Κατασκευές

Στροφή στη Ρουμανία κάνουν οι ελληνικές κατασκευαστικές – Έργα δεκάδων δισ. ευρώ στον ορίζοντα

Στροφή στη Ρουμανία κάνουν οι ελληνικές κατασκευαστικές – Έργα δεκάδων δισ. ευρώ στον ορίζοντα

Πηγή Φωτογραφίας: freepik//Στροφή στη Ρουμανία κάνουν οι ελληνικές κατασκευαστικές – Έργα δεκάδων δισ. ευρώ στον ορίζοντα

Με στρατηγικές επενδύσεις και υψηλές φιλοδοξίες, οι μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι επιχειρούν δυναμική είσοδο σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές υποδομών της Ευρώπης.

Με το βλέμμα στραμμένο στην αναπτυσσόμενη αγορά υποδομών της Ρουμανίας, οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, όπως οι Aktor και ΓΕΚ Τέρνα, διεκδικούν μεγάλο μερίδιο της “πίτας” που ξεπερνά τα 44 δισ. ευρώ έως το 2030. Η εγγύτητα με την ελληνική αγορά, η τεχνογνωσία και η απουσία ισχυρών τοπικών ή δυτικοευρωπαϊκών παικτών δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για μια πιο δυναμική παρουσία των ελληνικών εταιρειών στη χώρα.

Aktor: Η Ρουμανία στο επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης

Όπως δήλωσε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Aktor«Η Ρουμανία δεν αποτελεί για εμάς μία ακόμη αγορά, αλλά έναν στρατηγικό εταίρο στη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή πορεία του ομίλου».

Το 2024, ο κύκλος εργασιών της Aktor στη Ρουμανία ανήλθε σε 233 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 20% της συνολικής κατασκευαστικής δραστηριότητας της εταιρείας. Η παρουσία της αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά, καθώς ο όμιλος προετοιμάζεται για τη διεκδίκηση έργων ύψους 3,7 δισ. ευρώ στους τομείς:

  • Σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών
  • Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
  • Αγοράς ακινήτων (real estate)

«Μέχρι το 2030 θέλουμε η παρουσία μας στη Ρουμανία να έχει παγιωθεί, όχι ως απλός ανάδοχος, αλλά ως στρατηγικός εταίρος της χώρας», τόνισε ο κ. Εξάρχου.

Μεγαλύτεροι προϋπολογισμοί – Νέα εποχή στις ρουμανικές υποδομές

Η διαφοροποίηση των διαγωνισμών είναι εμφανής, καθώς πλέον οι περισσότερες συμβάσεις αφορούν έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ.

Προβλέψεις έως το 2030:

  • 18 δισ. ευρώ: Συγκοινωνιακά έργα
  • 11 δισ. ευρώ: Ενεργειακές υποδομές
  • 16 δισ. ευρώ: Επενδύσεις στον τομέα ενέργειας (συμπεριλαμβανομένων ιδιωτικών επενδύσεων)

Η μετάβαση σε έργα παραχώρησης (Public-Private Partnerships) αποτελεί πλέον θέμα χρόνου, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς.

Ο Αντώνης Κυριακός, γενικός διευθυντής της Aktor Ρουμανίας, ανέφερε: «Η χώρα διαθέτει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά περιορισμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, γεγονός που δημιουργεί μεγάλη ανάγκη για νέες οδικές υποδομές».

Έργα υπό διεκδίκηση από τον όμιλο Aktor

  • Δύο σιδηροδρομικά έργα στην περιοχή Brasov, ύψους 1,8 δισ. ευρώ και 1 δισ. ευρώ
  • Νέο οδικό έργο, ύψους 900 εκατ. ευρώ
  • Παράδοση του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου (A0 – Lot 3), αξίας 300 εκατ. ευρώ

Ο όμιλος έχει ολοκληρώσει πέντε μεγάλα οδικά έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, ενώ σήμερα διατηρεί ανεκτέλεστο υπόλοιπο 900 εκατ. ευρώ και προσωπικό άνω των 700 εργαζομένων στη Ρουμανία.

ΓΕΚ Τέρνα: Νέα σιδηροδρομικά έργα σε συνεργασία με την Alstom

Η Τέρνα, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης σε δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, ύψους 1 δισ. ευρώ, σε κοινοπραξία με την Alstom Romania.

Πρόκειται για:

  • Craiova – Filiași: 543,4 εκατ. ευρώ
  • Filiași – Igiroasa: 449,2 εκατ. ευρώ

Τα έργα εντάσσονται στον ευρωπαϊκό διάδρομο Orient/East Mediterranean, και περιλαμβάνουν τη σχεδίαση και πλήρη αναβάθμιση γραμμών μήκους 83 χλμ.

Τα ενεργά έργα της Aktor Ρουμανίας

Η εταιρεία έχει ηγετική παρουσία στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δουνάβεως.

Κύρια έργα:

  • Apata – Cata (Lot 2):
    • Προϋπολογισμός: 507 εκατ. ευρώ
    • Δύο δίδυμες σήραγγες μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ.
    • Ποσοστό φυσικής προόδου: 38% (Απρίλιος 2025)

    Πρόκειται για το πρώτο έργο στη ρουμανική ιστορία όπου γίνεται χρήση 4 μηχανημάτων TBM παράλληλα.

  • Brasov – Sighisoara (Lot 1-3):
    • Μήκος: 84 χλμ.
    • Προϋπολογισμός: 272 εκατ. ευρώ
    • Ποσοστό ολοκλήρωσης: 30% (Απρίλιος 2025)
  • Δύο συμφωνίες-πλαίσιο για συντήρηση της γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα:
    • Συνολική αξία: 186 εκατ. ευρώ

Η Ρουμανία εξελίσσεται σε στρατηγικό πεδίο δράσης για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, που βλέπουν σε αυτήν όχι μόνο έναν νέο προορισμό, αλλά μια ολόκληρη ήπειρο ευκαιριών.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments