Η Ελλάδα παραμένει στη λευκή λίστα του Paris MoU

Πηγή Φωτογραφίας: travelstyle//Η Ελλάδα παραμένει στη λευκή λίστα του Paris MoU
Η Ελλάδα συνεχίζει να διατηρεί τη θέση της στη λευκή λίστα του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU)για την περίοδο Ιούλιος 2025 – Ιούνιος 2026, καταλαμβάνοντας τη 15η θέση μεταξύ των σημαιών χαμηλού κινδύνου.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την τελευταία τριετία πραγματοποιήθηκαν 599 επιθεωρήσεις πλοίων υπό ελληνική σημαία, με 12 καταγραφείσες κρατήσεις, επίδοση που προσφέρει σημαντικά επιχειρησιακά οφέλη όπως:
- λιγότερους ελέγχους στα ευρωπαϊκά και βορειοατλαντικά λιμάνια
- ταχύτερες διαδικασίες λιμενικών αρχών
- ευνοϊκότερους όρους ασφάλισης και ναυλώσεων
Παρά τη θετική εικόνα, παρατηρείται μια πτωτική τάση στην κατάταξη:
- Το 2022 η Ελλάδα βρισκόταν στην 3η θέση,
- το 2023 υποχώρησε στη 13η,
- και το 2025 βρίσκεται πλέον στη 15η.

Η διαφορά στον αριθμό των επιθεωρήσεων ήταν οριακή (617 το 2022, 618 το 2023), όμως η αύξηση των κρατήσεων από 9 σε 11 έδειξε μια μικρή επιδείνωση της εικόνας.
Αν και η μεταβολή δεν συνιστά κρίση, επισημαίνεται ότι η διατήρηση υψηλής κατάταξης απαιτεί:
- διαρκή έλεγχο και πρόληψη παραβάσεων
- πιστή τήρηση των διεθνών προτύπων ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης
Η κατάταξη στις λίστες Paris MoU: Σημαίες & Ρίσκο
Στην πρώτη δεκάδα της λευκής λίστας για την ίδια περίοδο περιλαμβάνονται, κατά σειρά: Γαλλία, Δανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Σιγκαπούρη, Νήσοι Κέιμαν, Φινλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ιαπωνία.
Αντιθέτως, στη γκρίζα λίστα (σημαίες μέσου κινδύνου) ξεχωρίζουν: Σαουδική Αραβία, Κροατία, Ινδία, Λετονία, Νότια Κορέα.
Στη μαύρη λίστα (σημαίες υψηλού κινδύνου), την κορυφή καταλαμβάνουν:
Saint Kitts and Nevis, Togo, Palau, Guinea-Bissau, Belize.
Στρατηγική σημασία για την ελληνική ναυτιλία
Η κατάταξη στη λευκή λίστα του Paris MoU συνιστά στρατηγικό πλεονέκτημα για κράτη με ισχυρό ναυτιλιακό τομέα όπως η Ελλάδα, καθώς:
- Μειώνει το επιχειρησιακό κόστος
- Ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και την αξιοπιστία της ελληνικής σημαίας στις διεθνείς μεταφορές
Για την ελληνική ναυτιλία, η πρόκληση είναι να διατηρηθεί σταθερά εντός της λευκής λίστας, αποφεύγοντας περαιτέρω υποχώρηση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε υποβάθμιση στη γκρίζα λίστα — εξέλιξη που θα είχε αρνητικές συνέπειες στην εικόνα και στην εμπορική απήχηση του ελληνικού νηολογίου.
Πηγή: pagenews.gr
Το σχόλιο σας