Κατασκευές

Αβαξ: Ολοκληρώθηκε σύραγγα 1,4 χλμ στο Γαλάτσι

Αβαξ: Ολοκληρώθηκε σύραγγα 1,4 χλμ στο Γαλάτσι

Πηγή Φωτογραφίας: [378640] ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ "ΒΕΪΚΟΥ" (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Ο μετροπόντικας «Αθηνά», η οποία επιχειρεί από το Φρέαρ Κατεχάκη, έχει ήδη ολοκληρώσει 3,1 χιλιόμετρα υπόγειας διάνοιξης, έχοντας διέλθει από τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια»

Σε φάση προχωρημένων εργασιών βρίσκεται η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με τον μετροπόντικα «Νίκη» να έχει διανοίξει 1.400 μέτρα σήραγγας στο υπέδαφος της περιοχής Γαλατσίου.

Η Γραμμή 4 αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αστικής υποδομής που εκτελείται σήμερα στην Ελλάδα. Περιλαμβάνει 12,8 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας και 15 νέους σταθμούς, συνδέοντας το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. Στο έργο χρησιμοποιούνται δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBMs), η «Νίκη» και η «Αθηνά», τα οποία έχουν εκκινήσει από αντίθετες κατευθύνσεις.

Ο μετροπόντικας «Αθηνά», η οποία επιχειρεί από το Φρέαρ Κατεχάκη, έχει ήδη ολοκληρώσει 3,1 χιλιόμετρα υπόγειας διάνοιξης, έχοντας διέλθει από τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια». Οι δύο σήραγγες αναμένεται να συνδεθούν στον σταθμό «Ευαγγελισμός» μέχρι τα τέλη του 2026.

Η εξέλιξη του έργου αποτελεί στοίχημα για την Άβαξ, καθώς η εταιρία έχει βρεθεί απολογούμενη αρκετές φορές, ενώ έχει αποδυναμωθεί αρκετά μετά την απώλεια της Αττικής Οδού και επιζητά την επιτάχυνση των εργασιών στα έργα της για να αποκαταστήσει τη ροή ρευστότητας. Να σημειωθεί ότι η AVAX, σε κοινοπραξία με τις GHELLA και ALSTOM, έχουν αναλάβει το έργο με συμβατική αξία 1,2 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Τεχνικά χαρακτηριστικά και κατασκευαστική μεθοδολογία Τα δύο μηχανήματα διάνοιξης διαθέτουν μήκος 110 μέτρων και βάρος 1.500 τόνων. Η κατασκευή των σηράγγων περιλαμβάνει την τοποθέτηση προκατασκευασμένων δακτυλίων από σκυρόδεμα κάθε 1,5 μέτρο, οι οποίοι αποτελούνται από 7 επιμέρους τμήματα.

Το σύστημα SSP-E που έχει εγκατασταθεί στα TBMs επιτρέπει γεωλογική πρόβλεψη έως 40 μέτρα μπροστά από τη μέτωπο εκσκαφής, διευκολύνοντας την έγκαιρη προσαρμογή της λειτουργίας σε διαφορετικούς γεωλογικούς σχηματισμούς. Η πρόοδος των μηχανημάτων κυμαίνεται μεταξύ 10 και 15 μέτρων ημερησίως, ανάλογα με τις συνθήκες του υπεδάφους, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιείται σε βάθη έως 35 μέτρων.

Οι βασικοί τύποι πετρωμάτων που αντιμετωπίζονται είναι ο σχιστόλιθος, ο ασβεστόλιθος και ο ψαμμίτης, χαρακτηριστικά της γεωλογίας του Λεκανοπεδίου Αττικής. Η ημερήσια ποσότητα απομάκρυνσης υλικού εκτιμάται σε 1.500 έως 2.000 κυβικά μέτρα.

Συγκοινωνιακή σημασία και λειτουργικά οφέλη Η Γραμμή 4 σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει περιοχές υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας και κομβικής σημασίας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, ο Ζωγράφου και το Γουδή. Η νέα γραμμή θα επιτρέψει σημαντική μείωση των χρόνων μετακίνησης, με ενδεικτική τη διαδρομή από το «Άλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» σε περίπου 5 λεπτά και ως την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου σε περίπου 14 λεπτά.

Συνθήκες έργου και χρονοδιάγραμμα Στο εργοτάξιο του Φρέατος Βεΐκου, όπου δραστηριοποιείται η «Νίκη», απασχολούνται καθημερινά περίπου 120 εργαζόμενοι σε κυλιόμενες βάρδιες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, έως σήμερα δεν έχουν καταγραφεί σοβαρά εργατικά συμβάντα, γεγονός που αποδίδεται στη συστηματική τήρηση των κανόνων ασφαλείας και την οργάνωση του έργου.

Η διάνοιξη της υπόγειας σήραγγας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2026, ενώ η παράδοση και θέση σε λειτουργία της γραμμής έχει προγραμματιστεί για το 2029.

Προβλήματα Η AVAX έχει βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικών δημοσιευμάτων σχετικά με το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό, κυρίως λόγω καταγγελιών της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» για μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης κατά την εκτέλεση εργασιών, γεγονός που προκάλεσε ανησυχίες για θέματα ασφάλειας και πιθανές οικονομικές και χρονικές επιπτώσεις. Επιπλέον, υπήρξαν δημόσιες διαμάχες για περικοπές στις πιστοποιήσεις πληρωμών της κοινοπραξίας, καθώς και καταγγελίες για κατασκευή σήραγγας που δεν προβλεπόταν από τη μελέτη, με την AVAX να απαντά πως πρόκειται για βοηθητική σήραγγα εντός σχεδιασμού. Τέλος, η εταιρεία έχει δεχτεί πολιτική πίεση για τυχόν καθυστερήσεις στο έργο, με απειλές επιστροφής του πριμ έγκαιρης ολοκλήρωσης σε περίπτωση παράτασης.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments