Ναυτιλία

Στην κορυφή το Ρότερνταμ, πτώση για τον Πειραιά στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών

Στην κορυφή το Ρότερνταμ, πτώση για τον Πειραιά στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών
Το λιμάνι του Ρότερνταμ επανήλθε πλέον σταθερά στην πρώτη θέση της Ευρώπης

Ευρωπαϊκά λιμάνια: Ρότερνταμ πρώτος, Πειραιάς σταθερά στην πεντάδα

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (TEUs) σημείωσε άνοδο στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της ΕΕ, αντανακλώντας την ανάκαμψη της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά και την ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων.

1. Ρότερνταμ – Επιστροφή στην κορυφή

Το λιμάνι του Ρότερνταμ επανήλθε πλέον σταθερά στην πρώτη θέση της Ευρώπης, με επεξεργασία περίπου 7 εκατ. TEU το πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξημένα κατά 2,7% σε TEU, παρά τη συνολική πτώση στον όγκο φορτίων κατά 4,1% . Η μείωση οφείλεται κυρίως σε μειωμένο όγκο σε bulk προϊόντα (ξηρά και υγρά φορτία), ενώ η διακίνηση κοντέινερ δεσπόζει στην ανοδική δυναμική του 

2. Αμβέρσα‑Ζεεμπρούγκε – Στο πλάι του βασιλιά των λιμανιών

Το ενιαίο λιμάνι Port of Antwerp‑Bruges κατετάγη τελικά δεύτερο στην Ευρώπη, καταγράφοντας 6,91 εκατ. TEU (+3,7%) σε containers, αν και η συνολική διακίνηση μειώθηκε κατά 4,3% λόγω πτώσης στα bulk φορτία  Europe+9newsroom.portofantwerpbruges.com+9Портньюс+9. Η συμφόρηση και οι αυξανόμενες χρόνοι παραμονής (7‑8 ημέρες έναντι 5 συνήθως) περιορίζουν την δυναμική του.

3. Αμβούργο – Σταθερή πορεία ανάπτυξης

Το λιμάνι του Αμβούργου συνεχίζει να ενισχύεται, με αύξηση 6,3% σε TEUs κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, αγγίζοντας τα 2,0 εκατ. TEU, ενισχύοντας τις γραμμές με Κίνα και Ινδία 

4. Βαλένθια – Με άνοδο στις μεσογειακές διαδρομές

Η Βαλένθια σημείωσε αύξηση 3,84% σε TEU, φτάνοντας τα 2,83 εκατ., ισορροπώντας τη μείωση στη διαμετακομιστική κίνηση με την ενδυνάμωση των εμπορικών δεσμών με Κίνα, ΗΠΑ και Ινδία 

5. Πειραιάς – Σταθερά ανάμεσα στους κορυφαίους

Ο Πειραιάς σφράγισε την πεντάδα λιμένων της ΕΕ, με την Cosco να διαχειρίζεται επεξεργασία περίπου 2,45 εκατ. TEU στο εξάμηνο του 2025 (2,054 εκ. στους προβλήτες II & III, και 400.000 στον Πρώτο προβλήτα) – μια αύξηση 4,9% σε σύγκριση με πέρυσι  Η θέση του Πειραιά στη Μεσόγειο και τη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα παραμένει κρίσιμη, με έντονη ευρωστία και αναπτυξιακή τάση 

Τι δείχνουν οι τάσεις και οι προκλήσεις
  • Παρά την ανάκαμψη στα containers, η συνολική ποσότητα των φορτίων μειώνεται σε πολλά λιμάνια λόγω συρρίκνωσης στη ζήτηση βιομηχανικών προϊόντων και ενέργειας 

  • Η συμφόρηση στις ιδιόκτητες υποδομές – αποτέλεσμα Covid διαταραχών, rerouting γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και αναδιάρθρωσης συμμαχιών – δημιουργεί ζητήματα στην παραγωγική ικανότητα των λιμανιών 

  • Οι μεγάλοι λιμένες επενδύουν σε νέες υποδομές: π.χ. στο Δίκτυο “ECA” της Αμβέρσας για αύξηση της χωρητικότητας, και το Maasvlakte 2 του Ρότερνταμ 

  • Η διευρυμένη γεωπολιτική αβεβαιότητα, όπως και η εξέλιξη των ευρω-αμερικανικών εμπορικών συμφωνιών, αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μελλοντική δυναμική της λιμενικής διακίνησης 

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 επιβεβαιώνει την ανάκαμψη των container flows σε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης. Ο Ρότερνταμ επανέρχεται ως αδιαμφισβήτητος ηγέτης, ενώ η Αμβέρσα‑Bruges διατηρεί ισχυρή παρουσία. Ο Πειραιάς, με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης κοντέιρα και την Cosco ως κινητήριο δύναμη, συνεχίζει να εδραιώνεται ανάμεσα στις κορυφαίες επενδυτικές επιλογές της ΕΕ. Παρά τις πιέσεις που δημιουργούν η συμφόρηση, οι επενδύσεις υποδομών και η αναθεώρηση των εμπορικών ροών δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό σκηνικό για τα λιμάνια στην Ευρώπη.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο