Ναυτιλία

Τριπλασιάστηκαν τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για αποστολές προς το Ισραήλ

Τριπλασιάστηκαν τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για αποστολές προς το Ισραήλ
Μια από αυτές είναι και τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για αποστολές προς το Ισραήλ είναι έως και 3 φορές αυξημένα από ό,τι πριν από μια εβδομάδα, καθώς ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Ιράν εισήλθε στην 5η ημέρα του, όπως ανέφεραν πηγές του κλάδου στις 18/6.

Οι μεμονωμένοι ασφαλιστές θα τιμολογούν τον κίνδυνο και τα ποσοστά διαφορετικά, αλλά αυτό θα προσθέσει δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε επιπλέον ημερήσιο κόστος για κάθε ταξίδιΌσο συνεχίζεται ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, τόσο αυξάνονται οι αρνητικές συνέπειές του.

Μια από αυτές είναι και τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για αποστολές προς το Ισραήλ είναι έως και 3 φορές αυξημένα από ό,τι πριν από μια εβδομάδα, καθώς ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Ιράν εισήλθε στην 5η ημέρα του, όπως ανέφεραν πηγές του κλάδου στις 18/6.

Κόστος εβδομαδιαίου ταξιδιού σε λιμάνια του Ισραήλ 

Το κόστος ενός επταήμερου ταξιδιού σε ισραηλινά λιμάνια κυμάνθηκε μεταξύ 0,7% και 1,0% της αξίας ενός πλοίου, έναντι περίπου 0,2% πριν από μια εβδομάδα, ανέφεραν.

Τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για το Ισραήλ εξακολουθούν να είναι κάτω από την κορύφωση του άνω του 2% τον Νοέμβριο του 2023 τα οποία είχαν τεθεί μετά από μια επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ που σκότωσε 1.200 ανθρώπους και πυροδότησε την ισραηλινή εισβολή στη Γάζα. 

Προβλέψεις για τη στάση των ασφαλιστών 

Οι μεμονωμένοι ασφαλιστές θα τιμολογούν τον κίνδυνο και τα ποσοστά διαφορετικά, αλλά αυτό θα προσθέσει δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε επιπλέον ημερήσιο κόστος για κάθε ταξίδι.

«Οι κλήσεις ειδικά προς το Ισραήλ γίνονται σε μεγάλο βαθμό κατά περίπτωση, με τα ποσοστά να αυξάνονται έως και 1% για μια κλήση 7 ημερών, ανάλογα με το φορτίο, την ιδιοκτησία και το λιμάνι», δήλωσε στο Reuters ο David Smith (επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος στην ασφαλιστική εταιρεία McGill and Partners).

Το Ισραήλ βασίζεται σε θαλάσσιες οδούς για μεγάλο μέρος των εισαγωγών του, οι οποίες αποστέλλονται σε πύλες που περιλαμβάνουν τα μεσογειακά λιμάνια της Ασντόντ, η οποία βρίσκεται κοντά στη Γάζα στο νότο, και της Χάιφα στο βορρά, καθώς και το λιμάνι της Ερυθράς Θάλασσας Εϊλάτ.

Ο ισραηλινός όμιλος Bazan έκλεισε το διυλιστήριο πετρελαίου της Χάιφα (το μεγαλύτερο της χώρας), στις 16 Ιουνίου διότι ο σταθμός παραγωγής ενέργειας υπέστη ζημιές σε ιρανική επίθεση.

Πλοία αγκυροβολημένα γύρω από τον κόλπο της Χάιφα 

Στις 17/6 σχεδόν 30 καράβια (πολλά γενικού φορτίου), ήταν αγκυροβολημένα γύρω από τον κόλπο της Χάιφα, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της MarineTraffic.

«Όλα τα τερματικά λιμάνια στη Χάιφα λειτουργούσαν κανονικά και παρέμεναν πλήρως λειτουργικά», δήλωσε μια ισραηλινή πηγή που ασχολείται με τη λιμενική βιομηχανία της Χάιφα.

Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες είναι ήδη επιφυλακτικές να πλεύσουν προς το Ισραήλ λόγω του υψηλότερου προφίλ κινδύνου.

Πηγή: pagenews.gr