Κατασκευές

Μεγάλα έργα που αλλάζουν το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης

Μεγάλα έργα που αλλάζουν το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης
Στο επίκεντρο της 89ης ΔΕΘ οι υποδομές που μεταμορφώνουν την πόλη – Flyover, Μετρό, Στρατόπεδο Γκόνου, ΒΙΠΕ Σίνδου, Προβλήτας 6

Στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ και σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Growthfund Agora, παρουσιάστηκαν τα μεγάλα έργα που αναδιαμορφώνουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης και τη θέση της στον χάρτη των υποδομών και των επενδύσεων.

Ο ρόλος της ΓΑΙΑΟΣΕ

Ο Παναγιώτης Μπαλωμένος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, ανέφερε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται 100.000 στρέμματα και 5.000 ακίνητα σε όλη τη χώρα, με έκταση που ξεπερνά τα 600.000 τ.μ. δομήσιμης επιφάνειας. Στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη 75 ενεργές συμβάσεις, με αιχμή του δόρατος τη μετατροπή του Στρατοπέδου Γκόνου σε εμπορευματικό κέντρο logistics, για το οποίο αναμένονται οι οικονομικές προσφορές μέχρι το τέλος του έτους. Ο ίδιος υπογράμμισε τον ρόλο της ΓΑΙΑΟΣΕ ως καταλύτη στη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με στόχο ώριμους και παραγωγικούς διαγωνισμούς.

Επενδύσεις στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

Ο Αθανάσιος Ψαθάς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ, παρουσίασε το σχέδιο για τα σύγχρονα επιχειρηματικά πάρκα, δίνοντας έμφαση στο Βιομηχανικό Πάρκο Σίνδου, το μεγαλύτερο του χαρτοφυλακίου της (12.500 στρέμματα). Εκεί υλοποιείται η μεγαλύτερη επένδυση, ύψους 15,5 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης, τοποθέτηση ηλεκτρονικών υδρόμετρων και παροχόμετρων, αύξηση μέτρων ασφαλείας και ασφαλτόστρωση. Στα πλάνα της ΕΤΒΑ περιλαμβάνεται, έως το 2026, η δημιουργία Ακαδημιών Ανάπτυξης Δεξιοτήτων, με εκπαίδευση και πιστοποίηση εργαζομένων.

Οι παρεμβάσεις της ΜΕΤΚΑ

Ο Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, παρουσίασε τα έργα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Ξεχώρισε η κατασκευή 17 βιοκλιματικών σχολείων σε 9 δήμους, μέσω ΣΔΙΤ, επένδυση 123 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τόνισε την πρόοδο του Flyover Θεσσαλονίκης, που έχει ήδη φτάσει στο 30%, με στόχο την ολοκλήρωση τον Μάιο του 2027. Εξίσου σημαντική χαρακτήρισε την επέκταση του Προβλήτα 6 στον ΟΛΘ, έργο 200 εκατ. ευρώ, το οποίο θα ενισχύσει καταλυτικά τη δυναμικότητα του λιμανιού. Ο κ. Μπενρουμπή αναφέρθηκε και σε μελλοντικά έργα όπως το Θεαγένειο Νοσοκομείο και το Μουσείο Ολοκαυτώματος, υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο του Ταμείου Ανάκαμψης στη χρηματοδότησή τους.

Το μετρό – «ζωντανό μουσείο»

Ο Γιώργος Τσαπρούνης, Γενικός Διευθυντής Επικοινωνίας του Ομίλου ΑΚΤΩΡ, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της ρευματοδότησης της γραμμής προς Καλαμαριά και τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια συρμών. Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου 2026 αναμένεται να παραδοθούν 5 νέοι σταθμοί. Με υπερηφάνεια χαρακτήρισε το μετρό της Θεσσαλονίκης ως «το πιο όμορφο του κόσμου», ένα «ζωντανό μουσείο» και ένα από τα λίγα έξυπνα μετρό που λειτουργούν χωρίς οδηγό, αντίστοιχο με εκείνα σε Βανκούβερ, Ντουμπάι και Ντόχα. Τα οφέλη ήδη είναι ορατά: 15.000 λιγότερα αυτοκίνητα μπαίνουν καθημερινά στην πόλη, αριθμός που αναμένεται να φτάσει τα 25.000 με την επέκταση προς Καλαμαριά και τις βορειοδυτικές συνοικίες.

Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Έλσα Ποιμενίδου.

Πηγή: pagenews.gr