotaxi, δεν νομίζω ότι θα είναι πρόθυμοι να το χρησιμοποιήσουν. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις».

Ο αναλυτής της Baird, Ben Kallo, υποβάθμισε την Tesla σε ουδέτερη, αναφέροντας, εν μέρει, τις υπερβολικές προσδοκίες του Μασκ σχετικά με την κυκλοφορία του robotaxi και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στον χώρο. Ο Kallo είπε επίσης ότι η επιδείνωση της σχέσης του Μασκ με τον Τραμπ έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερη αβεβαιότητα.

«Η αποτίμηση έχει ξεπεράσει τα όρια όσον αφορά το ρομποταξί», δήλωσε ο Kallo στο Bloomberg Television. «Πιστεύω ότι η κυκλοφορία θα διαρκέσει περισσότερο. Αρχικά θα χρειαστούν περισσότεροι άνθρωποι, ώστε οι άνθρωποι στα κέντρα ελέγχου να διασφαλίζουν ότι τα αυτοκίνητα δεν θα εμπλακούν σε ατυχήματα ή κάτι παρόμοιο».

Για αυτόν τον λόγο, ο Kallo δήλωσε ότι πιθανότατα θα υπάρξουν κάποιες βραχυπρόθεσμες δυσκολίες. «Η κυκλοφορία θα είναι πολύ δύσκολη».

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments