Στην κορυφή το Ρότερνταμ, πτώση για τον Πειραιά στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Στην κορυφή το Ρότερνταμ, πτώση για τον Πειραιά στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών
Ευρωπαϊκά λιμάνια: Ρότερνταμ πρώτος, Πειραιάς σταθερά στην πεντάδα
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (TEUs) σημείωσε άνοδο στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της ΕΕ, αντανακλώντας την ανάκαμψη της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά και την ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων.
1. Ρότερνταμ – Επιστροφή στην κορυφή
Το λιμάνι του Ρότερνταμ επανήλθε πλέον σταθερά στην πρώτη θέση της Ευρώπης, με επεξεργασία περίπου 7 εκατ. TEU το πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξημένα κατά 2,7% σε TEU, παρά τη συνολική πτώση στον όγκο φορτίων κατά 4,1% . Η μείωση οφείλεται κυρίως σε μειωμένο όγκο σε bulk προϊόντα (ξηρά και υγρά φορτία), ενώ η διακίνηση κοντέινερ δεσπόζει στην ανοδική δυναμική του
2. Αμβέρσα‑Ζεεμπρούγκε – Στο πλάι του βασιλιά των λιμανιών
Το ενιαίο λιμάνι Port of Antwerp‑Bruges κατετάγη τελικά δεύτερο στην Ευρώπη, καταγράφοντας 6,91 εκατ. TEU (+3,7%) σε containers, αν και η συνολική διακίνηση μειώθηκε κατά 4,3% λόγω πτώσης στα bulk φορτία Europe+9newsroom.portofantwerpbruges.com+9Портньюс+9. Η συμφόρηση και οι αυξανόμενες χρόνοι παραμονής (7‑8 ημέρες έναντι 5 συνήθως) περιορίζουν την δυναμική του.
3. Αμβούργο – Σταθερή πορεία ανάπτυξης
Το λιμάνι του Αμβούργου συνεχίζει να ενισχύεται, με αύξηση 6,3% σε TEUs κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, αγγίζοντας τα 2,0 εκατ. TEU, ενισχύοντας τις γραμμές με Κίνα και Ινδία
4. Βαλένθια – Με άνοδο στις μεσογειακές διαδρομές
Η Βαλένθια σημείωσε αύξηση 3,84% σε TEU, φτάνοντας τα 2,83 εκατ., ισορροπώντας τη μείωση στη διαμετακομιστική κίνηση με την ενδυνάμωση των εμπορικών δεσμών με Κίνα, ΗΠΑ και Ινδία
5. Πειραιάς – Σταθερά ανάμεσα στους κορυφαίους
Ο Πειραιάς σφράγισε την πεντάδα λιμένων της ΕΕ, με την Cosco να διαχειρίζεται επεξεργασία περίπου 2,45 εκατ. TEU στο εξάμηνο του 2025 (2,054 εκ. στους προβλήτες II & III, και 400.000 στον Πρώτο προβλήτα) – μια αύξηση 4,9% σε σύγκριση με πέρυσι Η θέση του Πειραιά στη Μεσόγειο και τη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα παραμένει κρίσιμη, με έντονη ευρωστία και αναπτυξιακή τάση
Τι δείχνουν οι τάσεις και οι προκλήσεις
-
Παρά την ανάκαμψη στα containers, η συνολική ποσότητα των φορτίων μειώνεται σε πολλά λιμάνια λόγω συρρίκνωσης στη ζήτηση βιομηχανικών προϊόντων και ενέργειας
-
Η συμφόρηση στις ιδιόκτητες υποδομές – αποτέλεσμα Covid διαταραχών, rerouting γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και αναδιάρθρωσης συμμαχιών – δημιουργεί ζητήματα στην παραγωγική ικανότητα των λιμανιών
-
Οι μεγάλοι λιμένες επενδύουν σε νέες υποδομές: π.χ. στο Δίκτυο “ECA” της Αμβέρσας για αύξηση της χωρητικότητας, και το Maasvlakte 2 του Ρότερνταμ
-
Η διευρυμένη γεωπολιτική αβεβαιότητα, όπως και η εξέλιξη των ευρω-αμερικανικών εμπορικών συμφωνιών, αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μελλοντική δυναμική της λιμενικής διακίνησης
Παρά την ανάκαμψη στα containers, η συνολική ποσότητα των φορτίων μειώνεται σε πολλά λιμάνια λόγω συρρίκνωσης στη ζήτηση βιομηχανικών προϊόντων και ενέργειας
Η συμφόρηση στις ιδιόκτητες υποδομές – αποτέλεσμα Covid διαταραχών, rerouting γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και αναδιάρθρωσης συμμαχιών – δημιουργεί ζητήματα στην παραγωγική ικανότητα των λιμανιών
Οι μεγάλοι λιμένες επενδύουν σε νέες υποδομές: π.χ. στο Δίκτυο “ECA” της Αμβέρσας για αύξηση της χωρητικότητας, και το Maasvlakte 2 του Ρότερνταμ
Η διευρυμένη γεωπολιτική αβεβαιότητα, όπως και η εξέλιξη των ευρω-αμερικανικών εμπορικών συμφωνιών, αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μελλοντική δυναμική της λιμενικής διακίνησης
Το πρώτο εξάμηνο του 2025 επιβεβαιώνει την ανάκαμψη των container flows σε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης. Ο Ρότερνταμ επανέρχεται ως αδιαμφισβήτητος ηγέτης, ενώ η Αμβέρσα‑Bruges διατηρεί ισχυρή παρουσία. Ο Πειραιάς, με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης κοντέιρα και την Cosco ως κινητήριο δύναμη, συνεχίζει να εδραιώνεται ανάμεσα στις κορυφαίες επενδυτικές επιλογές της ΕΕ. Παρά τις πιέσεις που δημιουργούν η συμφόρηση, οι επενδύσεις υποδομών και η αναθεώρηση των εμπορικών ροών δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό σκηνικό για τα λιμάνια στην Ευρώπη.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας