Nέα της αγοράς

Mercedes «ξεσηκώνει» τα robotaxis με S-Class – Κινέζικη τεχνολογία Level 4 στο Άμπου Ντάμπι

Mercedes «ξεσηκώνει» τα robotaxis με S-Class – Κινέζικη τεχνολογία Level 4 στο Άμπου Ντάμπι

Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK/Elegant uber driver giving taxi ride

Από πολυτελή λιμουζίνες σε «έξυπνα» ταξί χωρίς οδηγό: Η γερμανική γίγαντος «παραδίδει» το τιμόνι στην Momenta και αλλάζει τα δεδομένα – Πότε θα φτάσει στην Αθήνα;

Η Mercedes-Benz, η «βασίλισσα» της πολυτέλειας, κάνει την πιο «τρελή» κίνηση της δεκαετίας: Παραδίδει το τιμόνι σε κινέζικη τεχνολογία και λανσάρει τα πρώτα της αυτόνομα ταξί στο Άμπου Ντάμπι! Με συνεργασία-βόμβα με την Momenta Global, η γερμανική εταιρεία εισβάλλει στον κόσμο των robotaxis, χρησιμοποιώντας το νέο S-Class ως «πύργο» Level 4 αυτοματισμού – όπου ο «οδηγός» μπορεί να… κοιμηθεί! Η ανακοίνωση, που έπεσε σαν βόμβα χθες, 9 Δεκεμβρίου 2025, σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη «έφοδο» της Mercedes σε αυτό το πεδίο και δείχνει ξεκάθαρα: Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές «τρέχουν» να προλάβουν την Κίνα, που «κλέβει» τα ηνία της καινοτομίας.

Η συνεργασία-βόμβα: Mercedes + Momenta = Robotaxi S-Class στο Άμπου Ντάμπι Φανταστείτε: Ένα S-Class, το απόλυτο σύμβολο πολυτέλειας, να «οδηγεί» μόνο του στους δρόμους του Άμπου Ντάμπι, χωρίς χέρια στο τιμόνι ή μάτια στον καθρέφτη. Αυτό ακριβώς ετοιμάζουν η Mercedes-Benz Group και η κινεζική Momenta Global Ltd., σε συνεργασία με την Lumo Mobility –θυγατρική του ομίλου K2 Group, που έχει ήδη άδεια για αυτόνομα οχήματα στα ΗΑΕ. Η τεχνολογία Level 4 (SAE standard) επιτρέπει πλήρη αυτοματισμό σε συγκεκριμένες ζώνες, όπως οι δρόμοι του Άμπου Ντάμπι, και θα τρέξει πάνω στο νέο λειτουργικό σύστημα MB.OS της Mercedes –ένα «έξυπνο» πλατφόρμα που ανοίγει πόρτες σε εφαρμογές όπως teleoperations και πληρωμές εν κινήσει. Το ντεμπούτο; Ιανουάριος 2026, με δοκιμές να ξεκινούν άμεσα και εμπορική λειτουργία σύντομα μετά. «Με robotaxi S-Class, ανεβάζουμε τον πήχη της αυτοματοποιημένης κινητικότητας – πάντα με ασφάλεια και άνεση», δήλωσε ο Joerg Burzer, CTO της Mercedes, σε δήλωση που έκανε τον γύρο του κόσμου.

Momenta: Ο «μαέστρος» από την Κίνα που «σώζει» τις γερμανικές γίγαντες Η Momenta Global, ιδρυμένη το 2016 στη Σενζέν, δεν φτιάχνει αυτοκίνητα – φτιάχνει το «μυαλό» τους. Με συστήματα βασισμένα σε τεράστια δεδομένα οδήγησης (billions χιλιομέτρων), η εταιρεία παρέχει αλγόριθμους που κάνουν τα οχήματα «έξυπνα» σε πολυσύχναστες πόλεις. Ήδη συνεργάζεται με BMW στην Κίνα για ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) και ετοιμάζει πιλοτικό με Uber στη Γερμανία από το 2026. Για τη Mercedes, είναι η «γέφυρα» προς Level 4: Παρέχει το «μυαλό» της αυτοματοποίησης, ενώ η Γερμανίδα κρατάει τον έλεγχο του βασικού software. «Η Momenta φέρνει scalability και reliability σε διαφορετικές συνθήκες», λένε αναλυτές της Bloomberg, τονίζοντας ότι αυτή η στρατηγική μειώνει το κόστος ανάπτυξης κατά 40-50% – κρίσιμο για εταιρείες όπως η Mercedes, που «αιμορραγούν» από πτώση πωλήσεων EVs (-20% φέτος) και δασμούς Τραμπ.

Η μεγάλη στροφή: Ευρωπαίοι «γοητεύονται» από Κίνα – Waymo και Cruise «τρέμουν» Δεν είναι μόνο η Mercedes: Οι γερμανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «λιώνουν» για κινεζικούς παρόχους, για να «προλάβουν» το κόστος (δισεκατομμύρια σε R&D) και τον ανταγωνισμό. Η BMW ήδη «τρέχει» Momenta στην Κίνα, η Volkswagen συνεργάζεται με XPeng, ενώ η Stellantis «κοιτάει» Horizon Robotics. Στην Αμερική, Waymo (Alphabet) και Cruise (GM) πρωτοστάτησαν, αλλά οι Κινέζοι όπως Momenta και WeRide «ξεφεύγουν» διεθνώς – με επενδύσεις 10 δισ. $ από Tencent και SoftBank. Στο X, οι αντιδράσεις βράζουν: «Η Mercedes πουλούσε ‘γερμανική ακρίβεια’, τώρα βασίζεται σε Κίνα;» γράφει χρήστης, ενώ άλλος: «Τέλεια, λιγότερα ατυχήματα, περισσότερη πολυτέλεια!». Η στροφή αυτή «σώζει» περιθώρια (πτώση 15% φέτος), αλλά φέρνει ρίσκα: Εξάρτηση από Κίνα (70% παγκόσμιων chips) και γεωπολιτικές εντάσεις.

Lumo: Το «παιδί» των Εμιράτων που «ανοίγει» δρόμους – Άδεια και επέκταση Η Lumo, θυγατρική της K2 Group (UAE tech giant), έχει ήδη «πράσινο φως» από ομοσπονδιακή αρχή για αυτόνομα οχήματα – πρώτη στην MENA. Ξεκινά στο Άμπου Ντάμπι (πρώτη φάση δοκιμών Ιανουάριο), με σχέδια για logistics, ιατρικές μεταφορές και e-commerce. «Το Άμπου Ντάμπι γίνεται hub καινοτομίας», λένε από Lumo, με το project να παράγει δεδομένα για global rollout. Μετά το Άμπου Ντάμπι, στόχος Ντουμπάι και Σαουδική Αραβία – και ίσως Αθήνα, αν η Ελλάδα «ξεκολλήσει» ρυθμίσεις.

MB.OS: Το «έξυπνο» OS της Mercedes που «ανοίγει» πόρτες σε AI Το MB.OS δεν είναι απλό software – είναι «νευρικό σύστημα» που επιτρέπει σε partners όπως Momenta να «χτίζουν» εφαρμογές πάνω του. Από over-the-air updates μέχρι AI για πρόβλεψη ατυχημάτων, φέρνει Level 4 «εύκολα». Η Mercedes το βλέπει ως «πύλη» για Nvidia Drive AV robotaxis, ενώ συνεργασίες με Level 4 για ιδιώτες (όπως το Nvidia project) δείχνουν: Το S-Class γίνεται «chauffeur» για όλους.

Η επανάσταση έρχεται: Ασφάλεια, πολυτέλεια και… λιγότερα ατυχήματα Αυτή η κίνηση δεν είναι μόνον business – είναι το μέλλον: Λιγότερα ατυχήματα (90% από ανθρώπινο λάθος), λιγότερες εκπομπές και πολυτέλεια «on demand». Αλλά ερωτήματα; Ασφάλεια δεδομένων, θέσεις εργασίας οδηγών και ρυθμίσεις. Στο X, #MercedesRobotaxi γίνεται viral: «Το S-Class χωρίς οδηγό; Θέλω!». Η Mercedes «παίζει» για πρωτοκαθεδρία – και η Κίνα κρατάει το τιμόνι.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments