Κατασκευές

Ολοκληρώθηκε ο άξονας Πάτρα – Πύργος: Η ΑΒΑΞ παρέδωσε τα τελευταία 10 χιλιόμετρα

Ολοκληρώθηκε ο άξονας Πάτρα – Πύργος: Η ΑΒΑΞ παρέδωσε τα τελευταία 10 χιλιόμετρα
Μετά από δεκαετίες συζητήσεων, καθυστερήσεων και εργοταξίων, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είναι πλέον γεγονός

Από σήμερα, με την παράδοση και των τελευταίων 10 χιλιομέτρων από την ΑΒΑΞ, ο δρόμος δίνεται εξ ολοκλήρου στην κυκλοφορία, δημιουργώντας έναν ενιαίο, σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από την Αθήνα έως τον Πύργο μέσω της Ολυμπίας Οδού.

Με συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων, η Ολυμπία Οδός καθίσταται πλέον ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, πίσω μόνο από τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (ΠΑΘΕ) και την Εγνατία Οδό.

Το πιο δύσκολο κομμάτι: Μιντιλόγλι – Αλισσός

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό ήταν και τα πιο απαιτητικά τεχνικά, καθώς:

  • Έγιναν πάνω στην παλαιά χάραξη, με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων.

  • Χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν ακραίες καιρικές συνθήκες τους τελευταίους τέσσερις μήνες:
    πυρκαγιές τον Αύγουστο, έντονες βροχοπτώσεις από Σεπτέμβριο και μετά.

  • Παρ’ όλα αυτά, το έργο παραδόθηκε χωρίς καθυστέρηση, όπως υπογραμμίζει η ΑΒΑΞ.

Για την ολοκλήρωση του τμήματος εργάστηκαν 500 άνθρωποι όλων των ειδικοτήτων, ενώ:

  • Πραγματοποιήθηκαν 52 αλλαγές κυκλοφοριακών ρυθμίσεων

  • Εκτελέστηκαν χωματουργικά περίπου 1 εκατ. κυβικών μέτρων

  • Χρησιμοποιήθηκαν 70.000 κ.μ. σκυροδέματος

  • Τοποθετήθηκαν 7.500 τόνοι οπλισμού

  • Κατασκευάστηκαν 28 χλμ. πασσάλων

  • Εγκαταστάθηκαν 25 χλμ. καλωδίων ηλεκτροφωτισμού & τηλεματικής

  • Απασχολήθηκαν 150 φορτηγά μεταφοράς αδρανών

Πρόκειται για το πιο σύνθετο κομμάτι του α’ τμήματος (21 χλμ.) που ανέλαβε η ΑΒΑΞ.

Ένας νέος ενιαίος άξονας: Αθήνα – Πύργος σε 2 ώρες και 45 λεπτά

Με την ολοκλήρωση της Πατρών – Πύργου:

  • Ο άξονας Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος λειτουργεί πλέον ως ένα ενιαίο δίκτυο, στο πλαίσιο της Ολυμπίας Οδού.

  • Ο χρόνος της διαδρομής Πάτρα – Πύργος μειώνεται κατά περίπου 50%, στα 40 λεπτά.

  • Η διαδρομή Αθήνα – Πύργος διαρκεί πλέον περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Πρακτικά, η Δυτική Ελλάδα αποκτά έναν αυτοκινητόδρομο που:

  • Συνδέει γρήγορα Αχαΐα, Ηλεία και Κορινθία

  • Εξυπηρετεί κρίσιμους τουριστικούς προορισμούς και λιμάνια (Ζάκυνθος, Κεφαλονιά μέσω Κυλλήνης)

  • Βελτιώνει την πρόσβαση σε επιχειρήσεις, βιομηχανικές ζώνες και αγροτικές περιοχές.

Δηλώσεις: «Μέρα χαράς» – τήρηση χρονοδιαγραμμάτων

Στα εγκαίνια του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, παρευρέθηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος, ο γ.γ. Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, ο CEO της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Πρόεδρος & CEO της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας, βουλευτές, αυτοδιοικητικοί και εκπρόσωποι φορέων.

Ο Χρίστος Δήμας μίλησε για:

«Μια μέρα χαράς. Έχουμε πλέον έναν σύγχρονο, άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Είμαστε υπερήφανοι γιατί τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα, αλλά κυρίως γιατί αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών και των επισκεπτών της περιοχής».

Ο Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε:

«Παραδίδεται σε χρόνο ρεκόρ το σύνολο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος»,
επιμένοντας στη σημασία των συμβάσεων παραχώρησης που μοιράζουν το βάρος μεταξύ φορολογουμένων και χρηστών.

Ο γ.γ. Υποδομών, Δημήτρης Αναγνώπουλος, τόνισε:

«Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα στη Δυτική Ελλάδα.
Η ολοκλήρωσή του δεν ήταν αυτονόητη, αλλά με συνεργασία όλων, παραδίδουμε έναν δρόμο αντάξιο των προσδοκιών».

Ο Π. Παπανικόλας (Ολυμπία Οδός) ανέφερε:

«Σήμερα κλείνουμε μια υπόσχεση δεκαετιών για την τοπική κοινωνία.
1.500 εργαζόμενοι δούλεψαν για να παραδώσουμε 75 χλμ. σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.
Από σήμερα ξεκινά το στοίχημα της λειτουργίας, με ασφάλεια, άνεση και υψηλή τεχνολογία».

Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης (ΑΒΑΞ) σημείωσε:

«Ολοκληρώσαμε τα δέκα τελευταία χιλιόμετρα, τεχνικά τα πιο σύνθετα.
Επιβεβαιώσαμε την αξιοπιστία μας. Η κατασκευή είναι στο DNA των ανθρώπων της ΑΒΑΞ».

Τον αγιασμό τέλεσε ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος.

Από έναν επικίνδυνο δρόμο σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

Η παλιά εθνική οδός Πατρών – Πύργου ήταν για χρόνια συνώνυμη με:

  • στενό οδόστρωμα,

  • έλλειψη διαχωριστικής νησίδας,

  • υψηλό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων.

Ο νέος άξονας:

  • Διαθέτει σύγχρονη χάραξη,

  • πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων,

  • ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες, παράπλευρο δίκτυο και αντιπλημμυρικά έργα,

  • σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με βάση τα νεότερα ευρωπαϊκά πρότυπα οδικής ασφάλειας.

Πέρα από τη μείωση του χρόνου, μιλάμε για άλμα στην ασφάλεια:
συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας, επιτήρηση σε πραγματικό χρόνο,
24/7 οδική βοήθεια και οργανωμένη λειτουργία από τον παραχωρησιούχο.

Ψηφιακός αυτοκινητόδρομος: 100% ηλεκτρονικά διόδια

Η Πατρών – Πύργου είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που:

  • Λειτουργεί 100% με ηλεκτρονικά διόδια,

  • Χρησιμοποιεί αποκλειστικά Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής, χωρίς παραδοσιακούς θαλάμους.

Σταδιακά θα εφαρμοστούν:

  • Χιλιομετρική χρέωση (pay-as-you-go),

  • Προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες προς οδηγούς,

  • Υποδομές για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ολυμπία Οδός ενσωματώνει έτσι τον νέο άξονα σε ένα οικοσύστημα “έξυπνου αυτοκινητόδρομου” που ήδη λειτουργεί στο τμήμα Ελευσίνα – Πάτρα.

Η αποδοχή από τους οδηγούς: 829.000 διελεύσεις σε λίγους μήνες

Τα πρώτα στοιχεία κυκλοφορίας δείχνουν πόσο αναμενόμενο ήταν αυτό το έργο:

  • 829.000 διελεύσεις καταγράφηκαν στους πρώτους τέσσερις μήνες λειτουργίας της Πατρών – Πύργου.

  • Ο μέσος όρος φτάνει τις 6.800 διελεύσεις ημερησίως.

Τα νούμερα αυτά πιστοποιούν:

  • τον ρόλο του άξονα ως κομβικής αρτηρίας για τη Δυτική Ελλάδα,

  • τη σημασία του για τον τουρισμό, το εμπόριο και την τοπική οικονομία.

Τα βασικά στοιχεία με μια ματιά

  • 277 χλμ.: συνολικό μήκος Ολυμπίας Οδού (3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος Ελλάδας)

  • 75 χλμ.: νέο τμήμα Πάτρα – Πύργος

  • 50%: μείωση χρόνου διαδρομής Πάτρα – Πύργος (περίπου 40 λεπτά)

  • 2 ώρες 45 λεπτά: Αθήνα – Πύργος

  • 100% ηλεκτρονικά διόδια στην Πατρών – Πύργου

  • 24/7 λειτουργία & οδική βοήθεια

  • 829.000 διελεύσεις σε 4 μήνες – 6.800/ημέρα

  • Σύγχρονες τεχνικές υποδομές, αντιπλημμυρική προστασία, παράπλευρο δίκτυο, ανισόπεδοι κόμβοι.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο