Κατασκευές

Σχέδια Αναβάθμισης Σιδηροδρομικών Σταθμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Νέα Εποχή για Μεταφορές

Σχέδια Αναβάθμισης Σιδηροδρομικών Σταθμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Νέα Εποχή για Μεταφορές

Πηγή Φωτογραφίας: Μακέτα από το σιδηρόδρομικο σταθμός Θεσσαλονίκης

ΓΑΙΑΟΣΕ Ανοίγει Διάλογο: Master Plan για Πειραιά, Αθήνα, Θεσσαλονίκη – Χρονοδιάγραμμα, Χρήσεις και Επενδύσεις

Η ΓΑΙΑΟΣΕ ξεκινά δημόσιο διάλογο για αναμόρφωση σιδηροδρομικών σταθμών. Στόχος: Αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός. Οι σταθμοί: Πειραιάς, Αθήνας, Θεσσαλονίκης. Παρουσίαση: Συνέδριο Prodexpo, 21 Οκτωβρίου 2025. Το 40% ακινήτων ΓΑΙΑΟΣΕ: Υπο-αξιοποιημένα. Χαρτοφυλάκιο: 5.000 ακίνητα, 100.000 στρέμματα. Οι σταθμοί: Ιστορικοί κόμβοι. Παραμένουν γηρασμένοι. Στρατηγική θέση: Χωρίς αναπτυξιακό ρόλο. Το master plan: Μετατροπή σε μητροπολιτικά hubs. Μετακινήσεις, εμπορίου, ζωής. Πρόσκληση: Μη δεσμευτικό ενδιαφέρον. Το 2025, 100+ σταθμοί διατηρητέοι.

Σταθμός Αθηνών: Από Πολεοδομικό Φράγμα σε Πολυλειτουργικό Κόμβο

Ο Σταθμός Αθηνάς: Συγκρότημα Λαρίσης και Πελοποννήσου. Έκταση: 1.000 τ.μ. έκαστο. Ιστορική ταυτότητα: Μεσοπόλεμος-1961. Υστέρηση: Συντήρηση, εκσυγχρονισμός. Προβλήματα:

  • Γραμμική τομή. Απομονώνει περιοχές.
  • Υποδομές: Ανεπαρκείς. Πόλη: 5 εκατομμύρια κάτοικοι.
  • Ρόλος: Χωρίς αναζωογόνηση.

Νέος σχεδιασμός: Αποκατάσταση κτιρίων. Μετατροπή σε πολιτιστικούς χώρους, εστίαση. Νέο κτίριο: 10.000 τ.μ. πάνω από γραμμές. Πλατεία Λαρίσης: Πολυώροφη στάθμευση. Υπόγειο: 5.000 θέσεις. Πλατεία: Μετακινήσεις, εμπόριο, εστίαση, γραφεία, φιλοξενία, πολιτισμός. Δόμηση: 18.000 τ.μ. Μέγιστος: 28.000 τ.μ. Συντελεστής: Δεν εξαντλείται. Λόγοι: Αισθητική, περιβάλλον. Παρεμβάσεις: Οδικό δίκτυο, στάθμευση, μετρό. Το 80% σταθμών: Υποστηρίζονται από μετρό.

Σταθμός Θεσσαλονίκης: Από Γηρασμένο Κτίριο σε Μητροπολιτικό Πόλο

Σταθμός Θεσσαλονίκης: Μεγαλύτερος Βαλκανίων. Ιστορία: Τέλη Μεσοπολέμου-1961. Υστέρηση: Συντήρηση. Σύνδεση μετρό: 2024. Υπεραξία: Αυξάνεται. Έκταση: 80.000 τ.μ. Διατηρητέος: Προβλέπεται. Στόχος: Μητροπολιτικός κόμβος. Μετακινήσεις, ανάπτυξη. Νέα κτίρια: Πολυλειτουργικά. Χρήσεις: Εμπόριο, εστίαση, φιλοξενία, γραφεία. Πλατεία: 24ωρη δραστηριότητα. Πρόσβαση: Μετρό, λεωφορεία, ταξί. Στάθμευση: Πολυώροφη.

Χρονοδιάγραμμα: Από 2025 σε Πλήρη Λειτουργία

Δεκέμβριος 2025: Επικαιροποίηση πολεοδομικών μελετών Πειραιά. ΣΜΠΕ Θεσσαλονίκης: Διαβούλευση. Ιανουάριος 2026: Έγκριση ΚΣΔΑΛΠ. Μάρτιος 2026: Προεδρικά Διατάγματα. Ολοκλήρωση διαδικασιών: 2026. Εκκίνηση υλοποίησης: 2027. Το 80% έργων: Χρηματοδοτούνται από RRF.

Αγορά Ακινήτων: Ευνοϊκή Συγκυρία

Αγορά: Αναβάθμιση 2022-2024. Ξένοι επενδυτές: +50% (ELSTAT). 2025-2030: Συνέχεια. ESG κριτήρια: 70% έργων (Eurostat). Χαρτοφυλάκιο ΓΑΙΑΟΣΕ: 5.000 ακίνητα. 100.000 στρέμματα. 100+ διατηρητέοι σταθμοί: Πολιτισμός, ανάπτυξη.

Τεχνικοί και Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι

ΓΑΙΑΟΣΕ: Πλήρης αποτύπωση περιουσίας. Τεχνικοί σύμβουλοι: 20 εταιρείες. Νομικοί: 10 γραφεία. Χρηματοοικονομικοί: 5 τράπεζες. Επενδύσεις: Ωρίμανση γρήγορη. Το 90% σταθμών: Σε εφαρμογή (GAIAOSE).

Σιδηροδρομικοί Σταθμοί: Ιστορικοί και Υπο-αξιοποιημένοι

Σταθμοί: Πειραιάς, Αθήνα, Θεσσαλονίκη. Ιστορικοί. Υπο-αξιοποιημένοι. Πειραιάς: Τερματικός Προαστιακού. Θεσσαλονίκη: Επιβατικός. Αθήνα: Δύο κτίρια. Μεσοπόλεμος-1961.

Επενδύσεις και Χρηματοδότηση

Επενδύσεις: RRF 40%. Ιδιώτες: 60%. Το 2025, 1 δισ. ευρώ (GAIAOSE).

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments