Κατασκευές

Πότε ολοκληρώνονται τα μεγάλα έργα υποδομής σε όλη την Ελλάδα – Αναλυτικά οι νέες ημερομηνίες

Πότε ολοκληρώνονται τα μεγάλα έργα υποδομής σε όλη την Ελλάδα – Αναλυτικά οι νέες ημερομηνίες

Πηγή Φωτογραφίας: Νίκος Ταχιάος/facebook

Τα... καλά νέα από Πατρών – Πύργου και Flyover, η σημαντική καθυστέρηση στον ΒΟΑΚ και το «θα δούμε» για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Σε εξέλιξη είναι μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομών σε όλη την επικράτεια, ενώ αρκετά ακόμα περιμένουν τη σειρά τους για να συμβασιοποιηθούν. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις δεν λείπουν οι μεγάλες καθυστερήσεις, για διάφορους λόγους: από αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και εμπόδια λόγω απαλλοτριώσεων, μέχρι αρχαιολογικά ευρήματα και γραφειοκρατικές καθυστερήσεις. Παρά τα εμπόδια, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ) ανακοινώνει νέες ημερομηνίες, βασισμένες σε επικαιροποιημένα χρονοδιαγράμματα, με έμφαση σε έργα που βελτιώνουν μετακινήσεις και οικονομία. Ας δούμε ανά έτος τι περιμένουμε να ολοκληρωθεί και να δοθεί σε λειτουργία, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις (Νοέμβριος 2025).

2025: Ολοκλήρωση Πατρών – Πύργου

Το μοναδικό μεγάλο οδικό έργο που θα δοθεί στην κυκλοφορία πριν τη δύση του 2025 είναι το πρώτο τμήμα της Πατρών – Πύργου. Τα 10 χλμ. που απομένουν από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό Αχαΐας αναμένεται να εγκαινιαστούν την Κυριακή 30 Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου θα τεθούν στη διάθεση των οδηγών. Έτσι ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Πατρα – Πύργος, μήκους 75 χλμ., με πρόοδο 70% και κόστος 1,3 δισ. ευρώ. Το έργο, που ξεκίνησε το 2019, είχε καθυστερήσει λόγω δικαστικών προσφυγών, αλλά τώρα βελτιώνει δραστικά την οδική ασφάλεια και τον χρόνο ταξιδιού (από 1,5 ώρα σε 45 λεπτά).

2026: Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης και Ε65

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026, το δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα αποκτήσει επιπλέον 5 σταθμούς προς τα ανατολικά (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), φτάνοντας συνολικά 13 σταθμούς και 14 χλμ. Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου 2025, το Μετρό παραμένει εκτός λειτουργίας για δοκιμές συρμών (χωρίς οδηγό) και ηλεκτρονικών συστημάτων, με περαιτέρω διακοπή 3-4 εβδομάδων για την επέκταση. Το έργο, προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ, θα εξυπηρετήσει 320.000 επιβάτες ημερησίως, μειώνοντας κυκλοφοριακό φόρτο κατά 20%.

Για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65, 182 χλμ.), απομένουν τα 46 χλμ. του βόρειου τμήματος από Καλαμπάκα έως Γρεβενά (σύνδεση Εγνατίας). Σύμφωνα με το ΥΠΥΜΕ, θα δοθεί τέλος πρώτου εξαμήνου 2026, παρά καθυστερήσεις από απαλλοτριώσεις και ανασκαφές (αρχικός στόχος τέλη 2025). Το έργο, με 80% πρόοδο, βελτιώνει συνδέσεις από Ιόνιο έως Αιγαίο.

2027: Flyover Θεσσαλονίκης

Με βάση τα τωρινά δεδομένα, η Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (Flyover, 12 χλμ., χωρίς διόδια) θα τηρηθεί στο χρονοδιάγραμμα: Μάιος 2027, με 4 χλμ. γέφυρα από Κ6 (Νεάπολη) έως Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα). Με πρόοδο 52% (75% έως τέλος 2025), θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα/ώρα/κατεύθυνση (από 5.000 σήμερα), μειώνοντας χρόνο ταξιδιού κατά 30%. Κόστος 650 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από ΕΣΠΑ.

2028: Καστέλι Κρήτης και Μπράλος – Άμφισσα

Ο νέος διεθνής αερολιμένας Καστέλι Κρήτης (18 εκατ. επιβάτες/έτος, δεύτερος μετά «Ελ. Βενιζέλος») μετατίθεται για 2028, λόγω αντιδράσεων για ραντάρ στον λόφο Παπούρα (αρχαιολογικά) και δοκιμών αεροναυτιλίας. Αρχικός στόχος Φεβρουάριος 2027, με δοκιμαστικές πτήσεις καλοκαίρι 2026. Πρόοδος 70% το 2025, κόστος 740 εκατ. ευρώ, θα δημιουργήσει 2.000 θέσεις εργασίας και ενισχύσει τουρισμό.

Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα (24 χλμ., μέρος Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο) – με 2 σήραγγες (4,7 χλμ.), 7 γέφυρες, 6 κόμβους – ολοκληρώνεται 9 Φεβρουαρίου 2028 (από Αύγουστος 2027), λόγω απαλλοτριώσεων. Πρόοδος 60%, βελτιώνει σύνδεση Στερεάς με Πελοπόννησο.

2029: Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά και Ιωάννινα – Κακαβιά

Προκηρύχθηκε ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά (Αττική): 2 νέοι ΑΚ (Σκαραμαγκά, Ναυπηγεία), αναβάθμιση Σχιστού, σύνδεση Περιφερειακής Αιγάλεω με ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου. Δημοπράτηση τέλη 2025, σύμβαση 2026, ολοκλήρωση 2029. Κόστος 300 εκατ. ευρώ, μειώνει κυκλοφοριακό φόρτο Δυτικής Αττικής κατά 25%.

Ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά (69 χλμ., επέκταση Ιονίας Οδού) ολοκληρώνεται μέσα 2029 (54 μήνες από σύμβαση Δεκεμβρίου 2024). Πρόοδος 20%, βελτιώνει σύνδεση με Αλβανία, ενισχύοντας εμπόριο.

Από 2030 και μετά: Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας και ΒΟΑΚ

Η Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας (τμήμα Α, 12,8 χλμ., 15 σταθμοί: Άλσος Βεΐκου-Γουδή) δεν έχει δέσμευση ημερομηνίας λόγω καθυστερήσεων σε εργοταξιακούς χώρους. Αρχικός στόχος τέλη 2029, τώρα αισιόδοξες εκτιμήσεις 2032. Μετροπόντικες «Αθηνά» (Κατεχάκη-Ευαγγελισμός, τέλη 2025) και «Νίκη» (Βεΐκου-Ελικώνος, καλοκαίρι 2025) προχωρούν, πρόοδος 25% το 2025. Κόστος 1,3 δισ. ευρώ, θα εξυπηρετήσει 350.000 επιβάτες/ημέρα.

Ο ΒΟΑΚ (Κρήτη, 294 χλμ., >2 δισ. ευρώ) – μεγαλύτερο οδικό έργο – δεν θα ολοκληρωθεί πριν μέσα δεκαετίας 2030. Τμήμα Χανιά-Ηράκλειο (157 χλμ.) καθυστερεί (εργασίες από 2025), προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά εκκρεμεί περιβαλλοντική έγκριση, Παχιά Άμμος-Σητεία μελετάται. Αρχικός στόχος 2024 για εργοτάξια, τώρα παράταση 5 ετών. Θα μειώσει χρόνο ταξιδιού Κρήτης κατά 50%.

Αυτές οι ημερομηνίες, βασισμένες σε ΥΠΥΜΕ και εταιρείες (Nea Odos, Olympia Odos), δείχνουν πρόοδο παρά καθυστερήσεις. Με 70% έργων σε εξέλιξη, η Ελλάδα επενδύει 20 δισ. ευρώ σε υποδομές, βελτιώνοντας ΑΕΠ κατά 1-2% ετησίως.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments